- 29 apr 2004
- 31.982
- 18.040
Ook niet met een abs motor, daar rij je ook het laatste stukje op je voorwiel onder de pak hem beet 7 km pu. Vraag me niet hoe ik dit weet, ik probeer alles.Ja, dat is onder gecontroleerde omstandigheden. Als je plotseling moet remmen of wanneer het wegdek niet goed is gaat dat niet.
Ik moet zeggen , aangezien ik voorvork keerringen vervangen een totale kutklus vind..
heb ik niet echt meer de behoefte om het regelmatig te testen zeg maar
De lol gaat er dan wel een beetje vanaf zeg maar gerust
2x in 2 weken.. je word er wel sneller in trouwens ;p ;p ;p
Elke motor wil op het achterwiel alhoewel ik het niet graag op mijn Guzzi doe,...is een beetje not done.Toegegeven, een VFR blijkt toch niet echt geschikt om wheely's mee te oefenen.
Bron : iemand die na inderdaad een aantal voorvork keerringen het echt heeft opgegeven
Ik ga wel een keer zo'n cursus doen, want dit werd ook een dure hobby zo *gniffel*
Op t voorwiel zetten is makkelijker , dat is gewoon massa en net op tijd lossen.. maar op dat achterwiel komen ,
nope.. nope nope.. tijd voor een brag-proest-cursus
Elke motor wil op het achterwiel alhoewel ik het niet graag op mijn Guzzi doe,...is een beetje not done.
Onder een bepaalde minimum snelheid moét ABS zelfs uitgeschakeld worden.Ook niet met een abs motor, daar rij je ook het laatste stukje op je voorwiel onder de pak hem beet 7 km pu. Vraag me niet hoe ik dit weet, ik probeer alles.
Laat je leerlingen dat toch eens proberen,. dat je weet dat het gebeurd. Sommigen vertrouwen blind op abs..Onder een bepaalde minimum snelheid moét ABS zelfs uitgeschakeld worden.
Anders zou je nooit tot stilstand kunnen komen.
Dat heb ikzelf vaak genoeg ervaren op het terrein van de ADAC in Grevenbroich.Laat je leerlingen dat toch eens proberen,. dat je weet dat het gebeurd. Sommigen vertrouwen blind op abs..
Je kan nog zo goed en hard mogen remmen, in een noodsituatie ga je het nooit redden tegenover een motor met ABS,en ik spreek uit ervaring,zelfEn paniek is ook hier een slechte raadgever , net zoals bij ( bijna ) alles.
En dat is nou nét het kunstje van motorrijden.
Ver genoeg helderziende ( vooruit kijken ) dat je jezelf nooit in die situatie bevind dat je als verassing vol op die ankers moet
als laatste oplossing.
Ze zijn er allemaal op uit om je dood te rijden, en als je daar op rijd...
Tja.. tot nu toe gaat t vrij lang goed zeg maar.
#garantietotdevoordeur
Ik heb hem ook wel eens zonder te showboaten op het voorwiel moeten zetten, t was dat.. of die auto van rechts die voorrang had
en ik totaal had gemist torpederen ..
Hard KUNNEN remmen is heel belangrijk, of je motor/auto/vrachtwagen nou wel of geen abs heeft.
Ik ben net begonnen aan mijn opleiding tot A-instructeur.Laat je leerlingen dat toch eens proberen,. dat je weet dat het gebeurd. Sommigen vertrouwen blind op abs..
MotoGP coureurs gaan ook vaak enorm hard tegen het asfalt als ze schrikken - en die hebben de beste controle van ons allemaal.Ja, dat is onder gecontroleerde omstandigheden. Als je plotseling moet remmen of wanneer het wegdek niet goed is gaat dat niet.
Het is ook geen voorwaarde om motor te kunnen rijden.Het "lukt" wel , alleen zo .. log.. lomp.. dat ik gewoon les nodig heb om het goed te doen.
De ene gaat t heel makkelijk af, ik heb moeite
En dat moet je ook toe kunnen geven ;p
Juist heel goed dat de lesmotor dat niet heeft. Dan koop je zelf een motorfiets die het niet heeft, dan is HET recept voor een klappertje op je eerste fiets. Met ABS krijg je geen gevoel> Noodstop: in die ankers rammen en klaar. Dan doe je dat de eerste keer op je eigen fiets -> topic op MF, waar vind ik onderdelen want ben onderuit gegaan.Neeen dat heb ik geweten ook haha
Dan val je weer over die matten, ik weet niet,.Vallen en weer opstaan. It's part of life.
Verder denk ik dat een paar jaar Judo in de jeugd zou moeten worden verplicht. Leren hoe je moet vallen is echt een ding. Is dat eenmaal een automatisme, dan heb je er heel veel profijt van.
Ik doe elk jaar een paar circuitdagen. Ik denk dat ik van 230 km/h op de teller 150 meter nodig heb om terug te remmen tot 90 km/h. Ik plan mijn rempunt elk rondje op dezelfde plek. BAM vol in de remmen en daarna doorknijpen en harder remmen terwijl het gewicht van de motor volledig op het voorwiel drukt. Maximale grip.Je kan nog zo goed en hard mogen remmen, in een noodsituatie ga je het nooit redden tegenover een motor met ABS,en ik spreek uit ervaring,zelf
ooit met zo,n 230 een vrachtwagen tegen gekomen die plots naar links kwam,zonder de ABS had ik eronder gelegen,toen redde
ik het ook nog maar net.
Bestaat er ook motorjudo?Vallen en weer opstaan. It's part of life.
Verder denk ik dat een paar jaar Judo in de jeugd zou moeten worden verplicht. Leren hoe je moet vallen is echt een ding. Is dat eenmaal een automatisme, dan heb je er heel veel profijt van.
Was ook nog zo dat die vrachtwagenchauffeur gelijk naar links kwam tegelijkertijd met dat hij z,n knipperlichten gebruikte,danIk doe elk jaar een paar circuitdagen. Ik denk dat ik van 230 km/h op de teller 150 meter nodig heb om terug te remmen tot 90 km/h. Ik plan mijn rempunt elk rondje op dezelfde plek. BAM vol in de remmen en daarna doorknijpen en harder remmen terwijl het gewicht van de motor volledig op het voorwiel drukt. Maximale grip.
Als ik bij 230 km/h verrast wordt denk ik 50 meter nodig te hebben om te reageren.
Dus zodra ik het linker knipperlicht van de vrachtwagen de eerste keer zie knipperen direct BAM vol in de remmen en doorknijpen dan zit ik vlak achter de vrachtwagen als ik nog 90 km/h rijdt.
(De vrachtwagen is ondertussen ook een stukje verder gereden).
Dit is mij teveel risico.
Ik doe circuitdagen om relatief veilig hard te kunnen rijden. Op de openbare weg rijd ik niet zo hard.
Ik vind hard rijden niet meer interessant en hard remmen eigenlijk ook niet. Mijn definitie van sportief rijden is schuin door bochten gaan (niet noodzakelijk op hoge snelhid) en ze ook niet af snijden.Ik doe elk jaar een paar circuitdagen. Ik denk dat ik van 230 km/h op de teller 150 meter nodig heb om terug te remmen tot 90 km/h. Ik plan mijn rempunt elk rondje op dezelfde plek. BAM vol in de remmen en daarna doorknijpen en harder remmen terwijl het gewicht van de motor volledig op het voorwiel drukt. Maximale grip.
Als ik bij 230 km/h verrast wordt denk ik 50 meter nodig te hebben om te reageren.
Dus zodra ik het linker knipperlicht van de vrachtwagen de eerste keer zie knipperen direct BAM vol in de remmen en doorknijpen dan zit ik vlak achter de vrachtwagen als ik nog 90 km/h rijdt.
(De vrachtwagen is ondertussen ook een stukje verder gereden).
Dit is mij teveel risico.
Ik doe circuitdagen om relatief veilig hard te kunnen rijden. Op de openbare weg rijd ik niet zo hard.