GPZ 750/900/1000/1100 liquid cooled topic

Dat van een andere maat achterwiel erin zetten is echt een rabbithole..
Ik was van plan het ook te gaan doen met mijn GPZ, maar toen zag ik al die japanse Sculpture achterbruggen, K-Factory rearsets en subframes, OZ velgen..Nojima uitlaten.. en het een kan niet zonder het ander.
Uiteindelijk heb je een heel duur lijstje en dan wil je niet al die moeite doen om een oude ZZR brug en wiel erin te knallen en een net iets ander voorwiel erin te hebben8)7
Ik heb uiteindelijk maar besloten hem mooi origineel te houden haha
Weet niet meer precies wat ik zou gaan doen als ik de ZZR optie zou nemen, maar dacht een complete achterkant van een 1100, en dan icm een aangepaste boonstra linker schertsplaat en offset tandwiel om de ketting genoeg ruimte te geven.
Rijhoogte zou je trouwens beter kunnen aanpassen met een verstelbare linkage als dat een optie is.
Ik meen ook te herinneren dat een breder achterwiel mogelijk is in de originele achterbrug..
Ik ga hem om te beginnen eerst maar eens aan de praat zien te krijgen. Mijn velgen zijn lelijk Dus als het niet teveel gehannes is met een ZZR 600 achterwiel dan die liever die er in. Maar goed, eerste dingen eerst.
 
Kuip gefixt met 2 componenten lijm. Knipperlicht was door de kuip heen gedrukt bij een schuiver door de vorige eigenaar.
PXL_20230804_102253598.jpg

PXL_20230804_102301659.jpg
 
Ik kan een set ZZR 600C velgen overnemen van iemand . Dus van voor 92. Wat is het verschil met ZZR 600D velgen?
C=16 vs D=17 inch , de D heeft ook bredere velgen v120ipv110 achter 160 ipv 130.
Dus C 110/80/16 voor, 130/90/16 achter
D 120/60/17 voor, 160/90/17 achter.
 
C=16 vs D=17 inch , de D heeft ook bredere velgen v120ipv110 achter 160 ipv 130.
Dus C 110/80/16 voor, 130/90/16 achter
D 120/60/17 voor, 160/90/17 achter.
Huh?……
Denk dat je nu de gpx600 en zzr600 vergelijkt.
Een zzr600C is er niet.
Een D en een E.
(Bij een zzr1100 heb je wel een C en D, maar weer geen E)

Een zzr600D heeft dezelfde vorm spaak als van de gpz900r vanaf 90/a7 model.
Is weer gelijk aan de zzr1100 CenD, als de latere Gpz500s.

Een zzr600E velg heeft ander spaakvorm, meer boller/ronder.
 
Huh?……
Denk dat je nu de gpx600 en zzr600 vergelijkt.
Een zzr600C is er niet.
Een D en een E.
(Bij een zzr1100 heb je wel een C en D, maar weer geen E)

Een zzr600D heeft dezelfde vorm spaak als van de gpz900r vanaf 90/a7 model.
Is weer gelijk aan de zzr1100 CenD, als de latere Gpz500s.

Een zzr600E velg heeft ander spaakvorm, meer boller/ronder.
Ja klopt, bij cmsnl hebben ze alle modellen bij elkaar gezet, vandaar de vergissing, ff niet goed opgelet.|(
 
Jongens hoeveel mm is de vlotterhoogte bij een GPZ 900? Ik gok zo 18,5 mm. Dat is ook de hoogte bij de zrx 1100 en volgens mij zijn de carbs identiek.
 
Dag allen

Ik ben momenteel mijn blok aan het reviseren na koelingsproblemen en een falende koppakking. Iemand enig idee waar vervangende zuigers te koop zijn ? Een google zoektocht levert wat resultaten op, waaronder Webike, Wiseco en Wossner (GPZZone heeft geen voorraad meer), maar dit zijn geen goedkope opties.

Gr
 
Ja zeker, ik verwacht dat ik uiteindelijk een van de genoemde opties zal moeten gebruiken, maar ik dacht ik vraag het even misschien dat ik iets mis :)
 
Ik hoor en lees ook wel goeie beoordelingen over dit bedrijf.
(Prijs is natuurlijk wel ex boren/hohnen)
Ben je toch nog voor onder de 1000,- klaar, alternatief is een gebruikt blok, maar dan moet je ook nog maar
afwachten wat je krijgt.
 
Als ik bij Webike een setje koop ben ik ongeveer hetzelfde kwijt. Een setje bij de leverancier die KwaSuz noemt heeft wel een aanvullende MOS2 afwerking wat de oliesmering zou moeten bevorderen.

Nu het blok toch onder de handen wordt genomen heeft de voorkeur om nieuwe zuigers te plaatsen ipv gebruikte.

Geen goedkope ingreep maar hopelijk kan ik zo wel 50-100k verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan