GPZ 750/900/1000/1100 liquid cooled topic

Toch nog een foto ontvangen van een mooie dag :) jammer dat er geen videos meer van zijn opgedoken haha
 

Bijlagen

  • IMG-20230904-WA0002.jpg
    IMG-20230904-WA0002.jpg
    218,1 KB · Weergaven: 2
Als ik bij Webike een setje koop ben ik ongeveer hetzelfde kwijt. Een setje bij de leverancier die KwaSuz noemt heeft wel een aanvullende MOS2 afwerking wat de oliesmering zou moeten bevorderen.

Nu het blok toch onder de handen wordt genomen heeft de voorkeur om nieuwe zuigers te plaatsen ipv gebruikte.

Geen goedkope ingreep maar hopelijk kan ik zo wel 50-100k verder.
84-87 KAWASAKI GPZ900R NINJA 973cc BIGBORE PISTONS KIT 2.5mm
 
Topic vervuiling, maar desalniettemin.....

Nooit gedacht dat ik zo veel fun op zo'n ouwe frikandel zou hebben. Helemaal "in love"!
Ik heb er ook nog zo 1 staan , word mijn pensioen projectje :)

Eerst de ninja af hebben , dan nog een Futura te repareren en nog voor voorjaar 2024 moet ik een Elephant lopend en betrouwbaar maken voor een vakantie via de T.E.T. ooh en dan nog eens 60 uur per week werken :(:(
 
Tijdje terug nette ZZR600D velgen geregeld. Voornamelijk voor het 17 inch achterwiel. Wilde gisteravond beginnen om het voorwiel te wisselen (de oude is lelijk) blijkt dat de GPZ as 15mm is en de ZZR velg een 17mm as gewend is. Kreun... ... :+ Kan naturlijk op zoek gaan naar een ZZR vooras met spacer en moeren, maar gaat dit ook in de GPZ vork passen? Iemand een idee?
Ik gebruik overigens deze instructies om het achterwiel pas te maken: 8. Milling, Fitting, and Finishing Touches
PXL_20231218_213539337.jpg

PXL_20231218_203626099.MP.jpg

PXL_20231218_203525246.MP.jpg

PXL_20231218_203445800.MP.jpg
 
Tijdje terug nette ZZR600D velgen geregeld. Voornamelijk voor het 17 inch achterwiel. Wilde gisteravond beginnen om het voorwiel te wisselen (de oude is lelijk) blijkt dat de GPZ as 15mm is en de ZZR velg een 17mm as gewend is. Kreun... ... :+ Kan naturlijk op zoek gaan naar een ZZR vooras met spacer en moeren, maar gaat dit ook in de GPZ vork passen? Iemand een idee?
Ik gebruik overigens deze instructies om het achterwiel pas te maken: 8. Milling, Fitting, and Finishing Touches
Bekijk bijlage 1954099
Bekijk bijlage 1954100
Bekijk bijlage 1954101
Bekijk bijlage 1954102
Verloopbusjes laten draaien , Kan je ook meteen vaste bussen van maken die in je wiel vast blijven zitten.
 
Bedankt voor de tips mannen. Bussen draaien kan ik zelf helaas niet maar zou een oplossing kunnen zijn. Ik zou liever dan voor de lager oplossing gaan. Alleen in het midden van de velg zit ook een lang geleide bus /glijlager. Hoe dan ook ik ga nu eerst het achterwiel pas maken, dat is gelukkig wel een 17 mm as die gelijk is aan het ZZR achterwiel. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Heb je nu nog een offset voortandwiel nodig en aanpassing aan de schetsplaat?
of past t zo allemaal
Ik moet de ketting er nog omleggen maar het zou allemaal zo moeten passen omdat het wiel niet heel veel breder is dan het 18 inch wiel. Volgens mij moet je wel een offset tandwiel hebben en je schakelpedaal aanpassen als je een bredere velg gaat plaatsen bijvoorbeeld van een ZZR1100D. Ik gebruik nu dus de velg van een ZZR600D
 
Middag, Ik moet toch even mijn nieuwe aanwinst showen.
zover ik kan ontdekken komt deze GPZ900R uit 1993 en heeft 27000 kilometer op de klok staan.
Dat is ook wel aan de motor af te zien, ik heb de carburateurs gereinigd een een bobine vervangen de motor loopt nu goed. Wat een power zeg! ik kom van een kz750 af wat een wereld van verschil.

Mijn plan met de gpz is hem origineel houden en verder netjes maken, de carbs synchroniseren en gewoon lekker touren!
Heeft iemand verstand van kawa frame nummers? zijn hier dingen aan af te leiden? ZX900A-068451

Ik hoop hier meer te leren over de gpz900 en af en toe wat plaatjes te delen :)

Todo voor dit moment

- Originele boutjes bestellen bij cmsnl voor de kuip delen


gpz 1.jpg

gpz 2.jpg
gpz3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie Gpz 900 @suzukiracingteam 👍🏻,
Bijzondere nickname voor iemand die 2 Kawa’s heeft :+.
Verstand van framenrs.?
IMG_1223.jpeg

Ja hij is van ‘93 :P tot zover m’n kennis….

Méér plaatjes zijn altijd welkom en als je iets wil weten is er vast wel iemand die er wat vanaf weet.
Succes en veel plezier met de 900

Wat betreft de kuipboutjes, wil je het echt allemaal origineel of wil je van de gemonteerde (rvs?) inbus boutjes af?

Anders kan je ook kijken voor een set kuipboutjes van pro-bolt (wat ik heb)
 
Laatst bewerkt:
Mooie Gpz 900 @suzukiracingteam 👍🏻,
Bijzondere nickname voor iemand die 2 Kawa’s heeft :+.
Verstand van framenrs.?
Bekijk bijlage 1989948
Ja hij is van ‘93 :P tot zover m’n kennis….

Méér plaatjes zijn altijd welkom en als je iets wil weten is er vast wel iemand die er wat vanaf weet.
Succes en veel plezier met de 900

Wat betreft de kuipboutjes, wil je het echt allemaal origineel of wil je van de gemonteerde (rvs?) inbus boutjes af?

Anders kan je ook kijken voor een set kuipboutjes van pro-bolt (wat ik heb)
Bedankt voor de info! Ja klopt ooit eens een naam gekozen 10jaar geleden toen ik nog op een Suzuki tsx brommer reed. Ik heb nog niet uitgevonden hoe ik de naam kan wijzigen.

Eigenlijk wil ik van de rvs imbus bouten af. Ik zag dat hier origineel zwarte kruiskop boutjes in horen, een set kuipboutjes zoals je omschrijft is inderdaad ook een goede optie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan