Groepsgesprekken op de motor

TRx motor.jpg


TRx motor 2.jpg


gr. Leo
 
dat zijn bij elkaar wel een hoop knoppen.
Dat is ouderwets. Tegenwoordig moet je stoppen, half in paniek op een minuscuul schermpje kijken en proberen door een menu, dat ontworpen is zonder enige logica, te scrollen en de gewenste functie te vinden.
 
Dat is ouderwets. Tegenwoordig moet je stoppen, half in paniek op een minuscuul schermpje kijken en proberen door een menu, dat ontworpen is zonder enige logica, te scrollen en de gewenste functie te vinden.
hahahah ja daar vergeten ze aan gebruikers te vragen om te kijken of het handig is.
 
Laatst bewerkt:
Maar heb mijn sena SMH5 binnen en nu ff kijken hoe ik dat in mijn helm inbouw. Zag al youtube filmje dat is nooit weg;)
Heb wel gelijk even een update naar de laatste versie gedaan:)
 
De sena werkt goed en ook tijdens het rijden hebben we een goed verstaanbare verbinding. Alleen valt deze af en toe weg als bijvoorbeeld de tomtom er tussendoor komt en dan herstelt de verbinding niet daarna. Even tappen herstelt dan wel vaak maar soms moest ik even uit en aan zetten.Maar over het algemeen gaat het best goed en weinig windherrie
 
Goed om te horen dat het je bevalt, wel jammer dat het niet 100% werkt. Lijkt mij lastig om het herstellen tijdens het rijden te doen. Hebben jullie geen last gehad van de afstand als jullie een beetje uitzicht waren?
Ik heb geen last van het wegvallen met de app van TS.
 
Goed om te horen dat het je bevalt, wel jammer dat het niet 100% werkt. Lijkt mij lastig om het herstellen tijdens het rijden te doen. Hebben jullie geen last gehad van de afstand als jullie een beetje uitzicht waren?
Ik heb geen last van het wegvallen met de app van TS.
herstellen tijdens rijden valt wel mee. Meestal was even op de knop drukken voldoende. Afstand was soms wel iets waar we last van hadden vooral als je voorop even wat eerder gas geeft.
Die app gaan we volgende keer proberen:) Even kijken hoe ik het dan met koppelen ga doen want dan moet ik natuurlijk via BT aan de telefoon koppelen en ook aan de Rider550
 
Vroeger met een maat begonnen via een TR-2200 Kenwood onderweg en nu via zijn sena en mijn Midland BT in verbinding staan.....
 
herstellen tijdens rijden valt wel mee. Meestal was even op de knop drukken voldoende. Afstand was soms wel iets waar we last van hadden vooral als je voorop even wat eerder gas geeft.
Die app gaan we volgende keer proberen:) Even kijken hoe ik het dan met koppelen ga doen want dan moet ik natuurlijk via BT aan de telefoon koppelen en ook aan de Rider550
Klinkt als dezelfde issues die wij met de chinese fodsports hebben. Ook geregeld wegvallen. Soms met 1 druk op de knop weer gefixt, andere keren een gepruts om weer verbinding te krijgen. Goed om te weten dat de duurdere Sena niet beter is, en dat ouderwetse radio waarschijnlijk de juiste techniek is.
 
Klinkt als dezelfde issues die wij met de chinese fodsports hebben. Ook geregeld wegvallen. Soms met 1 druk op de knop weer gefixt, andere keren een gepruts om weer verbinding te krijgen. Goed om te weten dat de duurdere Sena niet beter is, en dat ouderwetse radio waarschijnlijk de juiste techniek is.
Ja analoge radio heeft wat dat aan gaat een beter herstellend vermogen en kan soms ook nog zuiniger in verbruik.:)
 
Gave oplossing @Elect ! Wij rijden met zijn drietjes (dochter achterop) en ik was op zoek naar een conference oplossing om samen te kletsen onderweg ipv steeds omschakelen naar elkaar. Had eerst Discord op het oog, maar volgende rit gaan we dit eens testen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet waar het fout gaat.
Ik kan in helmchat een "ruimte" aanmaken en een vriend uitnodigen via Whatsapp.
Ik zie hem dan ook in die ruimte.
Ook heb ik het juiste afspeelapparaat geselecteerd, maar we horen elkaar niet.
Ik heb het geluid zo hard mogelijk gezet.
Ook zoals aangegeven in veel gestelde vragen het absoluut volume uitschakelen, ingeschakeld.
 
Gave oplossing @Elect ! Wij rijden met zijn drietjes (dochter achterop) en ik was op zoek naar een conference oplossing om samen te kletsen onderweg ipv steeds omschakelen naar elkaar. Had eerst Discord op het oog, maar volgende rit gaan we dit eens testen.
Het testen was even blijven liggen en vandaag pas Helmchat/Jitsi geprobeerd. Verbinding/sessie was zo opgezet, maar er was veel ruis en stemmen waren van matige/onverstaanbare kwaliteit. Ook werd mijn stem zacht gevonden, maar zag nergens waar ik bijv microfoonsterkte kan aanpassen.

Na een kilometer of 10 hebben we het maar uitgezet en zijn we weer naar de 1-1 gesprekken van de headsets gegaan (maar kan dus niet met 3 tegelijk). Enfin, ik zal het nog een ander moment proberen, maar voorlopig dus geen gejuich. :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan