Halflive doet het weer

Zo, volgende overwinning is binnen. Met een stel M10 draadeinden, een paar gelaste haken en een bankschroef heb ik met gevaar voor eigen leven een bus van 3cm onder de voor veer gezet. De motor staat nu veel mooier rechtop.
Het viel me aan het vuil op de vorkpoten al op dat ik minder dan 5cm veerweg had. De motor zakte voor gewoon teveel in. De zwaardere achterveer van Goos doet het naar wens. Ik heb de veerspanning twee klikjes omhoog gezet en de demping bijna maximaal.
Ik heb ook gelijk het beruchte ty rapje na het contactslot weggehaald. Hopelijk blijft de bedrading nu wat langer heel. O-)
 
Blijft spannend hè, zelf schokbrekers uit elkaar halen. Ik heb bij het K1100 ook een bus geplaatst achter.

Wel ty rapje bedoel je?
 
Blijft spannend hè, zelf schokbrekers uit elkaar halen. Ik heb bij het K1100 ook een bus geplaatst achter.

Wel ty rapje bedoel je?
Ik doe dat altijd op een veilige manier. Niet met een paar zelfgelaste haken een een stuk bouwmarktdraadeind. Ik gebruik twee spanbanden met ratel, die ik door de veer heen rijg. Dat kan nooit losschieten, dus minder gevaar voor eigen leven....
 
Hoi.

Blijft modderen, zo'n vulbus.
Slappe veer is slappe veer.

Vuilrandjes op mijn poten meten ook zo'n 5-6 cm.

Groeten, Paul.
 
Ik had geen probleem met de stijfheid van de veer. De voorspanning was gewoon niet goed. In rust zakte hij al 5cm in. Met rijden had ik geen probleem. De bus lijkt me in dit geval een prima oplossing. Bij een GS had ik gewoon de spanning met de kraag omhoog gedraaid.

Het tyrapje zit direct na het contactslot en bind de draden aan de koppelingskabel die weer aan het frame zit. Als je het stuur draait wordt het draadboompje van het contactslot heen en weer gewrikt waardoor de draadjes breken. Vroeger waren zo gek nog niet met de contactsloten op een vast punt links aan het frame of in de koplamp.

Toch nog maar even de schuur in. De EML/Goldwing voorwiel naaf bleek gelukkig in mijn HBM300 draaibankje te passen. Ik had daar angstige dromen van. Ik heb de kamers uitgedraaid zodat er 52mm lagers in passen waar vervolgens de 25mm BMW as in past. Ik weet alleen nog niet of ik er conische lagers in ga zetten of gewone 2RS lagers.
 
Hoi.

Er ligt hier nog een GS schokker werkloos te zijn.

Ik zou in dat wiel gewoon 2RS lagers drukken, met een passende tussenbus.
Conische lagers vragen weer om een shim pakket voor de goede voorspanning.

Groeten, Paul.
 
Ik heb hier een GS schokker liggen en heb overwogen om deze, of de veer te gebruiken. Maar een GS heeft een slappere veer, wel langer. Ik heb er dus niet voor gekozen de slappere GS veer zonder bus op de RS demper te comprimeren maar de stijvere RS veer met bus op de RS demper.

Optie 1, Standaard RS veer en demper
Optie 2 ,lange GS veer en demper
Optie 3, Lange GS gecomprimeerd op RS demper
Optie 4, RS veer met voorspannings bus op RS demper.

Mocht het allemaal toch tegen gaan vallen heb ik ook nog 1100 en 1200 GS achterveren liggen. Die zijn zeker stijver maar vragen opvulling in zowel lengte als breedte.

Ik denk inderdaad dat ik er gewone 2RS lagers in druk. Lekker makkelijk en er rijden honderden spannen mee rond. De kleine lagertjes die ik voorheen in het wiel had hielden het ook best lang uit.
 
Zelf zou ik gewoon eerst de gewone veer en demper gebruiken.
Als dat niks is, pas dan zou ik er een ring tussen zetten.
Dat is op zich best snel in elkaar te knutselen.
 
Zo ben ik ook begonnen, de originele veer demper combinatie rijdt niet verkeerd. Maar omdat hij statisch al zover inzakte wilde ik hem omhoog hebben. Ik denk niet dat de demping en vering aangepast hoeft te worden. De tijd zal het leren.
 
Ik zou gewone 2RS lagers nemen. Kost niks en is in verschillende kwaliteiten en passingen te koop. Bewezen goede oplossing. En vervangen is eenvoudig.
 
I have a red tub and i want to paint it black

IMG_20200417_181506274.jpg

IMG_20200417_181454170_HDR.jpg


Oh ja, en even kleppen stellen voordat de bak er weer op gaat.
 
De moturist ruit:
IMG_20200419_203903535.jpg


De straal van de onderkant van de ruit meet ik op 48cm
De straal van de bocht in de ruit, van de buigmal is 34,5cm
Maat A-B is 74cm
Maat C-D is 37cm
De totale hoogte E-F is 53cm
 
Bij Kwastert bleef het zijspan beter in beeld.
Maar jij moest natuurlijk wel goed oppassen dat je niet de zee in liep
 
Terug
Bovenaan Onderaan