Hellracer
Pas op! Schwenkt uit!
Of bouw een mooie dubbel zijdige achterbrug zoals EML dat ook voor de K serie deed.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik heb net het eerste (hobbyist) lager gemeten naast het lager dat er vanuit de fabriek in zit. En zoals te verwachten was. Het originele lager was een paar honderdsten smaller. Dus de shimming was niet correct. Dat verklaard nog niet waarom de tweede klok kapot gelopen is. Maar het is een goede verklaring.
neen. En ik heb ook wel verhalen gelezen dat de fabriek ook niet heel nauwkeurig geshimmed heeft.Weet je zeker dat de lager in de tweede klok orgineel zijn?
neen. En ik heb ook wel verhalen gelezen dat de fabriek ook niet heel nauwkeurig geshimmed heeft.
De toeren zijn wel wat omhoog gegaan, maar niet zoveel als ik gewenst had. Ik rij nu 110 met 4000 toeren. Met vakantie rij ik ook niet harder. Als ik leeg rij wil ik nog wel wat harder doortrekken, maar niet veel. In Nederland val je teveel op als je 120 rijdt.Ik zag je een tijdje geleden nog op de A7 je rijdt stevig door en bent behoorlijk breed. Het is een zwarte toch? Draait hij veel toeren door die autoband achter?
Daarom zag ik je dusDe toeren zijn wel wat omhoog gegaan, maar niet zoveel als ik gewenst had. Ik rij nu 110 met 4000 toeren. Met vakantie rij ik ook niet harder. Als ik leeg rij wil ik nog wel wat harder doortrekken, maar niet veel. In Nederland val je teveel op als je 120 rijdt.
Ik ben bang dat mijn skills en tijd daarvoor tekort schieten. Ik heb er wel aan zitten denken. Er is links vrijwel geen ruimte en je krijgt dan weer zo'n los lager in de linker arm. Om het wiel er uit te halen zal de linker arm waarschijnlijk ook demontabel moeten zijn.Of bouw een mooie dubbel zijdige achterbrug zoals EML dat ook voor de K serie deed.
Ik zie geen schade of reden om het kegellager te vervangen. Het loopvlak van het pignon en kroonwiel ziet er ook goed uit. Dan blijft alleen het grote lager over. Hobbyist heeft inderdaad een C3 lager. Ze vermelden er apart bij dat het 19 kogels heeft. Mij lijkt het logisch dat je een oneven aantal neemt, maar goed. Het kreng kost wel 95 euro.De 1e 2 vragen speciaal gereedschap, de 3e kan je zelf simpel meten.
Het deksel met shim, kroonwiel enz, zonder die grote O-ring in het huis laten zakken en de luchtspleet tussen deksel en huis meten, 0,05-0,10mm.
Hm, ik heb het lager onlangs ook een op een vervangen door een Hobbyit’s versie zonder uit te shimmen. Wel bijzonder dat er een duidelijk meetbaar verschil in afmeting is. Ben benieuwd naar het vervolg. Zoals PaulRS al aangaf rijden er wel meer spannen rond met deze klokken, gaat meestal dus goed. Ik heb bv Goos Bos er ook nooit over gehoord. Misschien gewoon domme pech?ik heb net het eerste (hobbyist) lager gemeten naast het lager dat er vanuit de fabriek in zit. En zoals te verwachten was. Het originele lager was een paar honderdsten smaller. Dus de shimming was niet correct. Dat verklaard nog niet waarom de tweede klok kapot gelopen is. Maar het is een goede verklaring.
Frank herkende wel het Tatort?Donderdag is de motor afgeleverd bij AFS. Heel handig van de ANWB dat ik 's morgens een berichtje krijg dat hij wordt opgeladen in Leipzig en als ik om vijf uur bij Frank voor de deur sta blijkt hij al geleverd te zijn. Frank wist dus van niets, er staat ineens een Hongaarse chauffeur voor de deur met een zijspan zonder dat hij wist waarom en van wie dat ding was.
Ik heb net de klok open gepeld. En inderdaad, een kopie van voorgaande foto. kogels geschaafd en de kooi helemaal aan brokken.
Zoals ik al schreef, ik heb van de eerste klok zelf het grote lager verwisseld zonder de shims aan te passen. Ik heb zojuist het tweede lager van het kroonwiel afgehaald en de drie lagers nagemeten. Ze zijn alledrie van FAG. In theorie zijn de lagers 18mm breed.Klopt de uitshimming van het kroonwiel en pignon wiel wel? Als die speling te klein is zou je een axiale belasting op je lager kunnen krijgen.
Wonderlijk dat een fabriek geproduceerd ding zo kan afwijkenZoals ik al schreef, ik heb van de eerste klok zelf het grote lager verwisseld zonder de shims aan te passen. Ik heb zojuist het tweede lager van het kroonwiel afgehaald en de drie lagers nagemeten. Ze zijn alledrie van FAG. In theorie zijn de lagers 18mm breed.
Ik meet een 17,9 een 17,95 en een 17,8. Zoals gewoonlijk, assumption is the mother of all fuckups. BMW wil een voorspanning van 0.05 tot 0,1 waarbij de ervaringsdeskundigen aan de lage kant gaan zitten.
Het is dus heel simpel om te verneuken.