Halflive doet het weer

Net spul, en nette prijzen ook, 830 euro voor een setje van 3 voor een GS met Heeler is prima te doen. Daar koop je nog geen 2 Ohlins voor 😉
 
Net spul, en nette prijzen ook, 830 euro voor een setje van 3 voor een GS met Heeler is prima te doen. Daar koop je nog geen 2 Ohlins voor 😉
Een 3StateS span is zo ontworpen dat je drie dempers van Marktplaats kunt scoren. Gewoon origineel spul, van een R1, Fireblade dat soort werk. Prima dempers, maar voor sommigen niet mooi genoeg. Die kopen Ohlins cs. En zetten vervolgens hun ouwe spul op MP in de hoop dat....
Dus koop je voor een 3States span voor €150 drie puike, volledig instelbare dempers. Moet je alleen nog even bij Hyperpro een lichtere bakveer bestellen, die kost nog eens €95.00.

Wij van 3States adviseren 3States!
 
Ik denk dat een 3states span laten bouwen net iets meer zal kosten dan die 830 piek 😎

maar hulde voor jullie insteek!
 
en ze zijn nogal zeldzaam...

zie er maar eens eentje gemaakt te krijgen in deze bijzondere tijden ;)
 
Hier wel. Band Ceat 125R12 62S TT | Cinturato CN54 | BandenLeader.nl
Niet goedkoop, maar ik denk dat je hem er niet heel snel onderuit rijd.
Remschijf kan ik wel voor je afdraaien.
Ik ben dit weekend weer even bezig geweest. De Smart naaf met schijf in het Smart wiel. De plaatjes tussen de klauw en dan maar passen. klauw te hoog, of het wiel te klein. Lamellenschijf op de bovenkant van de klauw en weer passen. Na een keer of tien kwam het kamertje van de O-ring er door. Dat gaat dus niet werken met deze klauw/schijf combinatie, er moet teveel van de klauw af.
De schijf is breed genoeg, er kan wel een centimeter van de radius af. Dus Leo, als we iets af kunnen spreken, dan zou ik graag van je aanbod gebruik maken.
 
Als je alles uit een smart trekt? Is een smart klauw dan geen oplossing? Standaard zal daar ook wel zo.n enkelzijdig pennen geval inzitten, maar misschien zijn er fatsoenlijke passende vervangingsklauwen te koop?
 
Smart klauw zou inderdaad 1:1 passen. Maar dan heb je een 5 kilo zware gietijzeren klauw met enorme zuiger en blokken. Ten eerste wil ik dat lompe ding niet, ten tweede ben ik bang dat ik enorm veel capaciteit aan het zijspan toevoeg en capaciteit op de voorkant verlies.
 
Ik ben dit weekend weer even bezig geweest. De Smart naaf met schijf in het Smart wiel. De plaatjes tussen de klauw en dan maar passen. klauw te hoog, of het wiel te klein. Lamellenschijf op de bovenkant van de klauw en weer passen. Na een keer of tien kwam het kamertje van de O-ring er door. Dat gaat dus niet werken met deze klauw/schijf combinatie, er moet teveel van de klauw af.
De schijf is breed genoeg, er kan wel een centimeter van de radius af. Dus Leo, als we iets af kunnen spreken, dan zou ik graag van je aanbod gebruik maken.
Ik ben weer even een paar dagen in het buitenland. Ik geef je een seintje als ik terug ben.
 
Ik ben dit weekend weer even bezig geweest. De Smart naaf met schijf in het Smart wiel. De plaatjes tussen de klauw en dan maar passen. klauw te hoog, of het wiel te klein. Lamellenschijf op de bovenkant van de klauw en weer passen. Na een keer of tien kwam het kamertje van de O-ring er door. Dat gaat dus niet werken met deze klauw/schijf combinatie, er moet teveel van de klauw af.
De schijf is breed genoeg, er kan wel een centimeter van de radius af. Dus Leo, als we iets af kunnen spreken, dan zou ik graag van je aanbod gebruik maken.
wat voor klauw heb je dan , ik heb in mijn zijspannen brembo klauwen met een BMW remschijf , dacht 320 mm. met smart wielen en evt naven
 
Ik heb de Brembo P08 klauw van de achterrem van een K100, met de bevestigingsogen aan de onderkant. De schijf is de Smart schijf die dus zo op de Smart naaf past. De schijf zit vrij diep in het wiel. Als de schijf een grotere offset had gehad was het geen probleem geweest, maar nu loopt de klauw tegen het velghart aan.
1644429598400.png
 
Laatst bewerkt:
ok, ik gebruik geen smartschijf maar bouw een motorschijf in met een verloopadapter. zit ook meestal aan de achterkant van de naaf ( andere kant van de wielbevestiging)
 
Zo, dat is even geleden.
Ik heb vandaag een rondje Zuid-Holland gedaan. Eerst langs GuzziRob om een achterrem klauwtje te halen. Het is een achterrem van Ducati, Guzzi en nog wat andere Europese merken. Ik wilde per se een Europees klauwtje om de uitwisselbaarheid. Ik zou bij de BMW dealer blokjes en revisiespullen kunnen halen.
1652867455744.jpeg


Daarna door naar Den Haag om een BMW R1100 blok te halen (doet niet ter zake).

En naar de residentie van Leotje om de Smart schijf af te laten draaien. Het klauwtje ging vanzelfsprekend niet over de 9mm dikke schijf heen. Eenmaal afgedraaid bleek van de diameter ook wat af te moeten. Het wiel liep net niet vrij. Dat was niet heel erg, een 28cm schijf in het span is wel heel bruut. Dit is het resultaat.

IMG_20220522_203334392.jpg


Nu nog een ankerplaat maken en de as op maat maken voor in de swing arm.
 
Oh ja, vergeten te melden, 3wheel had ook nog de tijd genomen om even bij te praten. Het enige dat ontbrak was een vuurtje en bier. Was even gezellig, even Guzzi praten.
 
Dat is gewoon een reserve blok. Ik ga komende winter de uitlaat tapeindjes vervangen (alle zes gebroken) en kijken hoe fris het blok is. Als mijn GS de geest geeft heb ik reserve onderdelen. Van mijn GS zijn de nokvolgers al eens ingeslagen, toen heb ik van een kant de kop vervangen. Als van deze koppen (en nokvolgers/nokkenassen) goed zijn verwissel ik de koppen. Niets met zijspannen dus. Van mijn RS met deze kilometerstand verwacht ik nog geen ellende.
 
Terug
Bovenaan Onderaan