Halflive doet het weer

Als ik wat simpele busjes voor je moet draaien zeg je het maar, vrijdag kom ik vlak langs je en je hebt mij ook geholpen met het stoeltje.
 
Dankjewel maar dat is niet nodig. Ik ga in mijn rommel zoeken naar een stukje staf en boor het door. Het komt ook wel geod, ik had alleen gehoopt dat het spul kant en klaar te koop was.
 
leuk project weer. :D
Mocht het nodig zijn dan wil ik wel weer een keer een rondje foto's van het span maken hoor.
 
Ik probeer zelf ook regelmatig foto's te maken. Dat valt niet mee omdat ik meer van het knutselen ben. Het tempo is er ook weer uit. Mijn vakantie is voorbij. Tussendoor nog wat kleine dingetjes en na de winter neem ik weer een week vrij.
 
Vandaag een beetje verder gerommeld. Omdat er een diagonaal moet komen van de achterste kogel naar de linker zijde moest de jiffy er af. Die diagonaal zit er nog niet op maar ik heb wel de voetsteun 7cm naar beneden gebracht. De RS is nu wat minder sportief. Tussenplaat en een astje tussen het pookje.
LH footpeg.jpg
 
Vandaag een beetje verder gerommeld. Omdat er een diagonaal moet komen van de achterste kogel naar de linker zijde moest de jiffy er af. Die diagonaal zit er nog niet op maar ik heb wel de voetsteun 7cm naar beneden gebracht. De RS is nu wat minder sportief. Tussenplaat en een astje tussen het pookje.
Bekijk bijlage 1429925

Ja zo wordt het dan wel echt een ouwe lullen brommer he:?
 
Hoge voetsteunen hebben op een zijspan ook geen nut. Ook al noem je t toch nog Sport.

Misschien is dat nog wel t grootste voordeel van een zijspan rijden.... Extra veel beenruimte 😇🤫
 
Acculader. Massa op een motor bout en plus op het relais van de startmotor. De lader zelf staat op het frame, je ziet het 220 snoer lopen. De accu zit onbereikbaar onder de tank en ik geef hem een duwtje in de hoop dat hij van het voorjaar nog leeft.
Normaal zit er een plastic kap over de startmotor. Mijn plan is daar een koperen M8 in te boren met een dikke kabel naar het startrelais. Dan kan je zo overstarten vanaf een auto of af en toe de lader er aan hangen.
 
Lekker bezig zie ik al.

Ik vind op zich dat die r1100 best wel wat koppel onderin heeft hoor, zou met een bak weinig moeite moeten hebben.

Laat de vorderingen maar zien ,ik ben benieuwd.
Vergeleken waarmee? Een Guzzi is net een tractor. Dat viel me bij de BMW boxers juist zo tegen.
 
Een Guzzi heeft nog een ouderwets zwaar vliegwiel, het gevoel is heel anders ondanks dat het koppel misschien lager is.

Wat betreft het fremdstartpunkt, Powerboxer verkoopt het.
4V1 Fremdstart-Stützpunkt für die R11x0GS Ongeveer 20 euro original teile.
fremdstart.gif

fremdstart2.GIF

Natuurlijk gaan we het niet kopen. Een stukje blik vouwen kan ik ook wel.
 
Laatst bewerkt:
Een Guzzi heeft nog een ouderwets zwaar vliegwiel, het gevoel is heel anders ondanks dat het koppel misschien lager is.

Wat betreft het fremdstartpunkt, Powerboxer verkoopt het.
4V1 Fremdstart-Stützpunkt für die R11x0GS Ongeveer 20 euro original teile.
Bekijk bijlage 1432397
Bekijk bijlage 1432398
Natuurlijk gaan we het niet kopen. Een stukje blik vouwen kan ik ook wel.
Dies sind keine Originalteile, sondern fremdteile, die von BMW nicht erkannt werden of zo iets
 
Aan de kwaliteit van de foto's zie je wel dat dit niet van internet komt.
Ik ben een par uur aan het zagen, boren tappen en schuren geweest. De naloopverkorter is op een paar haren na klaar. Meestal worden die dingen van 12 of 14mm staalplaat. Ik had nog 25mm aluminium liggen. Dat was bedoeld als Pols plaat voor de MZ maar dat is het nooit geworden. Nu is het dus de onderste kroonplaat voor de RS geworden.

naloopverkorter1.jpg

naloopverkorter2.jpg


Aan de voorste M6 hangt aan de onderkant het T stuk van de voorremmen. Omdat daar een harde leiding aan zit moest ik helaas de bovenkant afschuinen.
De andere twee M6 gaatjes zit het voorspatbord mee vast.
 
Dat ga ik toch ff opslaan. Als de k1100 het ooit opgeeft (al lijkt me dat stug) verhuis ik de bak misschien wel naar de GS. Die zou dat ook kunnen hebben.
 
Aan de kwaliteit van de foto's zie je wel dat dit niet van internet komt.
Ik ben een par uur aan het zagen, boren tappen en schuren geweest. De naloopverkorter is op een paar haren na klaar. Meestal worden die dingen van 12 of 14mm staalplaat. Ik had nog 25mm aluminium liggen. Dat was bedoeld als Pols plaat voor de MZ maar dat is het nooit geworden. Nu is het dus de onderste kroonplaat voor de RS geworden.

Bekijk bijlage 1433448
Bekijk bijlage 1433449

Aan de voorste M6 hangt aan de onderkant het T stuk van de voorremmen. Omdat daar een harde leiding aan zit moest ik helaas de bovenkant afschuinen.
De andere twee M6 gaatjes zit het voorspatbord mee vast.

Lekker stukkie huisvlijt :t
 
Met de 1mm schijfjes van de Action, de decoupeerzaag en waar ik niet bij kon mety gaatjes naast elkaar geboord. Ik kan bij mijn baas niet meer rondlopen met een stuk niet herleidbaar aluminium. als ik tegen de verkeerde aanloop kan ik op zoek naar een andere baan. Er zijn hier mensen aan de dijk gezet voor een rolletje schilderstape.
Maar zo'n dik stuk aluminium is geen sinecure met huis tuin en keuken gereedschap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan