Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

-Tinne-

MF'er
14 mrt 2003
47
4
39
Gouda
oke.

Heb hier nog een carbon monoseat hangen, zonder achterlicht uitsparingen. Moet ooit nog op de motor komen (samen met mono frame etc).
Eventjes gedacht om dit (de led strip) te maken...maar denk toch niet dat ik dat wil/kan. Ori achterlichten natuurlijk best iconisch.

Bijlagen

Luz916

Rookie
1 okt 2017
13
2
Beide bobines vervangen en hij loopt weer zoals het hoort!
Even een kleine toevoeging. Enkele dagen later begon de motor weer te stotteren. Omdat ik toen geen logische verklaring meer kon bedenken heb ik hem bij de motorzaak neergezet. Zij hebben de gasklephuizen goed afgesteld, ook bleek dat de motor veel te rijk liep. De motor loopt nu weer beter dan ooit te voren.

chris 708

Die hard MF'er
5 jan 2011
801
37
54
Den Dolder
Even een vraag aan de zelfsleutelaars hier, om de bobines van mijn 996 te vervangen moet o.a. De tank eraf.
Nu zie ik daar een connector , een dun slangetje ( beide al los ) en de dikkere brandstofleidingen.
Deze lijken met een soort snelsluiting / klikverbinding aan de tank te zitten.
De vraag is ; hoe maak ik deze los zonder de boel te slopen ?

-Tinne-

MF'er
14 mrt 2003
47
4
39
Gouda
Onlangs mijn clipons omgedraaid, dat voelt beter aan. Wel wat gedoe met stuuruitslag / raken van dashboard.
Ook carbon stuurbuisjes gemonteerd, alleen nog die groef voor montage in clipon frezen.
Ook nog een hyperpro stuurdemper gekocht 😎 Verder kan je altijd stickers plakken 😅

Straks carbon zitje monteren om te kijken hoe dat staat.

Bijlagen

Laatst bewerkt:

-Tinne-

MF'er
14 mrt 2003
47
4
39
Gouda
Toch maar eens gekeken hoe dat carbon zitje staat. Wat betreft een mono achterframe, ik ben van plan een aftermarket frame te kopen mét slot. Dan is zo’n carbon beugel (voor snelsluiter bevestigingen kap) op achterframe niet nodig toch?

F394830F-B12B-41FA-8F1F-05BAEEEB60EF.jpeg

Luz916

Rookie
1 okt 2017
13
2
Recent heb ik m'n 748s verkocht en een erg mooie 916 uit Duitsland opgehaald. Heeft er iemand hier toevallig nog een leuk setje carbon dempers liggen ter vervanging van de standaard dempers?
Verder weet ik dat er 45mm en 50mm dempers worden aangeboden, weet iemand welke diameter daarmee bedoeld wordt? Ik heb naar mijn weten standaard dempers, maar de diameter van het stuk dat in het verloop schuift is 47mm.

Bijlagen

Laatst bewerkt:

chris 708

Die hard MF'er
5 jan 2011
801
37
54
Den Dolder
Je zal je dempers moeten verwijderen en de buis/ binnendiameter moeten meten, je meet nu de buitendiameter.
En koop alsjeblieft een goeie analoge schuifmaat , een digitale hoe duur ook kan afwijken en je weet niet hoeveel en wanneer.

Luz916

Rookie
1 okt 2017
13
2
Die heb ik, maar voor de foto is digitaal een stuk makkelijker :)! Ik zal de dempers binnenkort wel even los halen.

-Tinne-

MF'er
14 mrt 2003
47
4
39
Gouda
Inmiddels rijbewijs behaald. Nog mooi een dagje kunnen rijden (afgelopen zondag). Hopelijk komt er nog een mooie dag voorbij voordat hij/zij de stalling in gaat.

Iemand trouwens interesse in een gele (duoposto) of deze (van foto) fiberglas met carbonweefsel afgewerkte achterkap?
6717A02E-471A-4349-A8CA-E86EFE7408CE.jpeg

V Rossi 46

MF veteraan
29 mrt 2012
3.616
373
37
Capelle a/d IJssel
Inmiddels rijbewijs behaald. Nog mooi een dagje kunnen rijden (afgelopen zondag). Hopelijk komt er nog een mooie dag voorbij voordat hij/zij de stalling in gaat.

Iemand trouwens interesse in een gele (duoposto) of deze (van foto) fiberglas met carbonweefsel afgewerkte achterkap?
Bekijk bijlage 1436452
Is deze van carbon of overtrokken met carbon?
Misschien wil je ook vermelden wat je voor die en die gele zou willen hebben?