Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat je gelijk hebt m.b.t. die waardestijging. Aan de andere kant denk ik ook dat de 'winst' weer wat meevalt als je kijkt wat het kost om een motor 'vers' te houden. Bijvoorbeeld elk jaar olie, om de 2 jaar riemen, slangetjes die verouderen en scheuren, banden die uitdrogen, etc. En dan heb je er nog geen meter mee gereden.Ik ga het 1 keer zeggen, en zal je er ook 1 keer in de toekomst aan herinneren, daar ga je spijt van krijgen! En geragandeert dat je in de toekomst heel erg veel geld voor een 748 moet betalen, veel meer dan je er nu voor krijgt!
Als je t voor t geld niet hoeft te doen. Zou ik hem houden (748). Ik heb met een 1199 geracet ik zou zo’n fiets niet voor de straat willen hebben. Dus zou mij nog even bedenken.Een man weet niet wat ie mist, maar als ze er niet is, weet een man pas wat ie mist. Zoiets toch?
Gefeliciteerd @Pilz met je Pani! En lekker rijden wat je zelf leuk vindt!
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat een standaard 748 heel veel geld waard gaat worden, of het moet een SP, SPS of een R zijn.
Die gaan wel in waarde omhoog, maar een standaard 748 of 748E.. hhmm.. Nmm geen exoot die verzamelwaardig is.
Maar ik zit er wel eens vaker naast hoor!
Dank u!
Ja en dan heb ik een 748S, twijfelgevalletje he . Geen basis, maar ook zeker geen exoot als de modellen die jij noemt.
Als ik alle foto's die jij deelt optel krijg ik de indruk dat er inderdaad vrij weinig 'originele' 748's en 916's meer over zijn haha
Ik zeg niet dat ze veul en veul meer waard gaan worden maar ik zeg je wel dat je een keer spijt gaat krijgen op een nader te bepalen punt in de toekomst en je dan heul erg graag weer een 748 wilt........ en die zijn dan toch meer in waarde gestegen dan je er nu voor krijgt met onderhoudskosten. Ohja, ik ben een ervaringsdeskundige, vandaar (ok niet met een 748).Dank u!
Ja en dan heb ik een 748S, twijfelgevalletje he . Geen basis, maar ook zeker geen exoot als de modellen die jij noemt.
Als ik alle foto's die jij deelt optel krijg ik de indruk dat er inderdaad vrij weinig 'originele' 748's en 916's meer over zijn haha
Kun je op het typenummer opzoeken hoeveel er op nederlands kenteken staan. Heb het zelf laatst voor de 748 biposto gedaan (code h3). Kan zo even niet zeggen hoeveel 't er waren.Goeie vraag, hoeveel 748/916/996/998 zijn er eigenlijk in totaal geproduceerd?
En hoeveel zouden er in NL nog ‘rondrijden’.
Uh niet Ducati gerelateerd .Met wat voor fiets heb je dan wel die ervaring ?
Mee eensch, heb van 748E t/m 1098S ervaring (zat ook een Hyperdepieper tussen) maar ik vind de 996SPS de fijnste fiets!Helemaal mee praten kan ik niet.
Maar probeer het toch
Maar heb naast de 998 (wat een paar weken geleden nog een 748 was) nog een 1098. Geen Pani, maar wel een stuk moderner dan de 748/916/669/998 reeks. Wat een verschil!
Vermogen, koppel, gewicht.
Maar wat leuker is?? Moeilijk te zeggen, heb op beide veel lol, het koppel van de 1098 (wat misschien binnenkort een 1198S wordt) is waanzinnig. Maar het werken op de oude dame is ook heerlijk echt motorrijden...
En smaken verschillen (gelukkig)
Gewoon genieten van die pani. Motorrijden doe je niet voor het geld dat je ermee verdient.
Anders mag Tinne ook wel stilaan stoppen.
Een motor als belegging is moeilijk denk ik.
Als je voor 20000 een nieuwe 996sps had gekocht en die zonder al te veel op te rijden 20 jaar hebt nu,zijn de kosten heel laag geschat al zeker 500 per jaar. Dus kost hij nu al 40000! Zonder naar inflatie e.d. te kijken.
Huis kopen was financieel slimmer, of aandelen.
Motor is gewoon om te gebruiken en te genieten. Lekker de Alpen in.....