Echt een gave motor is dat!!Hallo!
Gelukkig loopt dit Benelli TNT topic beter als het vorige.
Ik zal me daarom ook even opnieuw voorstellen.
Ik ben Wim (nelli) uit Stein (limboland) en rijd sinds vorig seizoen een Benelli cafe racer.
Momenteel heb ik 5000 klm. op de klok staan en hij bevalt uitstekend.
Het enige wat ik pas nog verandert heb is de standaard veerafstelling van de motor.
De voorvork heeft twee nieuwe veren van het merk Wilbers gekregen (veel strakker voor) en de shock achter heb ik een halve centimeter opgedraaid. Dit alles heb ik laten doen door Bitubo-raceService.nl een echte aanrader !!!!
[afbeelding]
Hallo!
Gelukkig loopt dit Benelli TNT topic beter als het vorige.
Ik zal me daarom ook even opnieuw voorstellen.
Ik ben Wim (nelli) uit Stein (limboland) en rijd sinds vorig seizoen een Benelli cafe racer.
Momenteel heb ik 5000 klm. op de klok staan en hij bevalt uitstekend.
Het enige wat ik pas nog verandert heb is de standaard veerafstelling van de motor.
De voorvork heeft twee nieuwe veren van het merk Wilbers gekregen (veel strakker voor) en de shock achter heb ik een halve centimeter opgedraaid. Dit alles heb ik laten doen door Bitubo-raceService.nl een echte aanrader !!!!
[afbeelding]
Gisterenmiddag weer ff op en neer naar Zwolle geweest voor de 1500km-beurt.
Olieverbruik is tijdens het inrijden werkelijk 0,0 geweest en de olie zag er netjes uit met mircroscopisch klein ijzerslijpsel aan het filter
Nu de eerste beurt, en 1500km, achter de rug zijn mag het gas wat verder open en totaan 2500km kan ik'm nu gaan opbouwen tot 7500 rpm
De terugweg bijna continu 140 a 150 gereden (zo'n 5800 rpm) en dat is prima uit te houden
's Avonds nog een beetje gestuurd in de thuisomgeving en de teller stond bij thuiskomst alweer bijna op 1800km! Het rijden op de TNT is 1 GROOT FEEST!!!!!!!
Wat zijn je ervaringen met hen? En hebben ze er nog wat Benelli's staan momenteel?
Das iig een betere indruk dan die ik (misschien niet terecht hoor) had van Stretta, ten eerste de vreselijk pretentieuze showroom vond ik echt helemaal niets. Rook er niet eens naar olie en benzine.
En ze hadden vorig jaar zo'n ontzettend leuke renteloze uitgestelde betaling tot 2009... maar wel meer als 300 euro "administratie kosten", wat hetzelfde was als bijna 10% rente over 2 maanden ofzo.
Nou dan hoef ik al niet meer, de poging alleen al om je dat aan te smeren...
Maar tis altijd leuk om positieve berichten te horen, misschien hadden ze een slechte week toen ik er was. :-)
Ervaringen tot nu toe zeeer positief!Heb begin maart een proefrit gemaakt op een TNT-1130 uit 2006 en dat beviel zeer goed. Na de proefrit een goed gesprek met Marc Veld (eigenaar van Stretta) gehad en offertes voor de 899s en 1130-sport-evo aangevraagd. Marc steekt duidelijk veel tijd in de zaak en alles (showroom en werkplaats) ziet er zeer verzorgd en opgeruimd uit.
Momenteel staat er een zwarte 1130-Sport Evo en een groene 899-Trek. Merendeel van de motoren zijn KTM's waaronder een hele mooie wit-zwarte SuperDuke R. Dr staat ook een heeeeel ergBimota DB6 (morgen zal ik ff een foto posten die ik woensdag gemaakt heb)
Naast KTM en Benelli is Stretta ook dealer van Moto Morini en daarvan staan er ook een leuk aantal. Het is cker de moeite waard om een keer langs te gaan als je geinteresseerd bent in 1 van de genoemde merken. Op dit moment staan er 2 TNT demo's: een 1130 en 899s.
Mijn indruk is niet echt denderend zover, ben er wel eens binnen gewipt zeg maar. Misschien toch eens nog een keer langs gaan, vindt de Cafe Racer toch echt~
Bedankt voor het plaatsen van je foto's m.b.t. spiegel van je Benelli!@ Cayman
Beter laat dan nooit
Bij deze de foto's van de spiegels welke op mijn Cafe Racer zitten.[afbeelding]