Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

Gewoon de grens over; heb je voor het geld van onze Euro95 daar E5...

Screenshot_20230228_214706_Chrome.jpg
 
In een land waar belasting en accijns laag is, zoals Andorra, zie je deze prijzen (vandaag):

Bekijk bijlage 1853264

Wat mij blijft verbazen, is het kleine verschil hier tussen de gewone euro en de Ultimate: 6 ct.
Dat kan niets met accijns te maken hebben, waarom is het verschil bij de BP in NL bij mij om de hoek dan 22 ct? Hier hebben ze geen petrochemische industrie, dus verschillende soorten brandstoffen hier krijgen kost zelfs meer dan een tankauto uit de Botlek laten komen.
Heel makkelijk te verklaren. Op de "super" wordt geen korting gegeven op de advies prijs en op de Euro95 wel.
De korting is marketing.
Kijk eens wat het verschil is langs de snelweg. Omdat hier geen of weinig korting wordt gegeven is het verschil tussen de euro en super maar een paar cent,
 
Is al 2000 keer in dit topic geweest. Prima , vooral doen als je bij de grens woont , maar ik denk dat iedereen die dit topic volgt en ook iedereen die dat niet doet inmiddels wel weet dat het over de grens goedkoper is dan in NL 🙂
 
Is al 2000 keer in dit topic geweest. Prima , vooral doen als je bij de grens woont , maar ik denk dat iedereen die dit topic volgt en ook iedereen die dat niet doet inmiddels wel weet dat het over de grens goedkoper is dan in NL 🙂
PLR houdt mij scherp, zo kunnen de prijzen binnen een straal van een kilometer een paar ct schelen…..hebben wat te overleggen op de zondagochtend…. _O-
 
Heel makkelijk te verklaren. Op de "super" wordt geen korting gegeven op de advies prijs en op de Euro95 wel.
De korting is marketing.
Kijk eens wat het verschil is langs de snelweg. Omdat hier geen of weinig korting wordt gegeven is het verschil tussen de euro en super maar een paar cent,
Hier 3 snelwegpompen in mijn omgeving die bekend staan als duur. Toch iets meer verschil dan een paar cent.

B03091D9-B102-4D57-8E60-1F32830080F1.png

2F70E16D-23B6-444C-9ECE-68B8F89699F7.png

A384F792-7713-47DB-98B5-7C5014F8D11C.png
 
@ bramb0 Ik heb met "een paar cent" misschien een verkeerde indruk gewekt. :}:}:}
Het verschil is langs de snelweg aanmerkelijk kleiner, omdat er meer korting wordt gegeven op de euro dan op de premiums (van de senlweg af).
Een premium brandstof bevat ook duurdere componenten en is dus ook wat duurder te produceren.
Marketing doet de rest van het verschil.
 
@ bramb0 Ik heb met "een paar cent" misschien een verkeerde indruk gewekt. :}:}:}
Het verschil is langs de snelweg aanmerkelijk kleiner, omdat er meer korting wordt gegeven op de euro dan op de premiums (van de senlweg af).
Het verschil langs de snelweg tussen euro95 en premium is toch ook vrijwel overal gewoon 20 - 25 cent? Alleen is de prijs van alle brandstoffen langs de snelweg een stuk hoger, zoals algemeen bekend.
Weet jij een snelwegpomp waar het verschil tussen euro en premium wel echt kleiner is? Zeg 5 - 10 cent?

Een premium brandstof bevat ook duurdere componenten en is dus ook wat duurder te produceren.
Daarover zijn we het eens. Maar -en dit was mijn vraag- waarom is het prijsverschil in NL opgelopen tot wel 25 ct per liter, terwijl het in sommige andere landen 5 - 6 cent is?
 
Oftewel: We worden gen@@id waar we bij staan! Sinds de hoge brandstofprijzen vanwege de Oekraine-crisis hebben de oliemaatschappijen nog nooit zulke hoge winsten binnengehaald!
Dit is anders weer een gevalletje overheid... B| O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan