Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zal binnenkort bij de K&K weer tanken, tis 1 maart en mag weer de weg op……
Ken wel de G&G om tankspul te halen, kan het hele jaar doorZal binnenkort bij de K&K weer tanken, tis 1 maart en mag weer de weg op……
Omdat wij keihard genaaid worden, daarom wil ik voor mijn dagelijkse motor perse een model wat op E10 kan lopen, niet iedereen woont in de buurt van de grens natuurlijk.Bij de Shell is het verschil meer dan 33 cent tussen E10 en V-power. Waarom???
Haha, verderop heb je de ‘drive-in’ getränke halle Ellerkamp waar ik langs rij maar nooit gestopt ben…ben meer vd Spa…en gemeentepils ondanks dat ik de Grolsch fabriek uit mijn dakraam kan zien…..Ken wel de G&G om tankspul te halen, kan het hele jaar door
Heel makkelijk te verklaren. Op de "super" wordt geen korting gegeven op de advies prijs en op de Euro95 wel.In een land waar belasting en accijns laag is, zoals Andorra, zie je deze prijzen (vandaag):
Bekijk bijlage 1853264
Wat mij blijft verbazen, is het kleine verschil hier tussen de gewone euro en de Ultimate: 6 ct.
Dat kan niets met accijns te maken hebben, waarom is het verschil bij de BP in NL bij mij om de hoek dan 22 ct? Hier hebben ze geen petrochemische industrie, dus verschillende soorten brandstoffen hier krijgen kost zelfs meer dan een tankauto uit de Botlek laten komen.
Was 1,86 bij de Avia in Epe…tegen de 100 euro getankt.
PLR houdt mij scherp, zo kunnen de prijzen binnen een straal van een kilometer een paar ct schelen…..hebben wat te overleggen op de zondagochtend….Is al 2000 keer in dit topic geweest. Prima , vooral doen als je bij de grens woont , maar ik denk dat iedereen die dit topic volgt en ook iedereen die dat niet doet inmiddels wel weet dat het over de grens goedkoper is dan in NL
Hier 3 snelwegpompen in mijn omgeving die bekend staan als duur. Toch iets meer verschil dan een paar cent.Heel makkelijk te verklaren. Op de "super" wordt geen korting gegeven op de advies prijs en op de Euro95 wel.
De korting is marketing.
Kijk eens wat het verschil is langs de snelweg. Omdat hier geen of weinig korting wordt gegeven is het verschil tussen de euro en super maar een paar cent,
Het verschil langs de snelweg tussen euro95 en premium is toch ook vrijwel overal gewoon 20 - 25 cent? Alleen is de prijs van alle brandstoffen langs de snelweg een stuk hoger, zoals algemeen bekend.@ bramb0 Ik heb met "een paar cent" misschien een verkeerde indruk gewekt.
Het verschil is langs de snelweg aanmerkelijk kleiner, omdat er meer korting wordt gegeven op de euro dan op de premiums (van de senlweg af).
Daarover zijn we het eens. Maar -en dit was mijn vraag- waarom is het prijsverschil in NL opgelopen tot wel 25 ct per liter, terwijl het in sommige andere landen 5 - 6 cent is?Een premium brandstof bevat ook duurdere componenten en is dus ook wat duurder te produceren.
Bij de Shell is het verschil meer dan 33 cent tussen E10 en V-power. Waarom???
Wat dacht je van de invloed van de milieumaffia? En: Omdat veel (oude) auto- en motorbezitters toch liever bio-ethanol vrij willen tanken en dat dus een leuk melkkoetje is (áánpakken die hobbyisten!!).
Dat kwartje hebben we vorig jaar als korting teruggehad. En daar weer komt een eind aan:30 (pro)cent, 25 cent, 15 cent.. En dat allemaal nog bovenop het kwartje van Kok (12 eurocent)!
Oftewel: We worden gen@@id waar we bij staan! Sinds de hoge brandstofprijzen vanwege de Oekraine-crisis hebben de oliemaatschappijen nog nooit zulke hoge winsten binnengehaald!Dat kwartje hebben we vorig jaar als korting teruggehad. En daar weer komt een eind aan:
Bekijk bijlage 1855317
Gelukkig is dat alleen bij autobrandstoffen.Oftewel: We worden gen@@id waar we bij staan! Sinds de hoge brandstofprijzen vanwege de Oekraine-crisis hebben de oliemaatschappijen nog nooit zulke hoge winsten binnengehaald!
Dit is anders weer een gevalletje overheid...Oftewel: We worden gen@@id waar we bij staan! Sinds de hoge brandstofprijzen vanwege de Oekraine-crisis hebben de oliemaatschappijen nog nooit zulke hoge winsten binnengehaald!
Tuurlijk! Al dan niet bewust. Wim Kok (die van dat kwartje) ging na zijn premierschap ook naar Shell..Dit is anders weer een gevalletje overheid...