Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Nog een lichte motor uit India, de Revolt.

Dit is echt licht, max 85 km/h, op de grens van wat wij motorfiets noemen. Toch heeft ie een frame gemonteerde motor en oogt modern. Ze noemen het een motor voor de “Urban commute”, in stedelijk gebied vast wel goed bruikbaar. Daarbuiten minder.

EC7C979C-F537-4E14-83BC-345D7510BDA3.jpeg


 
Nog een lichte motor uit India, de Revolt.

Dit is echt licht, max 85 km/h, op de grens van wat wij motorfiets noemen. Toch heeft ie een frame gemonteerde motor en oogt modern. Ze noemen het een motor voor de “Urban commute”, in stedelijk gebied vast wel goed bruikbaar. Daarbuiten minder.
Best lullig als je dan ingehaald wordt door een bromsscooter
 
Dat gebeurde me anders vaak genoeg met de benzinemotor, en nu nog.

Bromscooters vliegen me in het dorp soms aan alle kanten voorbij als ik zelf normaal rijd, ik heb ook niet de behoefte ze voor te willen blijven. Ze doen maar.
Ik heb meegemaakt dat een brommer die mijn pad hier vlakbij kruiste even later tegelijk met mij aankwam 25 km verderop.

85 is niet snel maar een licht elektrisch scootertje voor ritjes in de buurt lijkt me best handig. Het hoeft niet ze zwaar te zijn.
 
Ik bedoelde dan ook buiten de bebouwde kom. Zie het al voor me, plat liggend op je 'motor' om een brommertje bij te houden.
Neemt niet weg. voor de kortere rondjes om de kerk kan het handig zijn, maar dan toch liever dat hij nog net de 100 aan kan tikken, dan kun je gegarandeerd op 80 wegen normaal meekomen.
 
125cc achtige prestaties voor een elektromotor zou toch vraag naar moeten zijn bij forensen?
 
Op Electrek een artikel over een nieuwe elektrische cruiser.

8D281145-B5E5-4009-A752-5745FE73EEF5.jpeg


Het gaat om een nieuw merk, “Hadin”.
Men doet voorkomen dat het een Amerikaans produkt is maar het komt in werkelijkheid uit China. Vraag me af of dat wel zo erg is... Dat krijg je als je eigen industrie zo laks is.
Leuke opmerking in de tekst, hij lijkt meer op een Harley dan de echte Harley.



Je moet er van houden...


Edit. Meer over dit merk in een nieuw artikel: Hadin Panther cruiser electric motorcycl's origin and backstory revealed

En via RideApart: Is The Hadin Panther The Future Of Electric Cruisers Design?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een prima ding voor de doelgroep. Die rijden toch alleen op zondag middag naar het terras, de tennis of de Starbucks. Als denken ze zelf meestal dat ze oulaw wereldreizigers zijn.
 
Weer een teaser van Kymco, ze gaan hopelijk toch komen met een elektrische motor.
Het blijft bij dit ene met opzet wazige plaatje. Ze noemen het model de RevoNex.


0CC850A6-C7D9-4502-BCF6-515E6A86543D.jpeg


Kymco spreekt van een scooter; nou, ik zie meer gelijkenissen met een conventionele motor.
Wat ook opvalt is het stuur, dat lijkt zo overgenomen van de Zero SR/F. Links zit ook een hendel, dat kan de achterrem zijn zoals bij een scooter maar ook een koppeling zoals Kymco eerder liet zien in dat elektrische model met die zesbak.



Edit: en meer informatie via RideApart: Kymco Drops Frustratingly Vague EICMA Electric Teaser
 
Laatst bewerkt:
Lichter en meer range... Zegt niet zoveel natuurlijk. 5 kg minder is em nog aan de zware kant en met zelfde accu is dat wrs wel gelijk aan marginaal meer range.

Vreemde video trouwens. Professioneel opgezet en dan beginnen met doen alsof het een vlog is en dan iemand interviewen met een baby op de arm die niet in beeld mag komen.

Benieuwd alvast naar de cijfers en een datum.
 
Nico Rosberg heeft een vlogkanaal op Youtube en heeft kennelijk een klusje aangenomen voor zijn vlog om een tipje van de sluier op te lichten van de 2020 Energica, die hun racerij-roots willen benadrukken. En ook bij Nico moet de schoorsteen natuurlijk roken... :Y. Energica is een klein bedrijf, dat zie je inderdaad wel terug in de video.

Cijfers: De accubehuizing is in ieder geval compleet nieuw en als je op de YT teaser van Energica kijkt, zie je een sticker met 21,.. op de accu zitten. Als dat echt de accucapaciteit is, wordt de range bijna verdubbeld en wordt een nog interessantere vraag: hoeveel hoger wordt dan de laadsnelheid aan DC?




1572420591456.png
 
Die dame met die baby op de arm is Livia Cevolini, de stichter en CEO van Energica....

Ik vind dat wel leuk, in die harde machowereld van de de motorindustrie staat daar een van de weinigen die het echt doorheeft en dat is een frêle dame met een baby op de arm.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan