Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat 't motivatie is om 151cc brommers uit te brengen die je vervolgens wel iets van 150 in de typenaam geeft. Mooi de regel omzeilt.Ik denk toch dat Highking gelijk heeft. Het is geen enkele moeite om over te stappen naar 175cc. Het klinkt als een maatregel die zijn doel voorbij schiet.
Dubbel. Het barst van de lichte scootertjes in Amsterdam (dat zijn er echt vele malen meer dan motorfietsen) maar ik ben met je eens dat mensen zich enorm blindstaren op groot en zwaar. Ik vind zelf de Versys-X 300 een geinig ding, en toen ik daarover een topic opende stonden de eerste 2 pagina's grotendeels vol met opmerkingen als "da's een brommer, die mot ik niet". Terwijl dat ding redelijk vlot de 150 haalt...150 cc lijkt licht, alleen hier kan men schijnbaar niet met minder dan 1200 cc toe om zich te verplaatsen door de binnenstad.
Ik heb een BMW G310GS naast mijn S1000RR. En ook bij de kleine BMW heb ik regelmatig bewonderaars bij het tankstation.Dubbel. Het barst van de lichte scootertjes in Amsterdam (dat zijn er echt vele malen meer dan motorfietsen) maar ik ben met je eens dat mensen zich enorm blindstaren op groot en zwaar. Ik vind zelf de Versys-X 300 een geinig ding, en toen ik daarover een topic opende stonden de eerste 2 pagina's grotendeels vol met opmerkingen als "da's een brommer, die mot ik niet". Terwijl dat ding redelijk vlot de 150 haalt...
Twee jaar geleden heb ik in overleg met de afnemer een temperatuurbeveiliging voor waterstofpompstations uitgezocht en geleverd.En nog een artikel dat opviel...
Explosie bij waterstofstation, automerken stoppen verkoop
Het kan zomaar eens gedaan zijn met de alternatieve brandstof. In Noorwegen is deze week een tankstation voor waterstofauto’s van Uno-X de lucht ingegaan, met alle gevolgen van dien. Enkele […]www.autoblog.nl
Wie 5.000 km per jaar rijdt doet er dus ruim 10 jaar over om het verschil terug te verdienen. Wie 10.000 km rijdt, iets minder dan 7 jaar.
@Hans2183 ...
Best een leuk vergelijk zo te maken wel. Als je een motor zakelijk mág rijden, is een EV prima te doen mits het past bij je range. Maar die range anxiety is ook alweer achterhaald, 't gaat er voornamelijk om hoe snel je weer kunt bijladen!
Is en blijft ook situatie afhankelijk. Ik zou bijna een maand op een accu heen en weer kunnen naar kantoor zonder bijladen. Niet iedereen heeft 50-100km enkele reis.
En bij de klus laden, ja moet wel kunnen dat betekend nu al zeer vroeg beginnen anders zit alles vol, ik zie er vandaag of morgen wel een matpartij van komen tussen de vol elektrische auto's en de hybride auto. Allemaal aan de stekker, vanmorgen ook weer een iPace die niet aan de stekker kon, lekker schelden op de hybrides. (beetje terecht ook wel, die hebben nog een plof uitwijk, hij niet)
En boos kijken naar die ene BMW C-evo scooter die natuurlijk ook vol is na 2 a 3 uur maar dan toch die plek vasthoudt.
Jep. dus eigenlijk zou ik nog veel langer kunnen doen met de accu ;-)Gewoon lekker op de trapfiets dus...
Hoe vroeg zou je dan moeten beginnen om nog een plekkie te hebben?
Zo te lezen werk je ergens waar een hoop kleine kinderen werken als ik het gedrag van de EV rijders zo lees. Ik werk op het moment bij een opdracht waarbij er maar een enkele EU aansluiting is bij de werknemers parkeerplaatsen, deze moet ik delen met een collega met een hybride, en dat gaat zonder problemen. Zodra mijn fiets vol is koppel ik hem af en kan mijn collega laden. #zokanhetook.
Duidelijk niet eens, dit is bij mij nog steeds de M van MoSCoW of te wel een Must have.
Waarom moet ik wanneer ik elke dag van mijn klus terug kom ergens 5-10 minuten bij een FastNet station gaan staan ik wil gewoon naar huis.
(banden zijn toch gelijk die slijten eerder sneller met dat koppel wanneer je elec. rijd)
En bij de klus laden, ja moet wel kunnen dat betekend nu al zeer vroeg beginnen anders zit alles vol, ik zie er vandaag of morgen wel een matpartij van komen tussen de vol elektrische auto's en de hybride auto. Allemaal aan de stekker, vanmorgen ook weer een iPace die niet aan de stekker kon, lekker schelden op de hybrides. (beetje terecht ook wel, die hebben nog een plof uitwijk, hij niet)
En boos kijken naar die ene BMW C-evo scooter die natuurlijk ook vol is na 2 a 3 uur maar dan toch die plek vasthoudt.
Wanneer het aantal auto's zo snel stijgt als nu zijn er gewoon te weinig palen bij de klanten.
En nee ik parkeer niet binnen of andere exotische oplossingen, ik wil gewoon heen en weer kunnen en dat vind ik zelf geen rare eis.
Ik denk dat ik wel zakelijk behoorlijk gunstig zit aan de rekenkant door de extra voordelen, die waarschijnlijk over 3 jaar wel een stukje afgebouwd zullen zijn.
Kortom de Must have is heen en weer naar de klant. En dat is gewoon bagger bij de motoren op dit moment. Bij de auto's is het ondertussen ruim voldoende dus ik heb goede hoop.
Eerst maar weer 3 jaar ploffen, laat ik nu net naar een GS kijken wegens de hoge restwaarde
Ik hoop dat er over 3 jaar wat beters is.
Ik denk zeker om 07:00 beginnen, dan moet ik heel vroeg op
Misschien is de huidige klus een slecht voorbeeld, ik zit nu in de energie sector en de opdrachtgever stimuleert e-rijden, kortom er staan veel palen dichtbij en laden is gratis . Dat is gewoon heel netjes en mooi. Echt top.
Benzine rijders moeten dus verder weg parkeren. En de gemiddelde EV rijder die ik spreek laad dus andersom, thuis niet en op het werk wel. En de hybride rijders ik spreek boeit het niet zo maar willen wel graag dichtbij parkeren
Kortom de EV rijder is ook gewoon een Nederlander, grappig om te zien. Dus de situatie is niet standaard. Bij betaalde palen zal het aantal hybride rijders wel snel erg dalen denk ik zo.
Maar ok situatie blijft dat er steeds meer EV's komen en de palen niet zo snel gaan, dan moet je dus idd ergens even 10 minuten gaan staan om bij te tanken.
Dat wil ik niet het lijkt me heerlijk om niet te tanken maar gewoon thuis te stekkeren en 's morgens motor pakken en weer weg te zetten, heerlijk lijkt me dat.
Vandaar de eis, 200 km bereik. Ik vind het zelf geen vreemde eis. (en ik heb ook wel op de klus gezet met 150 km enkele reis, dat veranderd, maar ik probeer eigenlijk altijd onder de 100 km enkele reis te blijven)
Ook typisch, ik kocht mijn huidige Honda CrossTourer DCT en toen zat iedereen te klagen dat de tank zo klein was en het rijbereik veel te laag voor een All-Road machine. tov de GS is dat ook zo, maar wanneer ik rij als een vol idioot en volledig los ga kan ik nog steeds 300 km rijden hoor. Dat is voor mij iig ok. In de praktijk kom ik gewoon op ruim 350 km. Nu is de nieuwe standaard blijkbaar is 100 km rijden voor iedereen genoeg
tov de prijsberekening de BMW 1250 GS doet nu vol options gewoon ruim 24k en doe je er een stijlpakket bij zit je bijna op 26k dus dat stijgt ook lekker zeg.
Maar ik ga er vanuit dat ik over 3 jaar wel EV kan, de auto's zijn ondertussen allemaal ruim voldoende in bereik en de motoren gaan daar ook komen, ik ben niet de enige met deze eis en dat weten de fabrikanten ook, dus er wordt volgens mij druk over nagedacht hoe sneller laden en hoe meer range.
Kortom hij komt er echt wel.
Ho ho, tanken en laden zijn niet hetzelfde......Dat is voor mij iig ok. In de praktijk kom ik gewoon op ruim 350 km. Nu is de nieuwe standaard blijkbaar is 100 km rijden voor iedereen genoeg
Ben je nu echt zo flauw, of is je elektromotor echt je stokpaard,...man man. Daar heeft hij het toch niet over.Ho ho, tanken en laden zijn niet hetzelfde.
Als ik elke 150 km benzine zou moeten tanken bij het tankstation dan is dat een enorme afknapper, zo’n motor hoef ik niet.
Maar laden doe ik thuis, snoertje er in en klaar.
Dan is het (voor mij althans) totaal geen probleem als ie niet meer dan 150 Km (of zelfs 100 Km) kan rijden op een laadbeurtje.
Hij heeft het over onderweg laden, jij over thuis. Dat scheelt erg veel.
Thuis (of op je werk) laden kost je immers nagenoeg geen tijd. Onderweg laden wel.
Als thuis laden hem een range gaf van 300 km zou hij daar nooit over zeuren denk ik. Je wil toch wel begrijpen dat mensen niet onderweg verplicht willen stoppen op hun dagelijks reis naar werk. En dan geen 5 minuten maar minstens 20 minuten en dan kom jij met een voorbeeld dat je lekker thuis de stekker er in doet en dat dat helemaal geen moeite kost .Curieuze reactie weer...
Maar vertel, waar heeft ie het volgens jouw wel over ?
Ook al zo,n letterlijk type,...Want... dat kwartiertje bij FastNed (en dan heb je 'm van 10% naar 80% hè, wat natuurlijk niet verplicht is, kan ook minder lang) heb je op een dag niet? Je zal maar voor een ongeluk komen te staan op de weg en niet kunnen doorrijden, direct ontslag?