A
Anoniempje177
Guest
Ha ja, A1 klasse dus ...Vanuit technisch oogpunt lees ik al direct de limit.
10.5 kW is wel het minimum waar je zou mogen starten wat mij betreft.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ha ja, A1 klasse dus ...Vanuit technisch oogpunt lees ik al direct de limit.
10.5 kW is wel het minimum waar je zou mogen starten wat mij betreft.
In België heb je wellicht meer secundaire wegen dan hier, maar verder zou ik niet gaan.Ha ja, A1 klasse dus ...
Net terug van vakantie, naar de supermarkt, terwijl mijn vrouwtje winkelt, blader ik door een motormagazine:
Bekijk bijlage 1446318
(Nog geen idee van de prijs), maar, onderweg op de hoogte blijven van inkomende mails en telefoongesprekken???
Nee, dat is het laatste waar ik me tijdens het motorrijden mee bezig houd! En dat wéét EN aanvaardt mijn werkgever ook van me. Die weten dat voor mij 100% focus op het verkeer boven alles gaat. Die spreken iets in, en wéten dat ik terugbel zodra ik kan.
Die ingebouwde maps.google vind ik dan weer wél interessant. Mijn auto hoefde voor mij geen ingebouwde gps te hebben, afgelopen 3 weken op vakantie ook alle navigatie met maps.google gedaan, ook zonder internet ontvangst (bepaalde regio downloaden voor off line gebruikt, werkt super).
En die "slimme sensor" op de koplamp lijkt mij ook wel interessant.
Maar ik ben nu vooral benieuwd naar het rijbereik, laadtijd en prijs.
Maar eerst veel werk thuis na mijn vakantie
Ik hoor cello?I know. Die van @Artemecion hoorde ik boven de mijne uit toen ik achter hem aan de snelweg op stuurde.
Zelfs nog even kort in 't filmpje van ons toertje gestoken.
Dat is correct alsmede juist. Apocalyptica.Ik hoor cello?
Dat van de zijstandaard viel mij ook op ja. Maar zo ongewoon is het ontbreken van die veiligheid niet ... de motor waar ik op de Filipijnen mee reed, die had dat ook niet ... wordt je wel eens door verast als je het gewoon bent dat wel elke motor dat heeftOMG wat een 'ínformatief' artikel: motor van 139Ah? Koppel van 273 Nm?? Met 10,5 kW mag je plat op het stuur voor 140 km/h. De aanpassende koplamp zal wel DRL zijn en de zijstandaard wordt continue gemonitord, noemen we normaal een schakelaar.
Mooie motor(tje), dat wel.Nieuws over de Kymco RevoNex.
Bekijk bijlage 1446452
Kymco RevoNEX Electric Bike Officially Coming For 2021
Kymco announced that the RevoNEX electric motorcycle it premiered at EICMA 2019 as a concept will be going into production for 2021.www.rideapart.com
Er is verder ook nog niets bekend.Mooie motor(tje), dat wel.
Maar geef die nu nog een volledige kuip, en kuipspiegels, en het is helemaal mijn ding.
Maar drie dingen mis ik (ook nog niet verder gekeken dan de link eerlijk gezegd):
- prijs.
- range.
- laadtijden.
Ik las net op een ander topic een rant van iemand die vond dat elektrisch rijden de toekomst niet heeft en dat waterstof de toekomst heeft. Ik weet niet of hier al eens over gesproken is, maar ik wilde toch even mijn kennis delen
Om efficient op waterstof te kunnen rijden, heb je een brandstofcel nodig. Die zet waterstof en zuurstof om in water en produceert daarmee elektriciteit. Met die elektriciteit drijf je een motor aan. In feite heb je dan een elektrische motor die je oplaad met een gas. Je kunt waterstof verbranden, en daarmee de verbrandingsmotor van je motor aandrijven, maar de krachten die daarbij komen kijken zijn veel groter, en je hebt geen explosie maar een implosie, dus moet daarvoor de hele motor aangepast worden. Daarnaast heb je een grotere tank met gas nodig, wat weer andere risico's met zich meebrengt.
Op zich is het idee om een motorfiets op waterstof te rijden een goed idee, behalve dat de brandstofcellen erg groot zijn. Het is mogelijk om die te verkleinen, maar dan worden ze minder efficient en heel erg duur. Een brandstofcel die je in een auto kunt verwerken kost al heel veel meer dan wat er nu te krijgen is, laat staan iets dat in het frame van een motorfiets past. Daarmee zouden motoren dus onnoemelijk duur worden, veel duurder nog dan de huidige elektrische motoren.
Er is, volgens mij, dus best toekomst in waterstof, maar niet voor motoren. Ik zie vrachtwagens, bussen, vliegtuigen, schepen, eigenlijk alles dat bulk vervoer regelt, op waterstof werken. Persoonlijk vervoer, zoals een auto of motorfiets, zie ik op accu rijden. Met de nieuwe ontwikkelingen op accu techniek (solid state batteries of liquid batteries) kun je de laadtijd verlagen tot iets wat vergelijkbaar is met het tanken van benzine. Je zult het geluid van de plofmotor gaan missen, maar dat is dan het enige.
Er zijn toch al wat leuke auto's verkrijgbaar en een pompstation hier in de buurt staat er zeker al vijf jaar.klopt, juist de mensen die niet gehinderd worden van enige kennis van zaken roepen al heel snel WATERSTOFFFFFF
In an electric vehicle, the torque is purely electronically controlled, which works considerably faster than mechanical clutches. Every millisecond, intelligent software distributes the forces in such a way that the vehicle always behaves neutrally.
Thorium is ook zo'n mooi toverwoord