TeamHeronSuzuki
Two Stroke or No Stroke
- 2 okt 2006
- 38.360
- 20.022
De meningen zijn verdeeld .....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ze lijken toch meer op jou dan je zou willenHet is wat met die batterijfanaten. Ze vinden een verbrandingsmotor achterlijk en ouderwets (de elektromotor is ouder), gebruikers worden fossielen genoemd. En als er dan echt iets nieuws wordt bedacht, zijn ze meteen uiterst kritisch, wantrouwend en neerbuigend.
In vaste vorm zou het dus ook iets voor kleinere voertuigen kunnen zijn is het idee van de pasta.Waterstof is alleen interessant voor echt grote machines die vrijwel permanent moeten draaien, daar waar je dus met een batterij niet weg kunt komen.
Een graafmachine op een grote klus, een internationale vrachtwagen.
Voor personen auto's zullen er, als de ontwikkeling echt heel snel gaan, misschien een aantal modellen ontwikkeld worden speciaal voor de echte lange afstanden.
Ik denk niet dat er een serieuze motor op waterstof komt. De E-moto met batterij is goedkoper, eenvoudiger en betrouwbaarder te maken dan een fuelcell-motor of zelfs dan een ICE motor in de zeer nabije toekomst.
Het zou mij verbazen als er werkelijk waterstof motoren commercieel geproduceerd kunnen worden die beter presteren tegen een vergelijkbare prijs als een batterij motor. Voordat de fuelcell technieken zo ver zijn, is de batterij met bijbehorende laad infrastructuur zoveel verder ontwikkeld dat het te laat is voor waterstof.In vaste vorm zou het dus ook iets voor kleinere voertuigen kunnen zijn is het idee van de pasta.
Maar het omzetten staat inderdaad nog even in de kinderschoenen.
Alleen zijn we ook van radiobuizen naar halfgeleider techniek en uiteindelijk Integrated Circuits gegaan in achteraf heel weinig tijd.
Die kans zit er zeker ook in.Het zou mij verbazen als er werkelijk waterstof motoren commercieel geproduceerd kunnen worden die beter presteren tegen een vergelijkbare prijs als een batterij motor. Voordat de fuelcell technieken zo ver zijn, is de batterij met bijbehorende laad infrastructuur zoveel verder ontwikkeld dat het te laat is voor waterstof.
Ik zie effe geen context bij de grafiek. Maar zo op het eerste gezicht een stuk minder wind en meer nucleair. Maar dat zouden gigantische verschillen zijn voor één jaar.Overigens is men in de VS juist het aandeel nucleair ook fors aan het verminderen:
(Net als Japan en Duitsland)
Bekijk bijlage 1595364
Minder nucleair in de VS.Ik zie effe geen context bij de grafiek. Maar zo op het eerste gezicht een stuk minder wind en meer nucleair. Maar dat zouden gigantische verschillen zijn voor één jaar.
ik denk dat ik de eerste grafiek op zichzelf wel snap nu. Als nucleair met bijvoorbeeld 10% daalt en het totaal aan zgn schone energie verdubbelt, dan wordt het percentage nucleair van het geheel aan schoon op twee manieren kleiner.Minder nucleair in de VS.
Zie ook:
Niet alle energie is elektriciteit.
En het is in groene kringen gebruikelijk om het geïnstalleerde vermogen te benoemen ipv het werkelijk gerealiseerde gemiddelde vermogen.
En biomassa wordt grof meegeteld, daar kan je ook nog over discussiëren.
Aangezien wind/zon aanbod gestuurd is, zijn er dus ook inefficiënte backup (gas)centrales nodig die snel kunnen opstarten.
In 2018 was het aandeel groene energie *elektriciteit* 7.4% (dus niet de hele energie mix), het zal nu aan de 10% zitten.
Nederland heeft minste duurzame energie van hele EU, 'dit jaar wel versnelling'
In 2018 was 7,4 procent van de energie die in Nederland werd verbruikt hernieuwbaar. Geen ander EU-land scoorde slechter.nos.nl
Ja; positief is dan wel dat het grotere verbruik op een schone manier wordt opgewekt.ik denk dat ik de eerste grafiek op zichzelf wel snap nu. Als nucleair met bijvoorbeeld 10% daalt en het totaal aan zgn schone energie verdubbelt, dan wordt het percentage nucleair van het geheel aan schoon op twee manieren kleiner.
Het aandeel kan dus in theorie ook dalen terwijl er per jaar meer nucleaire energie wordt opgewekt.
Een beetje wat hier in Nederland speelt. Een hoop meer zon/wind energie opwekken, maar daarmee zo'n beetje enkel de groei van energie verbruik afdekken.
Zeker.Ja; positief is dan wel dat het grotere verbruik op een schone manier wordt opgewekt.
Eigenlijk zou je voor een goed vergelijk hierin ook mee moeten nemen wat er (als het goed is) minder aan brandstoffen wordt verstookt voor bijvoorbeeld vervoer (ik tank niet meer, maar gebruik wel elektriciteit).
Die prognose (grafiek in de door mij genoemde url) is ~ 10% volgens mij.. en dat is van de elektriciteits- opwekking, niet van de totale energiemix.Die 7,4% is uit 2018 (en nog altijd meer dan de genoemde 1%); hierboven zie je de cijfers uit 2019 en 2020.
Zonder biomassa zaten we in 2020 op 20% hernieuwbare elektriciteit.
Bosch probeert zoveel mogelijk fabrikanten te bedienen.Ook Bosch zet heel groot in op waterstof. Zeker publiek.
Op de achtergrond is Bosch weldegelijk betrokken bij een hele hoop batterij projecten.