Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Misschien kan jij even twee monsters nemen en dan eentje vier jaar in de schuur bewaren, de andere binnen?Ach ja. Ik ben er inmiddels al aan gewend (ook beroepsmatig) dat veel OEM-ers maar wat aanrommelen als het over olie met bijbehorend temp. bereik gaat. Dit zijn ook weer voorbeelden waarvan je denkt.....
Wat betreft het geopend flaconnetje....lekker dichtschroeven en binnen bij kamertemp. en donker bewaren. Dan gaat dat gerust >4 jaar mee. In een koud vochtig schuurtje misschien ook wel, maar misschien ook niet.
Hij staat gewoon onder een zeiltje op een tochtige en vochtige binnenplaats. De thermiek is hier uitgevonden.Met 20W50 wens ik je succes mocht je je motor eens willen starten als het een nacht goed gevroren heeft en je hebt een koud en tochtig schuurtje
Ik zou er een 10W50 of 5W50 in gooien. Nadeel is dat deze qua levensduur wat korter zijn dan een 20W50, maar gezien jouw dwangneurose tot verversen is dat geen probleem
Hij staat gewoon onder een zeiltje op een tochtige en vochtige binnenplaats. De thermiek is hier uitgevonden.
Er staat nu nog geen 600 kilometer op de teller en heb vorige week de olie ververst met minerale 20W50.
Bij 1.000~1.200 kilometer mag de dealer de eerste officiële beurt geven.
Daarna wil ik rond de 2.000 kilometer over op een volsynthetische olie naar eigen keus.
Ik heb hem gisteren bij de BMW dealer gehaald wegens niet starten bij de 3~6°C vorige week maandag/dinsdag en woensdag.
De originele uitlaat zit er nu weer onder en ik moet verder testen..
Dat is dan wel grappig, het is 5W40 of 15W50 bij mijn leverancier. 20W50 hebben ze niet.Gewoon van hetzelfde merk een xxW50 er in mikken (mits deze bestaat dan dat merk). Knappe jongen die in een lab dat nog achterhaalt als je aanspraak moet doen op garantie
Vanaf welke kilometerstand zou je een volsyntheet aanraden? Ik zit nu pas op 600 kilometer.Gewoon van hetzelfde merk een xxW50 er in mikken (mits deze bestaat dan dat merk). Knappe jongen die in een lab dat nog achterhaalt als je aanspraak moet doen op garantie
Vanaf welke kilometerstand zou je een volsyntheet aanraden? Ik zit nu pas op 600 kilometer.
Alle 5W50 oliën die ik gevonden heb (Euro en Kroon) zijn volsynthetisch.
Eurol Sportbike 5W50 kopen? Bestel gemakkelijk online bij Oliehandel.nl - Oliehandel.nl
Kroon Oil Expulsa RR 5W-50 kopen? Bestel gemakkelijk online bij Oliehandel.nl - Oliehandel.nl
Dat dacht ik ook.Ik hou zelf altijd 2000 km aan. D.w.z. met een volledig minerale olie.
Het gaat om de beste kilometerstand voor het overstappen naar een volsyntheet na het inrijden.Is dat niet heel erg weinig. Ik dacht dat het elke 6000 km moest.
Dat werd me verteld door collega motorrijders.
20W50 is vast voor een of ander tropisch paradijs bedoeld.Dat dacht ik ook.
BMW heeft de specs in het 2018 boekje trouwens veranderd.
Het is nu 15W50.
Bij mijn G310R uit 2017 was het nog 20W50.. zelfde blokje.
Dat vond ik al vreemd, want kon er geen BMW 'origineel' olie voor vinden.
Het gaat om de beste kilometerstand voor het overstappen naar een volsyntheet na het inrijden.
BMW is voorbereid op de zomers die gaan komen.20W50 is vast voor een of ander tropisch paradijs bedoeld.
En nu pas merken ze bij BMW dat het niet werkt in een gematigd klimaat.
In beiden motoren, de R en de GS, gaat de 15W50Pro olie van BMW, dat is een half synthetische olie.
De olie voor en na de inrij controle is het zelfde.
Er staat toch een aantal keer Castrol op pag. 4?ik kwam deze lijst bij toeval tegen: http://www.jalos.or.jp/onfile/pdf/4T_EV_LIST.pdf
De lijst van 1 april jl. met alle JASO gecertificeerde 4T olien (incl. oa keuringsnummer en classificatie).
Deze lijst bevestigd dat wat hier wel eens verteld is: de meeste Castrol is niet JASO gecertificeerd (het officiële logo op de fles mist + het staat dus niet in deze lijst, met uitzondering van een aantal Castrol Olien)
ik kwam deze lijst bij toeval tegen: http://www.jalos.or.jp/onfile/pdf/4T_EV_LIST.pdf
De lijst van 1 april jl. met alle JASO gecertificeerde 4T olien (incl. oa keuringsnummer en classificatie).
Deze lijst bevestigd dat wat hier wel eens verteld is: de meeste Castrol is niet JASO gecertificeerd (het officiële logo op de fles mist + het staat dus niet in deze lijst, met uitzondering van een aantal Castrol Olien)
Action staat er ook in, top!ik kwam deze lijst bij toeval tegen: http://www.jalos.or.jp/onfile/pdf/4T_EV_LIST.pdf
De lijst van 1 april jl. met alle JASO gecertificeerde 4T olien (incl. oa keuringsnummer en classificatie).
Deze lijst bevestigd dat wat hier wel eens verteld is: de meeste Castrol is niet JASO gecertificeerd (het officiële logo op de fles mist + het staat dus niet in deze lijst, met uitzondering van een aantal Castrol Olien)
Je zou het oliefilter om en om kunnen doen..Sinds anderhalf jaar rij ik nu een BMW R1200GS LC. Ik rij ca 20.000 kms per jaar tegenwoordig. De onderhoudsinteval zit op 10.000km dus dat zijn twee olie wissels incl filter per jaar. Is dat niet wat overdreven?