Huhik zie altijd alleen maar wolken en af en toe een vliegtuig, in mijn spiegels
Is dat niet goed dan ???
Wie gebruikt z'n spiegels nou nog tegenwoordig
Je moet ook voor je kijken....
Ik ben tot de ontdekking gekomen.
Dat het altijd k.t is met die spiegels.
Heb verschillende motoren gereden.
En zit altijd tegen mijn armen aan te kijken.
En nee ik ben geen botje bilder
het enige dat ik weet, is dat boven de 140 mijn rechterspiegel automatisch inklapt en ik weet niet hoe ik dat uitzet...
Heb jij even mazzel dat de max snelheid in NL 130 km/u is!het enige dat ik weet, is dat boven de 140 mijn rechterspiegel automatisch inklapt en ik weet niet hoe ik dat uitzet...
Tja. Als je nou een BMW had gehad dan was daar vast wel een knopje voor geweest.
Die van mij staan zo dat ik in mn linkerspiegel m'n kruis zie, en in mn rechterspiegel de dikke reet van mn vriendin.
Op een BMW heb je geen knopje nodig om je spiegels in te stellen.. De spiegels zijn zelf instellend door de BMW Iris scan.
Het handmatig verstellen kan wel maar dan moet je eerst de BMW manual downloaden op je BMW multitasktouchscreen via een BMW hotspot.
Dat "nek" gedeelte is bij sommigen een bijbetalende optie. Je ziet namelijk regelmatig chauffeurs strak voor zich uitkijken als je ze passeert, meestal nadat ze een OEI momentje hebben meegemaakt waarvan zij de veroorzaker (en dus in fout zijn) en jij het slachtoffer bent...
En er is tegenwoordig een app te downloaden, waarmee het beeld naar achteren wordt weergegeven in je BMW-navigator-scherm. Dan kun je vervolgens je spiegels van de motor af halen, omdat de weergave al ingesteld is in de BMW-navigator.
Maar, omdat ik geen BMW-navigator heb, heb ik mijn spiegels dusdanig ingesteld dat ik nog net een klein stukje van mijn eigen armen zie. Langs mijn armen heb ik zicht naar wat achter mij gebeurt. Voor de dode hoeken links en rechts achter me hebben ze iets anders uitgevonden. Dat heet een "nek". Dat is een verzameling botten en spieren en zit tussen je rug en je hoofd. Daarmee kun je je hoofd draaien om te kunnen zien wat zich links en rechts afspeelt.
Af en toe probeer ik met links de rechter spiegel in te stellen tijdens het rijden, maar dat is niet echt aan te raden...
Linkerspiegel: met klein snelheidsverschil een auto laten inhalen en de linkerspiegel blijven checken. Zodra de auto daaruit dreigt te verdwijnen over de linkerschouder kijken. Is de auto dan zichtbaar dan is de spiegel goed afgesteld. Is de auto niet zichtbaar dan moet de spiegel verder naar buiten.
De vraag van vandaag is dus: hoe stel jij je spiegels in?