Het Nederlandse Thailand motor, reis en woon topic.

Ik ga ondertussen al een jaartje of twintig naar Thailand en omdat het leuk is om "thuis" te komen zijn we in 2014 met ons eigen stekje begonnen. Eerst hier op de computer een ontwerp gemaakt en daarna naar een Thaise architect gestuurd en vervolgens tijdens de vakantie de bouw gaan (af)keuren.
Bouwen is in mijn ogen enkel aan te raden als er iemand continu de boel opvolgt en foto's doorstuurt zodat je tijdig kan bijsturen. Ondanks dat er plannen zijn van een architect willen de arbeiders wel eens wat "aanpassingen" doen omdat ze dat mooier of beter vinden.
Leuk is dat ze in Thailand eerst het dak afwerken en daarna pas aan de muren beginnen zoals je op het linker gebouwtje kan zien.

20140804_143237.jpg

20140810_172841.jpg


En nu na 8 jaar ziet het er ongeveer zo uit, nog steeds hier en daar wat te verbeteren of aan te passen maar we hebben tijd.
Het hek is ook een eigen ontwerp.

IMG_20220728_092406.jpg
 
Ik ga ondertussen al een jaartje of twintig naar Thailand en omdat het leuk is om "thuis" te komen zijn we in 2014 met ons eigen stekje begonnen. Eerst hier op de computer een ontwerp gemaakt en daarna naar een Thaise architect gestuurd en vervolgens tijdens de vakantie de bouw gaan (af)keuren.
Bouwen is in mijn ogen enkel aan te raden als er iemand continu de boel opvolgt en foto's doorstuurt zodat je tijdig kan bijsturen. Ondanks dat er plannen zijn van een architect willen de arbeiders wel eens wat "aanpassingen" doen omdat ze dat mooier of beter vinden.
Leuk is dat ze in Thailand eerst het dak afwerken en daarna pas aan de muren beginnen zoals je op het linker gebouwtje kan zien.

Bekijk bijlage 1857045
Bekijk bijlage 1857052

En nu na 8 jaar ziet het er ongeveer zo uit, nog steeds hier en daar wat te verbeteren of aan te passen maar we hebben tijd.
Het hek is ook een eigen ontwerp.

Bekijk bijlage 1857039
Mooi 👌.
Waar zitten jullie in Thailand.
Thaise partner ook neem ik aan ivm grond om het huis op te bouwen.
 
We zitten vlak op de grens tussen Roi Et en Surin in Suwannaphum District en inderdaad heb ik een Thaise partner.
Roi Et.. Vlgs mij zit daar in de buurt de Gouden Tempel 🏯. Binnen en buiten heel imposant.. Even uit mijn hoofd richting Mukdahan.
Een kennis van het Thailand Forum woonde daar. Zijn we toen met de bus vanuit Khorat naar toe geweest een paar dagen.
Leuk dat je hier ook meedoet.
 
Ik ga ondertussen al een jaartje of twintig naar Thailand en omdat het leuk is om "thuis" te komen zijn we in 2014 met ons eigen stekje begonnen. Eerst hier op de computer een ontwerp gemaakt en daarna naar een Thaise architect gestuurd en vervolgens tijdens de vakantie de bouw gaan (af)keuren.
Bouwen is in mijn ogen enkel aan te raden als er iemand continu de boel opvolgt en foto's doorstuurt zodat je tijdig kan bijsturen. Ondanks dat er plannen zijn van een architect willen de arbeiders wel eens wat "aanpassingen" doen omdat ze dat mooier of beter vinden.
Leuk is dat ze in Thailand eerst het dak afwerken en daarna pas aan de muren beginnen zoals je op het linker gebouwtje kan zien.

Bekijk bijlage 1857045
Bekijk bijlage 1857052

Hoi, welkom hier op dit topic, er staan hier best een hoop onafgebouwde huizen, Takiab - Hua Hin - Sam Roi Yot , misschien heb je nog wat gouden tips voor anderen om hun droomhuis te realiseren? wij hebben een appartement, dat heeft zijn voordelen als je nog graag reist.
 
Gistermiddag even mooi rondje Sam Roi Yot, (300 berg toppen) bij Dolphin Bay gedaan, kwam nog wat mooie US trucks met history tegen.
Weet iemand hoe ik flimpjes hier direkt kan uploaden? Hoef ik yt niet meer te gebruiken.

 
Maaruh wat motorrijden betreft, is er interesse om een rondje Noord Thailand te doen, off en on road? Lijkt me wel lachen, met een ploegje.
Zat goedkope huur motoren daar, en genoeg bochten, mooi asfalt, en geiten paden voor de liefhebbers, en in het regenseizoen is't prachtig daar.
20230227_164147.jpg
 
Nou dan kan je hier mooi je ei kwijt.
Moest eigenlijk denken aan de Amsterdamse benaming van Suvarnhabumi, of BKK airport.
Heb een week geoefend om dat uit vloeiend uit te kunnen spreken, haha
Soerwannapoem zeggen er ook veel.
Don Muang het andere vliegveld is makkelijk om uit te spreken.
 
Maaruh wat motorrijden betreft, is er interesse om een rondje Noord Thailand te doen, off en on road? Lijkt me wel lachen, met een ploegje.
Zat goedkope huur motoren daar, en genoeg bochten, mooi asfalt, en geiten paden voor de liefhebbers, en in het regenseizoen is't prachtig daar.
Bekijk bijlage 1857194
Mijn vrouw zit in Juni dus regen ☔ seizoen vlgs mij in BKK, Chonbury en Sung Noen /Khorat.
Maar zonder motor.
Rondje Noord Thailand wel interesse maar ik ben geen vaste route en Hotels ect planner. Gewoon een route maken en kom ik dan onderweg iets anders tegen wat me leuk lijkt sla ik gewoon links of rechts af. Daar heb ik al een paar keer de leukste wegen en ontmoetingen mee gevonden.En een slaapplek vindt je altijd wel. Ook bij een tempel 🏯 oid in geval van nood.
 
Laatst bewerkt:
Roi Et.. Vlgs mij zit daar in de buurt de Gouden Tempel 🏯. Binnen en buiten heel imposant.. Even uit mijn hoofd richting Mukdahan.
Een kennis van het Thailand Forum woonde daar. Zijn we toen met de bus vanuit Khorat naar toe geweest een paar dagen.
Leuk dat je hier ook meedoet.
Bedoel je deze? Daar ben ik 5 jaar geleden geweest.
IMG_20180808_131743.jpg

IMG_20180808_130120.jpg


IMG_20180808_132140.jpg
 
Ik volg even... ben er vanaf 2022 een keer of 6/7 oid geweest. Laatste jaren niet meer (Corona) en als ik nu kijk wat ik voor drie tickets neer moet leggen wordt ik niet vrolijk. Zeker niet in combinatie met de koers van de Thai Baht.
 
Tis al weer te lang geleden, jaar of 7-8, maar half mei gaan we weer met z’n 3 tjes
3 tickets €2060,- turkisch airlines 1 tussenlanding
Heb nog 3 tickets “op de plank” net voor Corona gekocht zouden we die zomer gaan, niet dus
Geld terug kon na 3 jaar, anders omboeken naar nieuw datum, prima, netjes afgewacht, biergroep over, willen gaan (vorig jaar), wordt ome putin boos (tickets met Aeroflot)
Huis in Bang Saray, 3 km van de kust, oh, en in Prachanthakam (Prachinburi) maar da’s een beetje oud
Zin in
 
Tis al weer te lang geleden, jaar of 7-8, maar half mei gaan we weer met z’n 3 tjes
3 tickets €2060,- turkisch airlines 1 tussenlanding
Heb nog 3 tickets “op de plank” net voor Corona gekocht zouden we die zomer gaan, niet dus
Geld terug kon na 3 jaar, anders omboeken naar nieuw datum, prima, netjes afgewacht, biergroep over, willen gaan (vorig jaar), wordt ome putin boos (tickets met Aeroflot)
Huis in Bang Saray, 3 km van de kust, oh, en in Prachanthakam (Prachinburi) maar da’s een beetje oud
Zin in
Hier drie tickets 3.000 euro. We zitten aan de zomervakantie vast. Vroeger waren we 1800 euro kwijt met zijn drieën.
 
Hier drie tickets 3.000 euro. We zitten aan de zomervakantie vast. Vroeger waren we 1800 euro kwijt met zijn drieën.
Mijn vrouw 30 Mei tot 4 July met Eva Air.
Rechtstreeks ik dacht 720 euro. Ben nu wat aan het werk, al thuis even kijken wat het koste.
Nu is de prijs 780 zag ik vanochtend bij Thailand Travel.
Daar boek ik meestal.
Ze hebben onze gegevens dus even bellen of mailen en klaar.
 
Mijn vrouw zit in Juni dus regen ☔ seizoen vlgs mij in BKK, Chonbury en Sung Noen /Khorat.
Maar zonder motor.
Rondje Noord Thailand wel interesse maar ik ben geen vaste route en Hotels ect planner. Gewoon een route maken en kom ik dan onderweg iets anders tegen wat me leuk lijkt sla ik gewoon links of rechts af. Daar heb ik al een paar keer de leukste wegen en ontmoetingen mee gevonden.En een slaapplek vindt je altijd wel. Ook bij een tempel 🏯 oid in geval van nood.

Ja slapen kan altijd in een Salaa, doe ik weleens als het heet is, ja in een ploeg rijden is niet altijd even makkelijk, in mijn club gaat wel heel goed, fijn en gezellig, maar komt misschien omdat we allemaal een type rijden en we zijn een Dakar, Enduro, Sahara gangers gekken bij elkaar, het is maar een gedachte idee van mij, het kan leuk zijn, regen seizoen vindt ik zelf op zich heerlijk om te rijden, maar das nie voor iedereen hetzelfde, is maar idee👍
 
Ik was ook voor een enkeltje BKK - Parijs 32.000 thb kwijt, ahum, naar AMS was helemaal onbetaalbaar dus vanuit Parijs moet ik nog door.
Op sky scanner zie ik dat vanaf mei enkeltjes AMS - BKK rondt de 500 euro zijn.
Zie continue EVA air naast KLM staan, maar als ik op de EVA air site een ticket wil boeken dan werkt het niet
 
Ik volg hier ook maar even, onze zoon woont in Thailand , alleen zit hij heel de tijd te prutsen met zijn visa.
Hoe doen jullie dat eigenlijk. ???
 
Terug
Bovenaan Onderaan