Het Nederlandse Thailand motor, reis en woon topic.

Ja de reden daarvan is dat door de pandemie mensen niet meer naar Thailand konden komen, hier waren de grenzen natuurlijk dicht, geen vliegverkeer maar voor Kiwi's en Australiers duurde dat nog veel langer, dus alles stopte.
Ik heb wel vrienden die hier een huis gebouwd hebben en dat gaat wel heel vlot en goedkoop.
Ik heb zelf gewoon een modern appertement, gewoon gehuurd wat ik elk moment zou kunnen overnemen en op naam hebben in een net complex niet ver van het strand en heb leuke buren, van alle nationaliteit en ook Thai, gewoon hele keurige respectvolle vriendelijke mensen.
Maar er wordt hier momenteel erg veel gebouwd, teveel voor mijn gevoel vanwege de goede economie, gravelwegen worden geasfalteerd, dat vindt ik nog het ergst, heel eg zelfs, en veel buitenlanders vestigen zich hier, voor de bedrijven is het goed, ik vindt t erg jammer, het authentieke Thailand slibt hier weg.

Je ziet overal veel gebouwd worden, van nieuwe subdivisions tot fabrieken. Ik denk dat er best wel.wat chinees geld in zit, want die kunnen niet meer in onroerend goed investeren in eigen land.
 
Maar je kan hier nog steeds voor ruim onder een ton wel een prachtwoning of appartement kopen of zelf bouwen, natuurlijk afhankelijk van de locatie zoals overal, een gewilde plaats met veel facaliteiten, ziekenhuizen, zorg, goede infrastructuur en scholen en sportclubs, of dicht bij zee betaal je kost meer uiteraard, maar de levensstandaard is hoog in Thailand en de vrijheid qua bouwstijl is onbeperkt, wat weer leid tot een enorme diversiteit op de woningmarkt.
Een studio in Sukhumvit kost een schijntje vergeleken met Amsterdam, datzelfde geld voor een woning binnen loopafstand van het strand, ook zie je vaak onafgemaakte projecten, typisch Thais ze beginnen ergens aan, een huis en gaandeweg veranderen de plannen, en ze zetten de boel weer te koop, veel leuke afbak villa's en resorts😅
20230316_150629.jpg
20230316_150701.jpg
20230316_145446.jpg
20220222_160457.jpg
20220529_105256.jpg
20220529_105417.jpg
20220513_120509.jpg
20220513_120509.jpg
20220415_172028.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuk die huizen fotoos.
Alle fotoos zijn eigenlijk wel leuk vindt ik.
Wat huizen kopen en bouwen betreft kan er veel daar behalve 1 ding.. Grond kopen kun je niet normaal gesproken als buitenlander.
Langdurig lease oid wel wat ik ervan weet tot nu toe.

Buitenlandse bedrijven zoals bijvoorbeeld Seagate in Sung Noen kunnen wel grond kopen begreep ik mits er werk komt voor de Thai.
Als het bedrijf weggaat weet ik niet of de grond dan terug moet naar de Thaise overheid zeg maar?.
Kan ook zijn dat er grond langdurig geleast is oid door buitenlandse bedrijven?
 
Leuk die huizen fotoos.
Alle fotoos zijn eigenlijk wel leuk vindt ik.
Wat huizen kopen en bouwen betreft kan er veel daar behalve 1 ding.. Grond kopen kun je niet normaal gesproken als buitenlander.
Langdurig lease oid wel wat ik ervan weet tot nu toe.

Buitenlandse bedrijven zoals bijvoorbeeld Seagate in Sung Noen kunnen wel grond kopen begreep ik mits er werk komt voor de Thai.
Als het bedrijf weggaat weet ik niet of de grond dan terug moet naar de Thaise overheid zeg maar?.
Kan ook zijn dat er grond langdurig geleast is oid door buitenlandse bedrijven?

Alleen Thai en bedrijven kunnen grond op naam hebben, tenzij geerft. Kopen is makkelijk, verkopen is een stukje lastiger.
Ik zou persoonlijk liever huren dan kopen. Huren is niet duur. En als ik de koopmogelijkheid had, beter te investeren in grond op strategische lokaties wat in de verhuur kan voor winkels en bedrijven.
 
Leuk die huizen fotoos.
Alle fotoos zijn eigenlijk wel leuk vindt ik.
Wat huizen kopen en bouwen betreft kan er veel daar behalve 1 ding.. Grond kopen kun je niet normaal gesproken als buitenlander.
Langdurig lease oid wel wat ik ervan weet tot nu toe.

Buitenlandse bedrijven zoals bijvoorbeeld Seagate in Sung Noen kunnen wel grond kopen begreep ik mits er werk komt voor de Thai.
Als het bedrijf weggaat weet ik niet of de grond dan terug moet naar de Thaise overheid zeg maar?.
Kan ook zijn dat er grond langdurig geleast is oid door buitenlandse bedrijven?

Ja leuk he, begind zo onderhand een beetje een hobby te worden al die leuke woninkjes, vindt het er allemaal prachtig uitzien, ondanks dat ik er zelf geen interesse in heb.
Ik vindt het zelf feitelijk wel goed dat buitenlanders geen grond kunnen kopen, want dat houd alles lekker betaalbaar.
Ik ken hier wel heel veel buitenlanders die het samen met hun Thaise partner doen en van het leven genieten, Canadese maat van de week nog een klein hoteletje gehuurd of overgenomen voor 400 euro pm, 4 bungalowtjes per maand met klein zwembad, gewoon voor de lol om wat te doen te hebben.
 
Ja Seagate is wel erg groot, ik denk dan 49/51 % aandeelhouderschap zoals bv Redbull, maar er zitten hier buitenlandse bedrijven in Manufacturing, bv het Nederlandse (Limmen) Driessen die voor vliegtuigen de foodcarts vervaardigd, en YSS, Airstream Thailand, veel buitenlandse bedrijven, eigenlijk kan iedereen een bedrijf in Thailand beginnen als je een aantal Thaise werknemers in dienst neemt.
 
Ja Seagate is wel erg groot, ik denk dan 49/51 % aandeelhouderschap zoals bv Redbull, maar er zitten hier buitenlandse bedrijven in Manufacturing, bv het Nederlandse (Limmen) Driessen die voor vliegtuigen de foodcarts vervaardigd, en YSS, Airstream Thailand, veel buitenlandse bedrijven, eigenlijk kan iedereen een bedrijf in Thailand beginnen als je een aantal Thaise werknemers in dienst neemt.
Mijn vrouw heeft bij Seagate gewerkt daarom ken ik het .
 
Oke, Mede op verzoek van Hookeniggi ga ik mijn Thailand ervaringen hier ook posten.
In fases vanaf 2010 toen het voor mij daar begon.
Ga wslijk wel wat van de hak op de tak maar zal proberen er wat correcte info bij te geven .

Deel 1 : Kanchanaburi

Kanchanabury staat bekend ( helaas ) als de Bridge over The River Kwai .
In WO 2 hadden de jappen daar krijgsgevangenen veelal geallieerden maar ook Nederlanders te werk gesteld om de beruchte Hellfire pass te maken .Verdere info is genoeg te vinden op internet dus ik beperk me tot ons uitstapje daar samen met toen nog mijn Thaise vriendin die ik sinds kort kende.
Ben daar met een huurauto naartoe gereden vanaf BKK en er een paar dagen geweest.
De brug over gelopen naar de overkant ect maar niet met de trein meegegaan.
Beetje niks doen daar en wat eten,drinken en genieten .

Fotoos zet ik van mijn computer gelijk hierheen.
Die zijn dus gemaakt waar we sliepen aan het water op een drijvende vlonder met huisjes erop .
en van de brug ect wat fotoos.
Hoop. dat jullie ze gelijk kunnen zien zonder moeilijk gedoe.

gr driver
 

Bijlagen

  • thailand junyjuly2010 003.jpg
    thailand junyjuly2010 003.jpg
    206 KB · Weergaven: 29
  • thailand junyjuly2010 006.jpg
    thailand junyjuly2010 006.jpg
    311,9 KB · Weergaven: 22
  • thailand junyjuly2010 007.jpg
    thailand junyjuly2010 007.jpg
    319,5 KB · Weergaven: 22
  • thailand junyjuly2010 008.jpg
    thailand junyjuly2010 008.jpg
    268,9 KB · Weergaven: 20
  • thailand junyjuly2010 011.jpg
    thailand junyjuly2010 011.jpg
    360 KB · Weergaven: 20
  • thailand junyjuly2010 018.jpg
    thailand junyjuly2010 018.jpg
    284,8 KB · Weergaven: 22
  • thailand junyjuly2010 028.jpg
    thailand junyjuly2010 028.jpg
    307,5 KB · Weergaven: 21
  • thailand junyjuly2010 029.jpg
    thailand junyjuly2010 029.jpg
    327,6 KB · Weergaven: 23
  • thailand junyjuly2010 030.jpg
    thailand junyjuly2010 030.jpg
    319,9 KB · Weergaven: 22
  • thailand junyjuly2010 039.jpg
    thailand junyjuly2010 039.jpg
    319,2 KB · Weergaven: 30
  • thailand junyjuly2010 046.jpg
    thailand junyjuly2010 046.jpg
    344,4 KB · Weergaven: 33
Oke, Mede op verzoek van Hookeniggi ga ik mijn Thailand ervaringen hier ook posten.
In fases vanaf 2010 toen het voor mij daar begon.
Ga wslijk wel wat van de hak op de tak maar zal proberen er wat correcte info bij te geven .

Deel 1 : Kanchanaburi

Kanchanabury staat bekend ( helaas ) als de Bridge over The River Kwai .
In WO 2 hadden de jappen daar krijgsgevangenen veelal geallieerden maar ook Nederlanders te werk gesteld om de beruchte Hellfire pass te maken .Verdere info is genoeg te vinden op internet dus ik beperk me tot ons uitstapje daar samen met toen nog mijn Thaise vriendin die ik sinds kort kende.
Ben daar met een huurauto naartoe gereden vanaf BKK en er een paar dagen geweest.
De brug over gelopen naar de overkant ect maar niet met de trein meegegaan.
Beetje niks doen daar en wat eten,drinken en genieten .

Fotoos zet ik van mijn computer gelijk hierheen.
Die zijn dus gemaakt waar we sliepen aan het water op een drijvende vlonder met huisjes erop .
en van de brug ect wat fotoos.
Hoop. dat jullie ze gelijk kunnen zien zonder moeilijk gedoe.

gr driver

Supermooie foto's .
Ik was daar ook, er is een museum inderdaad, kwam er stom toevallig achter dat famlie er ook tewerk gesteld zijn, ik geloof zelfs dat de meeste daar Nederlanders waren, enfin, wordt beheerd door de Australische overheid, heel goed werk doen ze daar.
 
Supermooie foto's .
Ik was daar ook, er is een museum inderdaad, kwam er stom toevallig achter dat famlie er ook tewerk gesteld zijn, ik geloof zelfs dat de meeste daar Nederlanders waren, enfin, wordt beheerd door de Australische overheid, heel goed werk doen ze daar.
Idd goed werk dat het nog steeds onderhouden wordt. Begraafplaats ook hé wat ik zag.
Fotoos.. Oké.. Ik zal rustig aan blijven doorgaan met spammen hier
 
Hoeveel kost het leven voor een toerist? Welk budget moet men elke dag voorzien voor eten drinken slapen? Of hangt dat af van hoezeer men zich laat uitpersen?:+
En hoeveel moet je rekenen voor het huren van een betrouwbare scooter/brommer/CRF?
 
Hoeveel kost het leven voor een toerist? Welk budget moet men elke dag voorzien voor eten drinken slapen? Of hangt dat af van hoezeer men zich laat uitpersen?:+
En hoeveel moet je rekenen voor het huren van een betrouwbare scooter/brommer/CRF?

Hoi Muug,..

Ik reageer effe tussen de bedrijven door.
Overnachting vanaf 6 euro Hostel, hote 16 euro
Eten 1,20 voor rijst maaltijd, in Thai restaurant.
Voor kip met rijst of zo.
Scooter voor een maand 70 euro of zo, 3000 thb
Crf 300 Rally 1200 thb pd, geloof 32 euro, niet off road. Hangt van verhuurder af maar er zijn er niet veel meer, 250 L Of Rally denk 500 pm.
Drinken weet ik niet, biertje is 1,20

Weet niet, ben je een luxe reiziger en drinker?
Indien niet dan kun je hier voor heel weinig veel beleven en lol hebben, alles is goedkoper dan Europa, uitgeperst wordt je hier niet, tenzij je het opzoekt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Muug
Thai's restaurant Muug, hier eet je voor 40 thb, zeg maar 1,20 een rijst maaltijd, water is gratis, flesje water met ijs 10 thb, 24 cent of zo, Cola is meestsl 15 thb, dus iets van 35 cent.
20230319_133326.jpg
20230319_134450.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Muug
Beste rijst van heel Thailand eet je bij de rotonde van het Democracy Monument, ook 40 thb.
Waar zeg maar Marc Marquez, met de Tuk Tuk en z'n RC 123 een rondje deed voor hij naar Buri Ram ging om er wereld kampioen te worden.
20220529_115232.jpg
20220529_111449.jpg
20220529_110920.jpg
20220529_111247.jpg
 
Dat is heel wat anders dan al die mini 400 cc’s die ik daar vroeger zag rondrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan