Het topic "snelweg-ergernissen" op GoT

Nou bij deze betreffende rotonde, die me dagelijks een doorn in het oog is, zijn er mooie voorsorteerstroken EN mooie stoplichten met pijlen. Maar sommige sneaky bastards nemen gewoon de kortste rij, met inderdaad, zoals hierboven beschreven, het gevolg dat juist de "brave burgers" op de linkerrijstrook in de knoei komen |(
Dat ding is echt slecht ontworpen |(
Ze doen er toch ook vaak van die nare richels tussen? Dat zou die kortste rij eikels wel tegenhouden. Niet prettig natuurlijk voor ons, maar dat zijn blind rijbaanswitchende leaserijders evenmin.
 
Ze doen er toch ook vaak van die nare richels tussen? Dat zou die kortste rij eikels wel tegenhouden. Niet prettig natuurlijk voor ons, maar dat zijn blind rijbaanswitchende leaserijders evenmin.
Dat is alleen als je vanuit A9-zuid (amstelveen) komt, en dan richting Amsterdam wil. Daar zit een flinke betonnen rand tussen. Was de 1e keer dat die er opeens zat overigens wel even schrikken
 
Nou bij deze betreffende rotonde, die me dagelijks een doorn in het oog is, zijn er mooie voorsorteerstroken EN mooie stoplichten met pijlen. Maar sommige sneaky bastards nemen gewoon de kortste rij, met inderdaad, zoals hierboven beschreven, het gevolg dat juist de "brave burgers" op de linkerrijstrook in de knoei komen |(
Dat ding is echt slecht ontworpen |(
Tjah, moet je zelf ook maar de goeie baan nemen :+
Links staan altijd vrachtautos en mensen die heeeel traag optrekken, waardoor je als er meer dan 10 voertuigen staan vrolijk het groen mist en weer mag wachten.

Ik vind het dan ook een top verkeersplein :) Nooit echt aan geërgerd, behalve toen de drempellichten opeens niet meer op de motor reageren. ook leuk midden in de nacht :')
 
Laatst bewerkt:
Vandaag kwam ik toch wel een, in mijn ogen, heel erge BMW 1 reeks rijder tegen.
Het was lang filerijden en meneer vond er niet beter op om constant op het 3de baanvak tegen de rechterlijn te rijden. Zo zodat er zeker geen ene motorrijder meer door kon. Hij reed zelfs express naar een voorbijstekende motorrijder toe om hem opzettelijk van zijn motor te rijden.

Gelukkig zat ik in mijn werkcamionette en vond er niet beter op om hetzelfde te doen maar dan naar hem toe. (Op het 2debaanvak zachtjes richting linkerlijn rijden) Na een 3tal keer keek de persoon in de BMW me toch wel heel boos aan omdat ik steeds dichter en dichter naar hem toe reed (wel lettende dat ik ondertussen geen motorrijders hinderde), tot een paar cm van zijn spiegel. Hij heeft het derest van de file toch niet meer gedaan :-) Heerlijk gewoon!

Niet echt netjes maar ik vond zijn gedrag nog 1000x erger.
 
Vandaag kwam ik toch wel een, in mijn ogen, heel erge BMW 1 reeks rijder tegen.
Het was lang filerijden en meneer vond er niet beter op om constant op het 3de baanvak tegen de rechterlijn te rijden. Zo zodat er zeker geen ene motorrijder meer door kon. Hij reed zelfs express naar een voorbijstekende motorrijder toe om hem opzettelijk van zijn motor te rijden.

Gelukkig zat ik in mijn werkcamionette en vond er niet beter op om hetzelfde te doen maar dan naar hem toe. (Op het 2debaanvak zachtjes richting linkerlijn rijden) Na een 3tal keer keek de persoon in de BMW me toch wel heel boos aan omdat ik steeds dichter en dichter naar hem toe reed (wel lettende dat ik ondertussen geen motorrijders hinderde), tot een paar cm van zijn spiegel. Hij heeft het derest van de file toch niet meer gedaan :-) Heerlijk gewoon!

Niet echt netjes maar ik vond zijn gedrag nog 1000x erger.
_O-
wat een held in ze bmw, hij pakt alleen degene die hij aankan :')
 
Vandaag kwam ik toch wel een, in mijn ogen, heel erge BMW 1 reeks rijder tegen.
Het was lang filerijden en meneer vond er niet beter op om constant op het 3de baanvak tegen de rechterlijn te rijden. Zo zodat er zeker geen ene motorrijder meer door kon. Hij reed zelfs express naar een voorbijstekende motorrijder toe om hem opzettelijk van zijn motor te rijden.

Gelukkig zat ik in mijn werkcamionette en vond er niet beter op om hetzelfde te doen maar dan naar hem toe. (Op het 2debaanvak zachtjes richting linkerlijn rijden) Na een 3tal keer keek de persoon in de BMW me toch wel heel boos aan omdat ik steeds dichter en dichter naar hem toe reed (wel lettende dat ik ondertussen geen motorrijders hinderde), tot een paar cm van zijn spiegel. Hij heeft het derest van de file toch niet meer gedaan :-) Heerlijk gewoon!

Niet echt netjes maar ik vond zijn gedrag nog 1000x erger.

huh??
na drie keer lezen...snap ik je verhaal nog niet? :?

afkomstig uit ons buurland?? _O-
 
België inderdaad :-) en ik deed nog zo mijn best.

Komt erop neer, BMW op het 3de rijvak, ik met mijn wagen op het 2de rijvak.
De BMW reed extreem rechts van zijn rijstrook, op een manier dat er geen motorrijder meer door kon.
En deed zelfs een poging om een motorrijder van zijn motor te rijden.
Mijn reactie: extreem links van mijn rijstrook rijden tot op een paar cm van zijn spiegel.

BMW rijder leek zijn lesje wel geleerd te hebben.

Moraal van het verhaal: De grootste wint ;-)
 
België inderdaad :-) en ik deed nog zo mijn best.

Komt erop neer, BMW op het 3de rijvak, ik met mijn wagen op het 2de rijvak.
De BMW reed extreem rechts van zijn rijstrook, op een manier dat er geen motorrijder meer door kon.
En deed zelfs een poging om een motorrijder van zijn motor te rijden.
Mijn reactie: extreem links van mijn rijstrook rijden tot op een paar cm van zijn spiegel.

BMW rijder leek zijn lesje wel geleerd te hebben.

Moraal van het verhaal: De grootste wint ;-)

Aha das een stuk beter.. ;)

de grootste wint zeg je... je rijdt dus iets groters dan een BMW?
Enuh scherp opgemerkt...als wij motorrijders die in een auto zitten het op deze manier een beetje proberen te sturen op de weg....

Daar profiteren de motorrijders die op dat moment langs je heen rijden van!!
Elke file laat ik ook overdreven zien aan de auto,s om heen dat ik ruimte maak voor rijders die ertussen door komen... helpt vaak wel!!
 
Tjah, moet je zelf ook maar de goeie baan nemen :+
Links staan altijd vrachtautos en mensen die heeeel traag optrekken, waardoor je als er meer dan 10 voertuigen staan vrolijk het groen mist en weer mag wachten.

Ik vind het dan ook een top verkeersplein :) Nooit echt aan geërgerd, behalve toen de drempellichten opeens niet meer op de motor reageren. ook leuk midden in de nacht :')
Ja, met de motor maakt het ook niet uit, maar met de auto ben ik toch wel geneigd wat socialer te rijden en me dus aan de regels te houden -O-
 
Voor men werk rij ik met een camionette van zo een 8m lang en 3m hoog.
Groot genoeg om die BMW aan te kunnen dus :-)
En een blutsje meer of minder maakt ons ook niet uit, dus zeker geen schrik om wat te duwen indien nodig :-)
 
Fuck zeg, het allereerste topic van MF gereanimeerd...

Nou ja, wel goed de zoekfunctie gebruikt.
 
Toch nog maar even mijn gal spuwen over bejaarden/vrouwen (sorry dames)/huisvaders die niet begrijpen hoe je nou zo'n invoegstrook moet gebruiken. :r
Er zijn meerde ergernissen mogelijk:
1) Je rijdt op de snelweg en iemand komt meteen vanaf de invoegstrook met 60 km/u de snelweg opzetten, daarbij ervan uitgaande dat jij aan de kant gaat.
2) Als 1, maar dan kun je niet uitwijken omdat je net zelf wordt ingehaald en dus boven op de rem moet.
3) Je rijdt achter zo'n flapdrol aan om ook in te voegen.
4) Als 3, Koekblikker ziet tot zijn schrik dat er een vrachtwagen rijdt op de rechterbaan die niet naar links gaat.
5) Als 4, en dan wachten i.p.v. gewoon even die paar honderd meter te gebruiken om er een vrachtwagen uit te trekken...

Zo dat is eruit :9
 
Toch nog maar even mijn gal spuwen over bejaarden/vrouwen (sorry dames)/huisvaders

Weet je, voor ik mijn rijbewijs had dacht ik dat dit stereotype en seksistisch is was....50.000 km en een kleine vloot aan (vooral) senioren die me dood willen hebben later....neeeuuuh niet echt, aardig accurate uitspraak
 
Toch nog maar even mijn gal spuwen over bejaarden/vrouwen (sorry dames)/huisvaders die niet begrijpen hoe je nou zo'n invoegstrook moet gebruiken. :r
Er zijn meerde ergernissen mogelijk:
1) Je rijdt op de snelweg en iemand komt meteen vanaf de invoegstrook met 60 km/u de snelweg opzetten, daarbij ervan uitgaande dat jij aan de kant gaat.
2) Als 1, maar dan kun je niet uitwijken omdat je net zelf wordt ingehaald en dus boven op de rem moet.
3) Je rijdt achter zo'n flapdrol aan om ook in te voegen.
4) Als 3, Koekblikker ziet tot zijn schrik dat er een vrachtwagen rijdt op de rechterbaan die niet naar links gaat.
5) Als 4, en dan wachten i.p.v. gewoon even die paar honderd meter te gebruiken om er een vrachtwagen uit te trekken...

Zo dat is eruit :9
Had ik ook laatst, zelf ook in de auto. Pipo wil invoegen. Achter mij is ruimte z.a.t. maar meneer bleef eerst lange tijd NAAST mij rijden, dan uiteindelijk bij het einde van de invoegstrook achter me invoegen, om me vervolgens in te halen, en daarna snijd hij me af om irri voor me te gaan rijden. Blijkbaar om me erop te wijzen dat ik voor hem aan de kant had moeten gaan |( |( |(
 
Had ik ook laatst, zelf ook in de auto. Pipo wil invoegen. Achter mij is ruimte z.a.t. maar meneer bleef eerst lange tijd NAAST mij rijden, dan uiteindelijk bij het einde van de invoegstrook achter me invoegen, om me vervolgens in te halen, en daarna snijd hij me af om irri voor me te gaan rijden. Blijkbaar om me erop te wijzen dat ik voor hem aan de kant had moeten gaan |( |( |(
Oh zo heb ik iemand wel eens de vluchtstrook op gedwongen. Bleef naast me op de invoegstrook, links verkeer dus ik kon em niet de ruimte geven. En ik ga echt niet remmen voor iemand die geen verkeersinzicht heeft.

Ik snap sowieso niet wat mensen moeilijk vinden aan invoegen......
 
Volkswagen golf, wat zou ik nog meer moeten zeggen?

Links-rijders.. Vorige week nog op een 5-baansweg, rechter 4 banen leeg en toch op de meest linkse baan gaan rijden (je mag er 100, koekblikker reed +/- 85).
Dan vraag ik me toch af wat je aan het doen bent..


En vanochtend weer zo'n gehaaste zakenman die zichzelf klem rijdt.
Vervolgens proberen een baan naar links te gaan, maar aangezien ik daar reed ging dat niet (alhoewel ze altijd proberen of ze je weg kunnen duwen).

Toen ging het knipperlichtje demonstratief aan.. Maar ik reed ook achter een hele lading auto's en de redresseerstrook ga ik niet op voor zo'n eikel.
Gaat die Sjaak druk gebaren dat ik ruimte moet maken.. |(
 
Volkswagen golf, wat zou ik nog meer moeten zeggen?

Nou ik heb niks teveel gezegd, vannacht is er zo'n golfje, waarvan de bestuurder hoogstwaarschijnlijk ietsje pietsje te diep in het glaasje heeft gekeken, door de afzetting en pijlwagen heen gereden om te eindigen tegen de geleiderail.

Maar het goede nieuws is dat zijn auto geen voorkant meer heeft en hij straks geen geld meer heeft voor een nieuwe als hij de rekening ziet die wij en Rijkswaterstaat hem toesturen, want de verzekering gaat dat vast niet voor hem betalen. (reken, maar richting de €100.000,-), dus denk toch nog een keertje goed na als je verplan bent om met drank op te rijden. :Y
 
ergenis nr 1 voor mij zijn zure koekblikkers die een mobieltje tegen hun schedel houden ipv hun richting aanwijzer gebruiken als ze van baan wisselen ,
 
Terug
Bovenaan Onderaan