Het topic "snelweg-ergernissen" op GoT

:Y
Want hij quote een bericht uit 2001.....
Dus is het eigenlijk 11 jaar (als je 1990 aanhoudt, volgens mij moet het 1991 zijn...)

:N
Hij quote dan wel een bericht uit 2001 maar hij schrijft vandaag, 16 november 2010, over 9 jaar geleden.
In mijn kalender (ik gebruik de gregoriaanse) heeft hij het dan over 2001.
Op dat moment zou het gedoogd zijn wat dus niet waar is, op dat moment was de wetswijziging al 11 jaar van kracht (en nu dus 20)
 
Linksplakkers, en vooral degenen die ook nog eens niet doorrijden op de meest linkerbaan, ausradieren!
 
En vanochtend weer al die chauffeurs die denken dat je bij mist met 300 meter zicht toch voor en achter al je mistlampen aan moet doen.
.
.
.
.

En als ik vanavond naar huis rijd ongetwijfeld weer een aantal die ze nog steeds aanheeft.


Nog mooier, bij 50-80 meter zicht door die k*tmist, mensen die geen enkele soort van verlichting aanzetten... Kan ik me kwader om maken dan mensen die met 300 meter zicht met mistlicht aan rijden, die zie je tenminste :P
 
Oh en de mensen die de oprit oprijden, maar gelijk weer uitvoegen (ze voegen dus niet in op de snelweg, maar gewoon oprit -> afrit), en dan NIET de richtingaanwijzer naar rechts aangooien... zodat de mensen op de snelweg onnodig ruimte gaan maken voor iemand die toch niet in wil invoegen |(

Had er net ook ongeveer zo eentje. Komt van het tankstation af, dus ik naar links zodat hij in kan voegen, doet ie niet en rijd door tot de opvolgende afrit. Dus ik weer naar rechts omdat hij doorrijd bij de afrit, gaat ie dan pas neer links... Zit ik daar bijna in.
 
In mijn koekblik rij ik dagelijks op de A2. Heerlijk 4 rijstroken en wat denk je, is de linker rijstrook de drukst bereden rijstrook.
Stelletje eikels.

Ik hoop toch zo dat er eens een wetsvoorstel wordt aangenomen dat mensen elke 10 jaar opnieuw voor hun rijbewijs op moeten. Wordt het een stuk veiliger van op de weg en rustiger.
 
In mijn koekblik rij ik dagelijks op de A2. Heerlijk 4 rijstroken en wat denk je, is de linker rijstrook de drukst bereden rijstrook.
Stelletje eikels.

Ik hoop toch zo dat er eens een wetsvoorstel wordt aangenomen dat mensen elke 10 jaar opnieuw voor hun rijbewijs op moeten. Wordt het een stuk veiliger van op de weg en rustiger.

Moet je eens in de ochtendspits tussen Gouda en Utrecht rijden. Op de linkerrijstrook rijden de meeste mensen die constant flink gas geven, dan weer hard moeten remmen, dan weer flink gas geven, dan weer hard moeten remmen etc. Gelukkig ben ik er allang uit dat de middelste baan daar veel sneller gaat en ook nog eens veiliger is :)
 
Nog iets waar ik niet tegen kan:
Automobilisten die denken dat de snelweg een vuilstort is, alles wordt tegenwoordig uit het raam gegooid.
Heb al een keer een appel gekopt en twee keer een peuk vlak langs m'n helm zien vliegen.

Ja, kom nou, automobilisten kunnen het toch ook niet helpen dat een asbak in nieuwe auto's tegenwoordig een accessoire is :P
 
Nog mooier, bij 50-80 meter zicht door die k*tmist, mensen die geen enkele soort van verlichting aanzetten... Kan ik me kwader om maken dan mensen die met 300 meter zicht met mistlicht aan rijden, die zie je tenminste :P

Heb er vandaag achter een paar gezeten ... je ziet ze inderdaad wel :X
 
Heb er vandaag achter een paar gezeten ... je ziet ze inderdaad wel :X

In Breda met name Belgen. zodra er maar iets dreigt, zoals bewolking, gaan de mistlampjes aan. Ik heb nu nog rode vlekken in mijn zichtbeeld, omdat die door die harry's en tuthola's er in gebrand zijn. (ik moest er achter blijven rijden op de snelweg).
 
In mijn koekblik rij ik dagelijks op de A2. Heerlijk 4 rijstroken en wat denk je, is de linker rijstrook de drukst bereden rijstrook.
Stelletje eikels.

Ik hoop toch zo dat er eens een wetsvoorstel wordt aangenomen dat mensen elke 10 jaar opnieuw voor hun rijbewijs op moeten. Wordt het een stuk veiliger van op de weg en rustiger.
Dat is volgens mij nooit anders geweest op de A2... is de enige weg die ik ken waar bijna iedereen opgefokt en agressief doet.

Allemaal managertjes in leasebakken.
 
In Breda met name Belgen. zodra er maar iets dreigt, zoals bewolking, gaan de mistlampjes aan. Ik heb nu nog rode vlekken in mijn zichtbeeld, omdat die door die harry's en tuthola's er in gebrand zijn. (ik moest er achter blijven rijden op de snelweg).
Het lijkt wel alsof mensen blij zijn dat ze eindelijk hun mistlampjes kunnen gebruiken :X
 
Hij heeft het over mij.

Ik slalom idd ook door het verkeer heen.
Ik tripileer ook regelmatig.
Ik heb ook wel eens een spiegel een tik gegeven terwijl ik door de file reed.
Tja ook ik heb wel eens ingehaald door tussen de vangrail en de linkerbaan te rijden.

Stoer vind ik het niet dat ik het doe, meestal komen die acties bij als ik flink gefrustreerd ben. Dus als iemand veelste lang links blijft rijden b.v .


_________________
Bijna alle CBR600F op een rijtje, wie vult me aan ?

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-06-29 11:37 ]

:^ En ook wel eens over de vluchtstrook. Waarom? Omdat het kan en omdat sommige automobilisten echt het bloed onder je nagels vandaan halen.
 
elkaar inhalende vrachtwagens en
auto's met caravan erachter die gaan inhalen echt :( :( |(
blijf rechts waar je hoort of haal in met 120km/u :Y
Om maar niet te spreken van de auto's (al dan niet met caravan) die 70 gaan rijden, en daardoor vrachtwagens "dwingen" in te halen. Let nou eens op, besef eens wat je teweeg brengt!! Wil je langzaam rijden, zoek dan even een colonne vrachtwagens op, en ga daarachter sukkelen!
 
Laatst bewerkt:
Om maar niet te spreken van de auto's (al dan niet met caravan) die 70 gaan rijden, en daardoor vrachtwagens "dwingen" worden in te halen. Let nou eens op, besef eens wat je teweeg brengt!! Wil je langzaam rijden, zoek dan even een colonne vrachtwagens op, en ga daarachter sukkelen!

Inhalende auto's met een km/h verschil van 1 |(

Als ik zelf iemand inhaal geef ik een beetje gas bij, als ik er voorbij ben laat ik weer iets los. Zo'n grafhekel aan die mentaliteit van : ik heb de tijd van de wereld, dus jij ook
 
Leuk om te lezen, een forum vol met "beste stuurlui".

Er rijden ongetwijfeld een hoop dropveters rond maar je schiet er niets mee op als je je daarover gaat opwinden. Niets aan te doen en blijf kalm.

Al ben ik zelf wel een voorstander van de ruimte opzoeken. Als er een hele stoet auto's op de linker baan blijft rijden omdat er 700 meter verderop een vrachtauto rijdt, zul je mij langs zien sukkelen op de rechter rijstrook. Mensen die dit asociaal vinden hebben zichzelf ermee en kunnen zichzelf afvragen of zij wel goed bezig zijn. Zij houden niet "zoveel mogelijk rechts".

Een dergelijke actie vind ik dan ook een beetje in het grijze gebied vallen met betrekking tot de verkeersregels. Je mag immers rechts inhalen bij filevorming.

Dit doe ik overigens alleen op de motor, daar ik bijna nooit auto rijd en de motor simpelweg weinig ruimte inneemt op de weg. Het is niet zo dat je als motorrijder de rest van het verkeer erg benadeelt als je op deze manier voordringt. Want ja, het is een soort van voordringen. Dit doe je niet bij de kassa in de Albert Heijn, waarom zou je dit wel doen op de snelweg?

Het lijkt erop dat als het op verkeer aankomt, iedereen altijd maar haast heeft en het altijd net even beter weet dan anderen.

Vreet men zichzelf ook zo op als ze achter die oude dame staan bij de kassa in de Albert Heijn, die even de code van haar bankpasje moet opreutelen of voor 60,- aan boodschappen met losse euro's probeert te betalen?

Dan kan geduld meestal wel opgebracht worden.

Opgewonden rijgedrag creeert alleen maar meer files. Je zult zelf ongetwijfeld ietsje sneller op het werk verschijnen maar degenen achter jou hebben hier hinder aan.

Neemt overigens niet weg dat ik het eens ben met al deze ergernissen.
 
Laatst bewerkt:
Vreet men zichzelf ook zo op als ze achter die oude dame staan bij de kassa in de Albert Heijn, die even de code van haar bankpasje moet opreutelen of voor 60,- aan boodschappen met losse euro's probeert te betalen?
Soms wel ja... sowieso vraag ik me af wat die oude dame bij de AH komt doen in de tijd van de werkende mensen :? Ben je eindelijk met pensioen, kan je de heeeele dag tussen 9 en 16:00 rustig je boodschapjes doen... nee, kom je in de avond of in het weekend |(

En ik kan me ook wel redelijk ergeren aan mensen die nog cash betalen.. kost ook onnodig tijd... halloooo het is 2010 inmiddels :? De jaren '70 zijn voorbij :?
Dan kan geduld meestal wel opgebracht worden.

Opgewonden rijgedrag creeert alleen maar meer files. Je zult zelf ongetwijfeld ietsje sneller op het werk verschijnen maar degenen achter jou hebben hier hinder aan.
Ik stoor me eraan, maar vertoon meestal geen geïrriteerd rijgedrag. Op de motor maak ik me gewoon zo snel mogelijk uit de voeten, en in de auto zoek ik bij drukte gewoon een rustig plekje, ergens achter een vrachtwagen.
Ook bij de supermarkt zeg ik niks tegen die oude dame, hoe irritant ik haar ook vind.
 
Leuk om te lezen, een forum vol met "beste stuurlui".

Er rijden ongetwijfeld een hoop dropveters rond maar je schiet er niets mee op als je je daarover gaat opwinden. Niets aan te doen en blijf kalm.

Al ben ik zelf wel een voorstander van de ruimte opzoeken. Als er een hele stoet auto's op de linker baan blijft rijden omdat er 700 meter verderop een vrachtauto rijdt, zul je mij langs zien sukkelen op de rechter rijstrook. Mensen die dit asociaal vinden hebben zichzelf ermee en kunnen zichzelf afvragen of zij wel goed bezig zijn. Zij houden niet "zoveel mogelijk rechts".

Een dergelijke actie vind ik dan ook een beetje in het grijze gebied vallen met betrekking tot de verkeersregels. Je mag immers rechts inhalen bij filevorming.

Dit doe ik overigens alleen op de motor, daar ik bijna nooit auto rijd en de motor simpelweg weinig ruimte inneemt op de weg. Het is niet zo dat je als motorrijder de rest van het verkeer erg benadeelt als je op deze manier voordringt. Want ja, het is een soort van voordringen. Dit doe je niet bij de kassa in de Albert Heijn, waarom zou je dit wel doen op de snelweg?

Het lijkt erop dat als het op verkeer aankomt, iedereen altijd maar haast heeft en het altijd net even beter weet dan anderen.

Vreet men zichzelf ook zo op als ze achter die oude dame staan bij de kassa in de Albert Heijn, die even de code van haar bankpasje moet opreutelen of voor 60,- aan boodschappen met losse euro's probeert te betalen?

Dan kan geduld meestal wel opgebracht worden.

Opgewonden rijgedrag creeert alleen maar meer files. Je zult zelf ongetwijfeld ietsje sneller op het werk verschijnen maar degenen achter jou hebben hier hinder aan.

Neemt overigens niet weg dat ik het eens ben met al deze ergernissen.

Dit is een vergelijking die niet opgaat. Er zit een verschil met 'in de rij staan' of inhalen. Ik heb niets tegen in de rij staan. Jammer als het wat langer duurt. Maar als je in kan halen zie je dat mensen daar op een vervelende ondoordachte manier gebruik van maken. Ik blijf wederom voor het keep-your-lane systeem. Dan krijgen we dat ge'emmer over van baan wisselen in de file niet meer en kunnen wij veiliger doorrijden.
 
Leuk om te lezen, een forum vol met "beste stuurlui".



Dit doe ik overigens alleen op de motor, daar ik bijna nooit auto rijd en de motor simpelweg weinig ruimte inneemt op de weg. Het is niet zo dat je als motorrijder de rest van het verkeer erg benadeelt als je op deze manier voordringt. Want ja, het is een soort van voordringen. Dit doe je niet bij de kassa in de Albert Heijn, waarom zou je dit wel doen op de snelweg?

De voertuiglengte is misschien 3 meter minder dan gemiddeld maar procentueel maakt het natuurlijk niets uit, omdat de ruimte die je inneemt gelijk is aan je voertuiglengte plus een veilige volgafstand.

Voor het merendeel sta ik wel redelijk achter je betoog, dat wel.
 
Het lijkt wel alsof mensen blij zijn dat ze eindelijk hun mistlampjes kunnen gebruiken :X
Grappig dat jullie je daar aan ergeren... ik erger me juist in dichte mist aan mensen die ze NIET aan doen. Kom je aan, omdat je als enige niet meteen op je remt trapt, zit je er bijna bovenop omdat iemand niet eens even de moeite doet die lampjes aan te doen.
 
Leuk om te lezen, een forum vol met "beste stuurlui".

Er rijden ongetwijfeld een hoop dropveters rond maar je schiet er niets mee op als je je daarover gaat opwinden. Niets aan te doen en blijf kalm.

Al ben ik zelf wel een voorstander van de ruimte opzoeken. Als er een hele stoet auto's op de linker baan blijft rijden omdat er 700 meter verderop een vrachtauto rijdt, zul je mij langs zien sukkelen op de rechter rijstrook. Mensen die dit asociaal vinden hebben zichzelf ermee en kunnen zichzelf afvragen of zij wel goed bezig zijn. Zij houden niet "zoveel mogelijk rechts".

Een dergelijke actie vind ik dan ook een beetje in het grijze gebied vallen met betrekking tot de verkeersregels. Je mag immers rechts inhalen bij filevorming.

Dit doe ik overigens alleen op de motor, daar ik bijna nooit auto rijd en de motor simpelweg weinig ruimte inneemt op de weg. Het is niet zo dat je als motorrijder de rest van het verkeer erg benadeelt als je op deze manier voordringt. Want ja, het is een soort van voordringen. Dit doe je niet bij de kassa in de Albert Heijn, waarom zou je dit wel doen op de snelweg?

Het lijkt erop dat als het op verkeer aankomt, iedereen altijd maar haast heeft en het altijd net even beter weet dan anderen.

Vreet men zichzelf ook zo op als ze achter die oude dame staan bij de kassa in de Albert Heijn, die even de code van haar bankpasje moet opreutelen of voor 60,- aan boodschappen met losse euro's probeert te betalen?

Dan kan geduld meestal wel opgebracht worden.

Opgewonden rijgedrag creeert alleen maar meer files. Je zult zelf ongetwijfeld ietsje sneller op het werk verschijnen maar degenen achter jou hebben hier hinder aan.

Neemt overigens niet weg dat ik het eens ben met al deze ergernissen.
Oh ik blijf bijna altijd rustig hoor, zoals ik eerder zei: allang geleerd diep adem te halen in het verkeer.

Dat rechts langs gaan als ze met zn allen links zitten doe ik overigens ook met de auto. Als je 120 mag, en ik rij met 120 op de rechterbaan die leeg is doe ik immers niks fout, dat mag. Dat zij allemaal links hangen doet daar niks aan af, ik haal ze ook niet in, ik ga ze slechts voorbij. Uiteindelijk voeg ik dan ook links in zodra ik bij de vrachtwagen ben, zoals het hoort. Voordringen zou ik dat niet noemen, niet te vergelijken met in de rij staan bij de supermarkt, dat is namelijk een rij en een file met een logische oorzaak en een verklaarbare reden. Een file die er 'hoort' te staan. Dat sukkelen op de linkerbaan omdat er helemaal in de verte een vrachtwagen zit is geen van die dingen, dus blijf lekker rechts.

En ja, opgewonden rijgedrag creëert meer files. Laatst in de file van 3 naar 1 baan, iedereen invoegen. Achteraan bleef et stil staan omdat iedereen er op het allerlaatste tussen moest (wat ik uiteindelijk ook heb moeten doen omdat niemand me er eerder tussen liet :') Hoe dom kan je zijn.. dan sta je alleen nog maar langer stil..) we moeten eens netjes leren ritsen hier.
 
Maar ja, eerlijk is eerlijk, dit wordt ook wel gestimuleerd door de politie, aangezien ze er meestal alleen maar voor waarschuwen -O-

Politie geeft zelf ook niet altijd richting aan.

Heb in die situatie ff driftig getoeterd en hoopte op een vervolg.




Kwam er niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan