Hoe betaal je zoiets?

botje

MF veteraan
8 jun 2002
2.344
0
http://217.195.241.35/

De ene wereldreis na de andere hoe betaal je dat. Zijn er hier al mensen die zo'n tochten ondernomen hebben van een jaar ofzo, en hoe financier je dat?
 
Nog een praktisch probleem: je kan wel eens een jaar loopbaanonderbreking nemen maar meer ook niet. Telke male je werk opzeggen en dan opnieuw werk zoeken als je terugkomt?

Maar vroeg of laat rij ik ook eens de wereld rond!!
(eerder laat dan vroeg :Z )
 
gewoon bivak muts mee, voor de koude nachten natuurlijk. En tijdens de stops een hoed neer zetten en een beetje je gitaar gaan stemmen.
en je uitkering ken je zo laten overmaken.
 
Mwoah, voor 10 dollar per dag kom je in veel landen waar hij geweest is een heel eind.

Enne hij is nu ook alweer bezig nieuwe fondsen te werven; Je kan met hem mee op reis..
 
Bij inmiddels aardig wat werkgevers kan je een sabbatical year opnemen. Dat is een jaar zonder doorbetaling van salaris maar mét afspraken om terug te mogen komen. Ook ken ik mensen die gewoon ontslag nemen, hun huis en haard verkopen, de bike pakken en in Portugal, Frankrijk en Spanje een jaar (of langer) relaxed gaan werken. Relaxed wil zeggen voldoende voor onderdak, eten en drinken en nu en dan wat benzine.
De echte wereldreizigers doen het meestal na lang sparen, gesponsored (reisverhalen bijvoorbeeld) of óók door overal eenvoudige baantjes ana te pakken.

Kortom: als je left hebt kan het :-)
 
oud collega is aan het back packen in australie.
nu werkt ie weer eens tijdelijk op een plantage
 
misschien is het wel een slimme vent die freelance bij kan klussen.

verder zullen ze wellicht niet materialischisch ingesteld zijn kwa dure merkkleding, desingmeubels,electronica,ieder weekend stappen, ieder jaar nieuwe auto(groter dan buren), wonen ze thuis in een simpel huisje, en ze zullen vast ook wel geen geldverslindende kids hebben.

mensen die superrijk zijn zijn over het algemeen niet het type mens wat per motor
de wereld gaat ontdekken. en aangezien het uit de breedte of uit de lengte komt zullen ze hun helle hebben en houwe op de motor meeslepen en thuis niet veel meer achter laten.

het is heus niet moeilijk om van een paar gulden per dag rond te komen, het is maar welke eisen je zelf stelt.
 
wij hadden een keer een lifter mee in de auto en die persoon die ging reisde gewoon rond, als die geen geld meer had zocht ie een baantje totdat die weer genoeg geld had en ging weer verder
 
verder zullen ze wellicht niet materialischisch ingesteld zijn kwa dure merkkleding, desingmeubels,electronica,ieder weekend stappen, ieder jaar nieuwe auto(groter dan buren), wonen ze thuis in een simpel huisje, en ze zullen vast ook wel geen geldverslindende kids hebben.

Hmmm....zou betekenen dat ik dus nu zou kunnen vertrekken...nou vergeet het maar dus... *D
 
denk dat we allemaal een beetje worden vastgehouden door onze verplichtingen...hypotheekje en een baan die je eigenlijk niet wil laten vallen en het sociale leven om je heen.Lijkt me wel machtig om eens een jaar of wat pleithouse te maken en misschien wel voor altijd.Ik bewonder die mensen die dat doen en kunnen ook wel een beetje.Gewoon de hele teringzooi verkopen en gaan met die banaan en lekker vertrouwen op je eigen kunnen en kennen.Ik doe dat niet want ook ik heb een hypotheekje en twee fijne dochters die ik niet kan missen en het bevalt me wel zo. Maar soms denk ik wel eens...is het wereldje waarin ik leef niet wat klein ???? Ik ben op isla margarita geweest en heb daar de commercie de rug toegekeerd en de bevolking wat benaderd en ik moet zeggen daar eet je op het strand voor nog geen euro per dag met twee man en heel goed en zeer vers op een enkele zandkorrel na. En bij die euro zit de fooi inbegrepen.

Kortom als je het simpel houdt kan het leven simpel en goedkoop zijn maar we zijn een beetje verslaafd aan onze luxe denk ik.

Maar als ik hem peer zal ik motorforum wel missen denk ik :?
 
Ik ga volgend jaar september voor een half jaar naar Zuid-Amerika met mijn vriendin. Dan ben ik net klaar met mijn studie en mijn vriendin neemt een half jaar onbetaald verlof (was voor haar een voorwaarde bij de sollicitatie bij haar nieuwe baan). Eerst een jaar hard sparen met ons tweetjes en ik neem eventueel een lening van de studiefinanciering. Verder gewoon een beetje sober leven (maar niet bezuinigen op het motorrijden).
 
ik heb 4 jaar geleden na mijn scheiding ook mijn boeltje in gepakt en ben naar amerika vertrokken , ik had mijn vaste baan op gezegd en ben toen op het vliegtuig gestapt en zie nu ik heb een mooi huis , leuke vrouw en een paar paarden , wat wil ik nog meer.

soms moet je gewoon een beetje je gevoel achter na gaan, en natuurlijk een beetje geluk :}
 
ik had 7 maand voor dat ik naar amerika vertrok een nieuw vriendin ontmoet online die in amerika woonde en ben toen voor 1 week daar geweest ,en ben terug naar nederland gegaan en alles geregeld en na 2 weken ben ik terug gevlogen , mijn vriendin moest aan kunnen tonen dat ze mij kon onderhouden in amerika met eten en kleren, en toen moest ik na 6 maand terug om me te melden bij de amerikaanse ambassade in amsterdam, en ben toen na 1 week weer naar amerika gegaan en na 2 keer kan ik mijn visa hier in amerika verlengen en afgelopen jaar zijn wij getrouwd en nu kan ik binnenkort mijn papieren ophalen.
mijn kinderen die bij mijn EX wonen zijn deze maand voor 3 weken hier om vakantie te vieren. :} , en ik denk dat die volgend jaar hier ook wel zullen komen voor een langere tijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan