Hoe betaalde jij je motor?

Hoe betaalde jij je motor?

  • Handje contantje, na lang sparen

    Stemmen: 309 76,5%
  • Toch maar een lening afgesloten, kheb geen geduld

    Stemmen: 36 8,9%
  • Lening? Nooit doen!

    Stemmen: 59 14,6%

  • Totaal aantal stemmers
    404
Overigens ben ik benieuwd of er mensen zijn die de verleiding niet kunnen weerstaan aan al dat moois hier en hierdoor toch een lening afsluiten. Naar mijn idee zijn er heel wat die een nieuwe (of bijna nieuw) motorfiets de komende seizoen gaan berrijden.

En nee, ik bedoel niet de 1098 topic want dat is van een heel andere categorie....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel heeeeel erg de verleiding om te 'lenen' van mn spaarrekening :X. MAar dat wil ik liever niet want dat zijn eigenlijk mijn ik-ga-het-huis-uit-euro's.
 
mijn eerste (sradje 600 van 97, cash van vakantiegeld en spaarcentjes gekocht) daar mee gevallen en van het verzekeringsgeld en het geld van de verkoop van mijn schadefiets een getunede bandit 1200 van 2001(model2000) gekocht, was een koopje; Heb er zelfs nog geld aan over gehouden--> motorspoiler,rear hugger en nog enkele andere spulletjes van gekocht. Geluk bij een ongeluk is hier zeker van toepassing, hehe. Maar met mijn bandiet hoop ik heel te houden, ben zeer tevreden van deze bike (vooral van het koppel)

*O* *O* *O*
 
1 die het hopelijk voorlopig blijft doen :P

Toen wij gingen samenwonen hebben we een Miele gekocht, en die wasmachine hebben we nog steeds. Die is nu dus al zo'n 17 jaar jaar oud. Was toendertijd heel duur (1500 gulden geloof ik), maar waarschijnlijk wel de moeite waard.
 
Na m'n scheiding bleef mijn ex in ons huis wonen. Ik kreeg mijn deel van de centjes van de overwaarde :Y :Y

En ik vond dat ik na de scheiding mezelf een kadootje mocht geven..... *O*
 
Ik koop alleen motor die zo belachelijk goedkoop zijn, dat ik ze zonder sparen contant kan betalen...


Heb ik daarna ook nog een hoop lol van repareren, wegbrengen naar garage, daar weer afrekenen ed...
 
Keb mijn bike gewoon gekocht door hard te werken,ik ben niet veel avonden thuis maar ben alleen dus interessert het me ook niet zoveel,doe wat ik wil (en kan).Nieuwe bike is mooi maar genot eindigt bij bezit ,ik hoef niet perse elk jaar het nieuwste model.Een motor van 3,4, of 5 jaar oud zit minder afschrijving op,en als je het een beetje handig speelt rij je bijna voor nop.Ik gun iedereen het mooiste wat er is maar een lening zou ik niemand adviseren...... Oh en voor de gene die denkt dat ik voor de rest niks doe die heeft t mis,wintersport,kroeg,daggie weg,concerten zijn mij ook niet vreemd.En van mijn basis salaris hoef ik t ook niet te hebben als automonteur/apk keurmeester B|


Ohja,schijnt dat mensen dat stoer vinden,ik heb een AEG/electrolux ,1600 tpm 8-) Bouwjaar 2005 in orginele staat
 
Laatst bewerkt:
Zal al wel eens gezegd zijn maar geld uitgeven wat je hebt gespaard is de beste manier.

Je kan op afbetaling doen maar 1 je betaald donders veel rente, 2 als men zegt koop nu betaal in 2008 hebben negen van de 10 mensen die dit doen het geld in 2008 ook nog niet. je word geregristreerd bij het BKR. Als je de verzekering niet kan betalen of de afbetaling verprutst heb je echt een serieus probleem kan je naar realto of London en die zijn hhhhhhhhhhheeeeeeeeeeeeeellllllllllllllllllllllllll erg duur.

Ik weet dit omdat mijn moeder bij een bank werkt en dus ook hoor hoe het afloopt als het niet goed gaat. het is verleidelijk maar ik zou het nooit doen maar das mijn mening.
 
Laatst bewerkt:
Zit aan mn derde moto (ouwe wrakken) sinds december 2005
Yamaha 750 super ténéré 1990 - cash betaald
Honda cbr600f 1994 - ténéré + opleg
Suzuki GSX 1100 E 1986 - cash betaald

De honda is mn woon-werk fiets, een vervangmoto toen de ténéré binnen moest om af te stellen, vond hem wel leuk rijden dus heb 'k hem maar gekocht :)
Een maandje of zo geleden de suzuki erbij gekocht, die zal ietwat verbouwt worden.
 
Laatst bewerkt:
M'n huidige motor 2 jaar geleden met inruil + hulp van de Postbank gekocht (en inmiddels een jaar geleden geheel afgelost). Geen spijt van, maar het was wel de eerste en laatste keer. Maar goed, nu heb ik wel een motor helemaal naar mijn zin is en die ik zo goed als op ga rijden.

En in de tussentijd lekker op het gemakkie sparen voor een nieuwe :]
 
Laatst bewerkt:
Als je overwaarde in je huis hebt zitten kan je dat gewoon opnemen middels een 2e hypotheek. Maar als je dat geld NIET uitgeeft aan je huis maar aan een motor is de rente niet meer aftrekbaar, thats all.
En 75% vd auto's die rondrijdt is met een finaciering gekocht dus waarom zou dat dan voor je motor niet kunnen ?? Iedereen (nagenoeg) heeft wel een lening lopen of een doorlopend credietje hier of daar voor het één of ander, meestal de auto. Als je geen geld HOEFT te lenen zou ik het niet doen, maar dat is een dooddoener, want als het niet zou hoeven nam niemand een lening en toch hebben de meeste mensen er wél één. Rara hoe kan dat. Je moet voor jezelf bepalen of je het waard vindt om een lening voor een motor aftesluiten, en of je die motor echt nodig hebt kan ook nog uitmaken.


Zelfde gedachtes hierzo.

Heb mijn motor van mijn spaargeld betaald. Mede omdat ik ongeduldig was, maar ook omdat ik gewoon iets wilde wat "van mij" was. Begrijp me niet verkeerd. Iets met een lening is natuurlijk ook gewoon van jou. En om nou met een lening van 2 jaar te zitten en dan zoveel per maand af te betalen... Nee bij mij voelt dat niet zo goed aan eigenlijk... zou alleen lenen in noodgevallen. En dan nog niet voor een motor omdat dat toch eigenlijk niet echt een "noodzakelijk" iets is als je nagaat dat Brood en Onderdak wat dat betreft toch echt #1 zijn. (althans wel in mijn ogen, ondanks dat motorrijden een enorm grote passie voor me is)

;)
 
Ik ben niet bang om het toe te geven, maar ik leen het laatste deel van mijn ouders :)
Ik heb iets op het oog en wil hem erg graag hebben en kan mijn ouders snel afbetalen ( heb wel veel gespaard, maar ja.... er komen altijd dingen tussen door en dan nog motor kleding en rijlessen die er inhakten :) ).
Bovendien mogen mijn ouders ook zonder moeilijk te doen van mij lenen :)
 
mijn eerste ... daar mee gevallen en van het verzekeringsgeld en het geld van de verkoop van mijn schadefiets een ..... Geluk bij een ongeluk is hier zeker van toepassing, hehe..... *O* *O* *O*

Beetje in het zelfde genre, moest er dus wel voor op mijn smikkel :+ , maar met een big smile een nieuwe moto gaan bestellen doet het zeer snel vergeten *O*, dus handje contantje :Y
 
Euhmm....helemaal niet. Ik heb geluk gehad dat een kennis van mijn vader em zonodig kwijt moest dat ik hem heb gekregen *O* . Het is dan wel een brik met veel kilometer maar dat maakt mij niet uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan