Dus je weet niets van natuurkunde, waarom zit je dan zulke bijdehante opmerkingen te plaatsen? Omdat je ons subtiel wil laten weten dat je 40 jaar op een circuit gereden hebt?Na meer dan 40 jaar motorrijden en wedstrijden gereden te hebben heb ik nog steeds geen idee
Nee omdat ik te bijdehand benDus je weet niets van natuurkunde, waarom zit je dan zulke bijdehante opmerkingen te plaatsen? Omdat je ons subtiel wil laten weten dat je 40 jaar op een circuit gereden hebt?
En 40j gelukNee omdat ik te bijdehand ben
Na meer dan 40 jaar motorrijden en wedstrijden gereden te hebben heb ik nog steeds geen idee
Heeft ie niet veel klaar gespeeld in die 40 jaar , alleen een bak geld verknoeit …(40 jaar achteraan rijden kan iedereen welDus je weet niets van natuurkunde, waarom zit je dan zulke bijdehante opmerkingen te plaatsen? Omdat je ons subtiel wil laten weten dat je 40 jaar op een circuit gereden hebt?
Dat zeg jij,je moest eens weten hoeveel moeite dat kost,bak geld was ik sowieso al kwijt aan motoren,heb overigens maarHeeft ie niet veel klaar gespeeld in die 40 jaar , alleen een bak geld verknoeit …(40 jaar achteraan rijden kan iedereen wel
Ach bij de sprint maak je dat weer goed met zo,n Busa.Hoe ik bochten neem? Eigenlijk niet. Ik rij op een verlengde (rode) hayabusa, dus wat wil je...?
Weet ik alles van hoor ..(pocketbike gereden , 100 en 125cc schakel kart , en motorcros/grasbaan . en vaak op Assen gereden) heb bakken geld opgejakkerd .Dat zeg jij,je moest eens weten hoeveel moeite dat kost,bak geld was ik sowieso al kwijt aan motoren,heb overigens maar
2 jaar aan wedstrijden gedaan en dat koste al zoveel dat ik maar gestopt ben.
Ik begrijp er niks van … Maar begrijp wel dat ik in al die jaren mazzel heb gehad dat ik de bochten doorgekomen ben .Counter steering gaat vanzelf, anders kom je die bocht niet eens door.
Dat er filmpjes zijn die uitleggen wat er in een bocht gebeurt met je voorwiel, verandert daar niks aan. Die filmpjes laten ook een betere lichaamshouding zien en daardoor gaan veel mensen sturen en denken dat dit door counter-steering toepassen komt (hoeveel mensen met trotse kneedown foto's zitten niet recht of tegenhangend op de motor? Maar zelfs zij doen aan counter-steering om die bocht door te komen.
Alleen op hele lage snelheid is je stuur naar links in een linkerbocht, op normale of hoge snelheid staat je stuur in een linkebocht altijd iets naar rechts.
Nice!@Robse Als je dit doet, dan had je dus meer je gewicht moeten verplaatsen naar binnen en daardoor de motor rechter houden. Dan kan je aanzienlijk harder door de bocht en slipje niet je stapjes bij.In extremo kan je natuurlijk een kneedown doen. Maar ik maak me hier ook wel een schuldig aan hoorBekijk bijlage 1478881
Dan kun je niet meer terugschakelen voor de bochten. Wat nu?!foto onder mijn motor FJR 1300 wil ik verkopen ga op zoek naar een Honda X-ADV Nieuw uit Duitsland hou wel van makkelijk zitten en niet meer schakelen .
Nou, onbewust probeer ik wel bochten op de juiste wijze te nemen. En soms kom ik erachter dat ik een bocht neem die niet lekker gegaan is. Of dat een tegenligger gedeeltelijk op jouw helft komt, zoals een paar weken geleden, en denk ik had ik het eerder kunnen zien bijv....kortom ff nadenken.Op de weg ben ik er eigenlijk nooit zo bewust mee bezig. Optimaal een bocht nemen is toch meer voor het circuit
moet ik toch eens terug naar mij rijschool.Countersteering bestaat niet. Er zijn veel youtube video's met bizarre verhalen over de "verkeerde" kant opsturen en dan ga je vanzelf de "goede" kant op etc.Helaas allemaal geneuzel.
Het is niet zo moeilijk: bij lage snelheid stuur je vooral door het stuur te verdraaien in de richting waar je naar toe wilt. Bij hogere snelheid doe je dat vooral door kracht uit te oefenen naast de middenlijn door de motorfiets aan de kant waar je naar toe wilt. Dit kan door gewichtverplaatsing, duwen OP het stuur of duwen OP de voesteun.
Er is nog een manier van sturen die echter alleen op het circuit/afgesloten baan van toepassing is en niet de vraag van de OP beantwoord.
Nou, onbewust probeer ik wel bochten op de juiste wijze te nemen. En soms kom ik erachter dat ik een bocht neem die niet lekker gegaan is. Of dat een tegenligger gedeeltelijk op jouw helft komt, zoals een paar weken geleden, en denk ik had ik het eerder kunnen zien bijv....kortom ff nadenken.
En nee, openbareweg gebruik ik niet als een circuit...ik tour liever