Hoe trouw ben je aan je merk?

hehe, wel erg opvallend dat de meeste hier niet bepaald merktrouw zijn.
Best wel goeie zaak vind ik dat. Moeten de merken tenminste blijven ontwikkelen en dergelijke meer om hun klanten te behouden/winnen.
 
Als ik een fiets zou kopen zou ik gewoon kijken naar wat ik op dat moment het mooist vind en wat redelijk betaalbaar is. Je zult een afweging moeten maken : kwaliteit vs. karakter.

Ducati is bijv :9~ , maar staan ook bekend om hun \'probleempjes\'. Yamaha, Kawasaki, Suzuki zijn gewoon goed. Honda heeft op dit forum een beetje een \'Kadett\'-karakter, maar Honda is bezig van dit karakter af te komen (Nieuwe Blade).

Ik zeg nooit nooit als het om merken gaat. Het model moet je gewoon aanspreken. Of het nou Yamaha, Honda, Suzuki, Kawasaki, Ducati, KTM of whatever is...
 
Ik zeg nooit nooit als het om merken gaat. Het model moet je gewoon aanspreken. Of het nou Yamaha, Honda, Suzuki, Kawasaki, Ducati, KTM of whatever is...
Ik zeg wel nooit tegen KTM. :P
 
Ben ook niet merkentrouw, begonnen met CBR400RR, nu GSXR750, maar als ik geld te veel had zou ik zonder last van m\'n geweten te krijgen een Duc998 of MV kopen :}


Edit: kocht ik trouwens wel m\'n 88\'er CBR terug
 
Laatst bewerkt:
je , een behoorlijke honda fan hier.

es effe kijken .
ik begon met een puch , toen een honda MT toen een honda MTX , toen nog een MT erbij , toen een Honda XL500sz en nu binnen kort een honda rebel.

dus Puch>Honda>Honda>Honda>Honda>Honda

redelijk trouw dus , maar ik rijd pas 2 jaar. :]
 
yamaha->honda->kawasaki->BSA->allemaal samen in 1 garage. Neuh, niet echt merkvast, ik weet wel dat geen van mijn volgende motoren een HD zal zijn ( maar misschien wel een Buell :9~ !)
Overloper, je moet bij Yamaha blijven hangen })
 
Ik denk dat de meeste mensen niet merkgetrouw zijn omdat er zoveel merken zijn die mooie fietsen maken.

De enige mensen die ik tegenkom die zweren bij een merk rijden dan ook geen jap. Het zijn de mensen die lullen over karakter van hun merk en dat soort gelul. We kennen dat gelul allemaal wel over HD, Triumph, Duc, Moto Guzzi, enz.
 
Ik ben trouw aan mn fiets...van welk merk het op dat moment ook is :P Volgende fiets is waarschijnlijk een mooie SM of streetfighter...NAAST mn R1, dus voor alle duidelijkheid, die blijft...komen ze netjes naast elkaar te staan...zeg alleen nooit tegen HD...voor de rest staat alles open :)
 
Ik hou van fietsen met \'aparte\' techniek. Dat hoeft niet zozeer high-tech te zijn. Een dwarse 4 pitter of een V-twin is de norm. Vandaar dat ik dus al snel kijk naar motoren die daar van afwijken; Guzzi, BMW, Honda Pan, Triumph enz.

Uiteindelijk is dat voor mij BMW geworden, eerst een K75, later de boxers. Het blok is afwijkend, het frame ook. Dat wil niet zeggen dat het per se beter is, maar het \'karakter\' bevalt me. Menig fiets schakelt aanzienlijk beter (en stiller) dan die BMW\'s.

Nog iets wat mij specifiek van BMW bevalt is de bediening (richtingaanwijzerd) op het stuur. Persoonlijk snap ik niet dat niet meer merken dat systeem gebruiken.

Nu is BMW redelijk high-tech, maar ook op de Russische Ural boxer van m\'n oom heb ik heerlijke uurtjes doorgebracht.
 
Yep, ik heb nog geen ervaring met andere merken motorfietsen. Ik blijf echt wel Suzuki rijden.
Mijn volgende fiets is dan ook of een GSXR of een TLS of een TLR...moet ik nog beslissen met behulp van een testritje.

Maar ik blijf plakken aan Suzuki... :} :} :}
 
Suzuki>Suzuki>Honda en hierna waarschijnlijk Yamaha, dus ik blijf niet aan een merk plakken. Je moet tenslotte eens een ander merk uitproberen, om erachter te komen wat nu het beste is toch ? ;)
 
Het valt me mee, had verwacht dat men veel meer trouw zou zijn aan eigen merk. :)

Goeie zaak denk ik, zoals Pooh al zei.
 
De eerste motor is direkt wat we wilden hebben: Suzuki Intruder. Ik denk dat alleen een Harley ons (mijn vrouw en ik) van de Intruder afkrijgt.
 
Honda > Husqvarna > Ducati > Kawasaki > BMW > ... > Yamaha > Suzuki en later misschien ... nog een zelfbouw ???
Niet echt merkgetrouw.
:]
 
Merkentrouw? Not!
Het gaat mij om het model, niet om het merkje op de tank... Wel een lichte voorkeur voor Kawa...
Maar behalve een japanse, kan een italiaanse schone mij ook wel bekoren... Zo\'n 996/998 lijkt me wel humor... Zolang ik maar niet de gemiddelde rijstijl van die gasten erbij krijg... Klaverblad rijden met je 996/998 en buitenom ingehaald worden door een Yama majesty... |( Er zullen er ook heus zijn die wel doorrijden, maar de meeste die ik tot nu toe gezien heb rijden nog erger dan ik toen ik net twee dagen me rijbewijs had...

Maar effe weer ontopic: Kawa, Yama, Soes, Duc, Aprilia en voor erbij een KTM... Trekt me allemaal wel... :P
Dus merkentrouw... Nee...
 
Tja, de huidige Harleys vind ik ook niet veel soeps meer. De Sportster is net een damesbrommer... Maar er zijn toch wel hele mooie ouwe, maar ja daar snappen jullie Naaimachinerijders (tampontouwtjes noemt mijn vrouw dat.... :+ ) natuurlijk weer niks van.

Zoals een collega van mij zei: een motor waarbij je met je voeten achter je knieen zit is nix... :] Hij heeft gelijk! :j

Zo de toon is gezet :) Enne, no hard feelings *D
 
Tja, de huidige Harleys vind ik ook niet veel soeps meer. De Sportster is net een damesbrommer... Maar er zijn toch wel hele mooie ouwe, maar ja daar snappen jullie Naaimachinerijders (tampontouwtjes noemt mijn vrouw dat.... :+ ) natuurlijk weer niks van.

Zoals een collega van mij zei: een motor waarbij je met je voeten achter je knieen zit is nix... :] Hij heeft gelijk! :j

Zo de toon is gezet :) Enne, no hard feelings *D
:j , :j en nogmaals :j
 
H-D is speciaal ontworpen voor gasten met een geweldig Horeca gezwel.
Ziet ge der zo al enen op een R1 zitten. Over een smalle kuip gesproken.
:]
 
Zoals een collega van mij zei: een motor waarbij je met je voeten achter je knieen zit is nix... :]

Hij heeft het volgens mij niet goed gezegd of je hebt het niet goed verstaan...

Tis... een motor waarbij je met je voeten VOOR je knieen zit is nix.
Of... een motor waarbij je met je handen hoger dan je hoofd zit is nix.
Of... een motor waarbij je met je voeten voor je handen zit is nix.

:P
 
Terug
Bovenaan Onderaan