Regelmatig met de Zumo, maar ik heb ook kaart materiaal van 2009. Die nieuwbouwwijken ed interesseert me niet... hoogstens dat de nieuwe rotondes er niet op staan.Hoeveel fouten zijn jullie al tegengekomen met je satelliet-navigatie?
De partijen die de kaarten maken zijn vooral afhankelijk van de informatie die de lokale wegbeheerders aanleveren. En de ene keer geeft een gemeente bijvoorbeeld op dat een weg op een bepaalde datum gereed is terwijl er jaren vertraging inzit. En andersom komt ook voor, de weg is al gereed en nog steeds niet doorgegeven.
Hetzelfde gaat mis met wijzigingen van inrijverboden, éénrichtingsverkeer, etc.
En zeker in afgelegen gebieden zie je dat onverharde wegen vaak als verhard worden weergegeven omdat daar een verschil in inzicht bestaat. Wat wij onverhard noemen, vinden ze in bijvoorbeeld Zweden gewoon een verharde weg, er wordt immers af en toe een laag split overheen gegooid en weer geegaliseerd.
En in Duitsland kun je er bijvoorbeeld donder op zeggen dat bijna elke weg van de kleinste categorie in Garmin kaartmateriaal gewoon afgesloten is voor gemotoriseerd verkeer terwijl dat volgens het kaartmateriaal in 9 van de 10 gevallen niet zo is.
waarom dit nog steeds niet gecorrigeerd is weet ik niet. garmin zal daar wel een mooi antwoord op hebben.
En nu meteen de moeilijke vraag: hoe vaak heb je zelf de verkeerde route of waypoint in je SatNav gezet waardoor je naar de meeste idiote wegen wordt gestuurd?
[me="Roy "R""]is oldskool...[/me]
Ik werk nog steeds het liefst met kaarten. "De jeugd van tegenwoordig" kan nog geen kaart lezen! Ik ben chauffeur en heb dus serieus collega's die de planning opbellen als de navi uitvalt
Ik gebruik alleen navi in de truck en die heeft me al wel zo vaak onlogisch, verkeerd en simpelweg onmogelijke afslagen voorgesteld.
Op de motor zet ik een route in Google.Maps uit, en schrijf daar wat steekwoorden van op een memo en plak die met plakband om mijn arm. Werkt hartstikke goed!
[me="Roy "R""]is oldskool...[/me]
Ik werk nog steeds het liefst met kaarten. "De jeugd van tegenwoordig" kan nog geen kaart lezen! Ik ben chauffeur en heb dus serieus collega's die de planning opbellen als de navi uitvalt
Ik gebruik alleen navi in de truck en die heeft me al wel zo vaak onlogisch, verkeerd en simpelweg onmogelijke afslagen voorgesteld.
Op de motor zet ik een route in Google.Maps uit, en schrijf daar wat steekwoorden van op een memo en plak die met plakband om mijn arm. Werkt hartstikke goed!
Tja......
Zo zijn er nog altijd mensen die niet kunnen geloven dat de aarde rond is.......
Ach, zoals JanB al zei; je komt op de meest interessante wegen uit als je op je navi vertrouwd.
Ik gebruik het ding nu ongeveer al 3 jaar op de motor, waarbij ik er zelf waypoints in zet en de kaart ernaast hou.
Het is ideaal als leidraad, maar niet om klakkeloos achteraan te fietsen.
[me="Roy "R""]is oldskool...[/me]
Ik werk nog steeds het liefst met kaarten. "De jeugd van tegenwoordig" kan nog geen kaart lezen! Ik ben chauffeur en heb dus serieus collega's die de planning opbellen als de navi uitvalt
Werk in de logistiek en deze klassieker is al eens gebeurd. Vanuit Noord-Limburg naar Mönchengladbach is hooguit 40 km. Werd een chauffeur naar toe gestuurd om te laden. Na 2,5 uur belt dat magazijn op waar die vent blijft. Krijgt de planning hem aan de lijn :"
"ik kon Gladbach niet vinden dus nu rij ik maar alvast naar München"