Vandaag tijdens de lunch het blokje achterin de auto gegooid en gewapend met zwarte dasty en een velgenschrobber richting de zelf wasstraat. Was in dit geval redelijk letterlijk want ik kwam er zelf ook behoorlijk doorweekt uit
.
Het blokje is nu wel mooi schoon dus dat werkt een stukje fijner.
Bij thuiskomst meteen even de klepdeksel open getrokken om te kijken wat de staat van nokkenas en nokvolgers is.
Het eerste dat opviel was de hoeveelheid vloeibare pakking en het gebruik van meerdere niet standaard bouten... Altijd een goed voorteken.
Bij veel van de bouten leek de schroefdraad ook behoorlijk gaar wat ik opzich best vreemd vind omdat het meestal de schroefdraad in de kop is die het voor gezien houdt. Hier heb ik dan ook al een rits helicoils voor klaar liggen. Waarschijnlijk moet ik nu dus ook de bouten zelf gaan vervangen.
Na openen van de kopdeksel was ik in eerste instantie best blij. De nokvolgers leken nog netjes.
Totdat ik wat beter keek... Lijkt er toch echt op alsof het hele geharde deel al helemaal weg gesleten is... Er is zelfs een duidelijke rand zichtbaar en voelbaar..
De blokjes staan er om bekend dus het is niet wereld schokkend maar fijn is anders.. ik heb gelukkig nog wat reserve delen liggen.
Nokkenas kan ik vanaf deze hoek nog niet verder inspecteren en aangezien m'n lunch voorbij was is dat ook iets voor de volgende keer.
To be continued