Hulde aan motorrijder in rood

Wordt het dan niet hoogstdringend tijd dat al die bomen langs de weg worden omgezaagd? Als het ECHT om mensenlevens zou gaan...

Zolang de politiek nog zo moeilijk loopt te doen over vangrails in het algemeen en die cable dingen in het bijzonder geloof ik geen ros van het verkeersveiligheidsdenken van de heren en dames beleidsmakers. En dus ik niet in het zogenaamde veiligheidsbevorderende karakter van die flitsondingen.

Feit blijft dat de politie in een aantal jaren de omslag heeft gemaakt van "die pet past iedereen" naar "smerige belastinginners"
Deels mee eens, hoewel je niet alle agenten over 1 kam kunt en mag scheren. maar zolang over die flitsbrigades gaat, mee eens.
En over BOA's wil ik het helemaal niet hebben....al kun je daar nog wel aan herkennen welke politieke partij voor hun verschijnen te danken is. Het zijn namelijk in oorsprong Melkert banen.... |(

Ha, vandaar ook het uitmelken


Mensen die het nog steeds durven een vergelijking maken met WOII en aanverwanten krijgen van mij direct een (temp)ban.
Dat je een boete krijgt is vervelend en soms twijfelachtig, overkomt iedereen wel eens. Maar ga dan geen vergelijking maken met de SS |( :(

Normaliter zou ik het met je eens zijn. Maar dat was hier volgens mij niet het geval. Hij vergelijkt geen politie met SS-ers, maar noemt slechts een andere situatie uit het verleden waarbij dezelfde drogredenen werden gebruikt om nare activiteiten goed te praten. In mijn ogen was hier dus geen sprake van een politie = SS vergelijking.

Baksteen voor de post van minister van verkeer!!!

edit: NEEEN!!! want dan kan hij hier geen mod meer zijn.
Lijkt me geen goed plan, de huidige minister gaat mooi wel voor ons de wegen aanpakken. Je kunt baksteen beter op de plaats van Spee zetten lijkt me? :Y
 
egt kansloos die lui!!! laat ze lekker boeven vangen!!! en bijna ieder weekend is dr weer een gevalletje zinloos geweld... of een vermissing...

en mij ff 300 euro door de neus boren! omdat je ff te hard rijd om 23:43 wordt je gepakt door een lasergun.. om 23:43!!!!!! omdat t 2 graden onder nul is en je zit al een uur op de motor zit... want je wil zo graag thuis zijn...

iedereen heeft t recht om zijn mening te uiten hier in nederland...

Een egte vent word geen politieagent!!!!!

:W

Een echte vent jankt niet als een klein kind wanneer hij een boete heeft gekregen voor te hard rijden wanneer hij dat ook daadwerkelijk heeft gedaan! Een echte vent betaalt 'm dan gewoon en denkt: "de volgende keer beter uitkijken of rustiger rijden". En niet klagen over de kou: je hebt er zelf voor gekozen om met de motor te gaan.
 
Een echte vent jankt niet als een klein kind wanneer hij een boete heeft gekregen voor te hard rijden wanneer hij dat ook daadwerkelijk heeft gedaan! Een echte vent betaalt 'm dan gewoon en denkt: "de volgende keer beter uitkijken of rustiger rijden". En niet klagen over de kou: je hebt er zelf voor gekozen om met de motor te gaan.

Een echte vent accepteert zijn prent. 8-)
 
De SS deed ook maar hun werk. Goed argument dus (Y).
Een seriemoordenaar kan overdag ook best een onderwijzer zijn. Hij doet dus (ook) goed werk.
Oftewel, je argumentatie staat wel erg zwak in de schoentjes, m.a.w. :W :W :W :W

Dat ze gaan controleren op plaatsen waar het echt nodig is :r

Dat we weer dezelfde discussie gaan houden :r

:+

je begint de supersukkel van het forum te worden is het niet


wie begon er denk jij...................... |(
 
Laatst bewerkt:
Ik hou geen camera's of laser vast tijdens mijn werk dus daar hoef ik niet op te reageren.

Waar ik wel op reageer is de woordkeuze.
Wil je echt een mening weten en meningen uitwisselen heb je een open communicatie nodig, op deze manier kies je er bewust (laten we dat iig hopen) voor menensen tegen het hoofd te stoten met botte en grove opmerkingen. Niemand heeft zin om daar op te reageren, of reageert mede vanuit emotie wat je blik vertroebelt en uiteindelijk beide partijen in een neerwaartse spiraal doet belanden.

Het valt me op dat het vaak dezelfden zijn die een dergelijk manier van posten gebruiken, en alleen in bash-topic's, nogal een bewuste keuze dus schijnbaar.
Als je ervoor kiest op zo'n manier te blijven reageren werk je er dus bewust aan mee om de stellingen te verhogen en de tegenstelling in meningen te verscherpen.



En dat terwijl ik het ermee eens ben de de ratio van de radarcontrole's buiten verhouding is.... ;)


Even een opmerking.. Tijdens mijn lessen is er altijd gezegd dat ik mezelf vrij moest rijden nooit achter een vrachtwagen gaan zitten, goed op snelheid komen op de invoegstrook enz.. Als motoragent heb je op de hoogte van deze (onbeschreven regels) agenten die in de auto zitten zijn daar nog nooit mee in aanraking gekomen.

Tijdens een van mijn leuke tourritjes ben ik ook aangehouden omdat ik 10 km te hard over de snelweg zou rijden.. (130 +- ipv 120.) Dan ben ik gaan doen omdat er een automobilist zat te kleven :( :( Ze wilde me een papiertje geven omdat ze me niet serieus namen. Om niet nader te noemen reden hebben ze mij dat papiertje niet gegeven. 8-)

Wat ik hier mee hoop duidelijk te maken is, dat er bij de opleiding van de normale agent de situatie van een motorrijder uitgelegd moet worden. En zo tot meer begrip komt. :] :]
 
Politie weet helaas vaak genoeg wel daar te zijn waar ze overbodig zijn en makkelijk geld kunnen verdienen of hun quota's halen of sterker, nog niet gewenst.

En helaas is t door de huidige bezuinigingen wel zo dat daar waar ze nodig zijn ze er heel vaak TE laat of niet kunnen zijn.

Hulde voor de nuttige dingen die ze doen maar verders zijn t in mijn mening gewoon zakkevullers die met hun handen in hun zakken ergens dom bij staan te kijken.

This is what I think, ofcourse I could be wrong.
 
Als al die mensen die met die domme opmerkingen dat nou gewoon eens bij een agent recht in z'n gezicht zouden zeggen... of een politiebureau binnenlopen en het dan luidop scanderen... maar nee, het moet op een forum want dan klinkt het lekker stoer.
Tuurlijk zijn een hoop snelheidscontroles overdreven en misplaats, maar het is toch echt die jongens hun werk, en dat zijn de mindere momenten misschien voor hun. Zal me niks verbazen als het een klus is die ze zo nu en dan doen en verder met het meer serieuze werk bezig zijn. Alsof 'de burgers' nooit een klote klus hebben op hun werk of gelijk hun werk opzeggen omdat er een kloteklusje gedaan moet worden. :W
 
Als al die mensen die met die domme opmerkingen dat nou gewoon eens bij een agent recht in z'n gezicht zouden zeggen... of een politiebureau binnenlopen en het dan luidop scanderen... maar nee, het moet op een forum want dan klinkt het lekker stoer.
Tuurlijk zijn een hoop snelheidscontroles overdreven en misplaats, maar het is toch echt die jongens hun werk, en dat zijn de mindere momenten misschien voor hun. Zal me niks verbazen als het een klus is die ze zo nu en dan doen en verder met het meer serieuze werk bezig zijn. Alsof 'de burgers' nooit een klote klus hebben op hun werk of gelijk hun werk opzeggen omdat er een kloteklusje gedaan moet worden. :W
Klote klussen delegeer ik. Op die manier kan ik tegelijk m'n verantwoordelijkheid afschuiven en mezelf toch een hele pief blijven vinden.
 
Even een opmerking.. Tijdens mijn lessen is er altijd gezegd dat ik mezelf vrij moest rijden nooit achter een vrachtwagen gaan zitten, goed op snelheid komen op de invoegstrook enz.. Als motoragent heb je op de hoogte van deze (onbeschreven regels) agenten die in de auto zitten zijn daar nog nooit mee in aanraking gekomen.

Tijdens een van mijn leuke tourritjes ben ik ook aangehouden omdat ik 10 km te hard over de snelweg zou rijden.. (130 +- ipv 120.) Dan ben ik gaan doen omdat er een automobilist zat te kleven :( :( Ze wilde me een papiertje geven omdat ze me niet serieus namen. Om niet nader te noemen reden hebben ze mij dat papiertje niet gegeven. 8-)

Wat ik hier mee hoop duidelijk te maken is, dat er bij de opleiding van de normale agent de situatie van een motorrijder uitgelegd moet worden. En zo tot meer begrip komt. :] :]

lijkt me meer een gevalletje van dat er overal mensen zijn die niet snapen waar ze mee bezig zijn. Dus vast ook bij de politie.
Of zij hebben andere waarnemingen gedaan als jij ;)

Verandert niets aan mijn reply, je quote mij nl en je gaat vervolgens over iets heel anders verder kletsen ??
 
Ik dacht dat de meeste agenten in de auto (iig van de KLPD) ook motor rijden?
 
Als je niet op een andere manier duidelijk kunt maken dat 'het is hun werk' geen excuus is, dan ben je redelijk beperkt in je vermogen te discussieren.

Daar ben ik 't in dit geval wel mee eens, maar je kunt toch niet stellen dat argumenten die betrekking hebben op WO II per definitie je onvermogen een redelijke discussie te voeren aantonen.

Wanneer "het is hun werk" in dit geval je argument is, ben je imo ook redelijk beperkt in je argumenten.
 
Als al die mensen die met die domme opmerkingen dat nou gewoon eens bij een agent recht in z'n gezicht zouden zeggen... of een politiebureau binnenlopen en het dan luidop scanderen... maar nee, het moet op een forum want dan klinkt het lekker stoer.

Ik neem even aan dat je met 'die domme opmerkingen' de opmerkingen bedoelt die minder positief zijn over de politie. Wat daar per definitie dom aan is ontgaat me even. Wat wel dom zou zijn is jouw idee om tegen een agent te gaan scanderen of een politiebureau binnen wandelen en beginnen te schelden. Zie je t al voor je?



Tuurlijk zijn een hoop snelheidscontroles overdreven en misplaats, maar het is toch echt die jongens hun werk, en dat zijn de mindere momenten misschien voor hun. Zal me niks verbazen als het een klus is die ze zo nu en dan doen en verder met het meer serieuze werk bezig zijn. Alsof 'de burgers' nooit een klote klus hebben op hun werk of gelijk hun werk opzeggen omdat er een kloteklusje gedaan moet worden. :W

En dan ben je hier zelf ook nog negatief over de politie; je noemt hier de snelheidscontroles overdreven/misplaatst/een klote klus/minder serieus werk!

Btw dat 'die jongens gewoon hun werk doen' is niet zo'n heel sterk argument, en dat was ook al een paar keer verteld.
 
Ik neem even aan dat je met 'die domme opmerkingen' de opmerkingen bedoelt die minder positief zijn over de politie. Wat daar per definitie dom aan is ontgaat me even. Wat wel dom zou zijn is jouw idee om tegen een agent te gaan scanderen of een politiebureau binnen wandelen en beginnen te schelden. Zie je t al voor je?En dan ben je hier zelf ook nog negatief over de politie; je noemt hier de snelheidscontroles overdreven/misplaatst/een klote klus/minder serieus werk!

Btw dat 'die jongens gewoon hun werk doen' is niet zo'n heel sterk argument, en dat was ook al een paar keer verteld.
Nee zo lees jij de dingen zoals jij wilt zodat je commentaar kunt geven op de post van een ander.
Bovendien bedoel ik dus met de domme opmerkingen die scheldkannonades en vergelijkingen met 60-65 jaar geleden. Maar ik had even aangenomen dat mensen dat wel hadden begrepen... Dus als ze zulke helden zouden zijn zouden ze dat wel doen in real life in het bijzijn van een agent. Dat het dom is geeft niet, dat zijn sommige opmerkingen die hier gepost zijn ook.
 
Nee zo lees jij de dingen zoals jij wilt zodat je commentaar kunt geven op de post van een ander.
Bovendien bedoel ik dus met de domme opmerkingen die scheldkannonades en vergelijkingen met 60-65 jaar geleden. Maar ik had even aangenomen dat mensen dat wel hadden begrepen... Dus als ze zulke helden zouden zijn zouden ze dat wel doen in real life in het bijzijn van een agent. Dat het dom is geeft niet, dat zijn sommige opmerkingen die hier gepost zijn ook.

Scheldkannonades en vergelijkingen WOII zijn absoluut minder gepast. Je kan je punt ook duidelijk maken zonder deze methoden, helemaal mee eens.

Toch kan ik begrijpen dat mensen zo boos worden op politie/justitie dat ze dit doen. Enerzijds het CJIB, in mijn beleving de meest geoliede geldmachine die NL ooit heeft gekend zonder enige aanwijsbare link met de openbare veiligheid, en anderzijds de criminaliteits-oplossingsstatistieken die onderaan in Europa bungelen. Het is niet recht te praten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan