Hulp bij electra

Gewoon logisch nadenken en vanaf het begin beginnen..dan gaat het gewoon goed. De hele electradingeses is onderverdeeld in 3 groepen:

ontsteking
laadstroom
en voor het gemak:de rest

De ontsteking en de laadstroom kun je eigenlijk niet veel wijzigen en kun je het beste gewoon overnemen van het schema. Zelf doe ik dit wel altijd en dat gaat altijd gewoon zoals het hoort. Als dit in orde is trek je als het ware 1 of 2 voedingsdraden naar voren waar je de rest van aftapt, verlichting, claxon en wat je verder nog denkt nodig te hebben. Alle compnenten voorzien van een eigen massa waar nodig en een zekering bij je accu voor het geval van kortsluiting en meer is het echt niet. Ik schrijf het nu wat versimpeld op en geef gelijk toe dat het voor mij ook een gepuzzel is altijd maar als je de drie basisgroepen in het achterhoofd houdt en dit per groep afwerkt zul je zien dat het eigenlijk niet zo heel erg moeilijk is..hopelijk heb je hier wat aan
 
Ja klinkt goed en simpel maar voor nu heb ik alleen vonk nodig dus ontsteking (daar kan je niks aan verkeerd doen cdi is aangesloten en de bobines zijn aangesloten 1 draad(van de cdi) loopt naar de plus en de startmotor laat ik ronddraaien dan zou ie in mijn ogen moeten vonken maar doet ie niet bobines zou toevallig zijn als die beide kapot zou zijn dan vermoed ik dat de cdi kapot is maar die krengen zijn best duur en jammer als het dat niet zou zijn.maar als het niet lukt ga ik daar beginnen met vervangen.
 
trek eens een extra draad van je grondplaat van de ontsteking naar een goede massa op het frame ik heb hier ook wel eens problemen mee gehad eerst geen vonk extra draad gelegd van de grondplaat ontstekking naar het frame en vonken als een tierelier.

suc6.
 
Terug
Bovenaan Onderaan