Idee voor woon-werk?

Yamaha XJ diversion 600!
Onverwoestbare blokken, altijd betrouwbaar!

En deze is helemaal geweldig! ;)
En een speciale prijs voor jou natuurlijk :P

Te koop: Zeer nette Yamaha XJ 600 Diversion '97

92eeb57e01c70831cf6f2968d1486558
 
Laatst bewerkt:
Ondanks alle beschikbare smeersysteempjes en superplakkende spray's en andere mogelijkheden is een cardan eenvoudigweg gemakkelijker.

Het laatste waar je zin in hebt als je, na een lange dag werken en jezelf door 70 kilometer of meer, in de regen door de file te hebben geworsteld, is dat je nog aandacht aan je vervoersmiddel moet gaan schenken omdat je er morgen weer mee weg moet.
Je bent moe, hebt honger, het is donker, het is koud klote weer en die 2 wieler heeft niks meer met emotie te maken maar is gewoon vervoer. Je pak is nat en zwaar en je wilt naar binnen.
Je wilt bij thuiskomst de motor uitzetten en 's ochtends moet hij het gewoon weer doen. Zonder extra aandacht. Of hij nu netjes in de garage staat of buiten in de regen/ijzel/sneeuw.
Een kettingfiets in de regen terwijl er pekel op de weg ligt is echt niet fijn hoor. Ik heb het een tijdje geprobeerd, zelfs met een scott-oiler gemonteerd gaat de dure DID met sprongen achteruit.


Klopt allemaal wel. Maar voor mij te weinig reden om een cardanfiets te kopen. Naast mijn woon-werk rijd ik ook nogal wat km. voor mijn plezier en ik heb nog geen cardanfiets gevonden (voor hetzelfde geld) die ik fijner vind rijden dan mijn cbr 1000 F. Mijn geluk is wel dat ie binnen staat op de middenbok. De ketting is dan binnen een minuut gesmeerd.
 
Kijk gerust eens naar een wat ouderePan European ST1100. De mijne is van 1993 en heeft er een kleine 200.000 km op zitten. Echt onverwoestbaar! Let alleen wel even op de remschijven en uitlaten, als die aan vervanging toe zijn, kost het een paar centen. Ik pleeg minimaal onderhoud aan het ding, een keer per jaar de olie verversen en de kleppen zijn voor het laatst nagekeken bij ongeveer 100.000. Echt, je moet het ding stuk maken, uit zichzelf stukgaan is er niet bij. Echt, een Pan met 100.000 km is geen enkel probleem.
 
Rij ook dagelijks 140 km woon/werk... ik zeg gewoon een lekkere 4 wieler... :P
Files? Bull... gewoon op de juiste tijd vertrekken... })
 
Rij zelf 75km enkeltje....(ook in de winter).....

Dit op een Blackbird.....inderdaad wel met Osco oiler, anders is de ketting niet bij te houden, maar verder ideaal en comfortabel....km gaan wel hard idd....maarja....voor het plezier wat je er voor terug krijgt :-)

En inderdaad....zodra er files staan, lach je alleen maar harder..

ik 240km enkele reis op dat ding :) ik vond alleen gebruik best fors: 240km op 16,5 liter @ 150km/h. Bij 220km ging reserverlampje branden steeds :)

maar idd...ging hard... 2000km per maand op de teller, 3,2 bar in de achterband om hem niet zo hard te slijten :P
 
Kijk gerust eens naar een wat ouderePan European ST1100. De mijne is van 1993 en heeft er een kleine 200.000 km op zitten. Echt onverwoestbaar! Let alleen wel even op de remschijven en uitlaten, als die aan vervanging toe zijn, kost het een paar centen. Ik pleeg minimaal onderhoud aan het ding, een keer per jaar de olie verversen en de kleppen zijn voor het laatst nagekeken bij ongeveer 100.000. Echt, je moet het ding stuk maken, uit zichzelf stukgaan is er niet bij. Echt, een Pan met 100.000 km is geen enkel probleem.

kleppen kijken en niet stellen? Typische Honda-tijdverspilling.... bijna geenafwijking in te vinden.

Heb er ook even naar gekeken voor woon werk destijds, vind het ook geen lelijke fietsen en rijden mooi comfortabel: perfect
 
kort: een dooh-ville of een beemer. (toch weer die cardan)

overweeg eventueel een F800ST 20kg lichter dan de meeste fietsen in zijn klasse, en toch lekker veel koppel.
En die Belt Drive. elke 30 of 40 duizend de riem vervangen, geen omkijken naar...

Check in alle gevallen even google/wiki/etc... wat de gangbare gebreken zijn, en of bepaalde onderdelen al vervangen zijn (bij de F800ST van voor 2009: het achterlager!)
 
Al een keer genoemd: de kawasaki gtr 1000.
Kosten niks meer, rijden pima, met cardan, uitstekende weer en windbescherming.
Jaaaaren plezier van gehad.
 
Nog niemand een motorscooter genoemd? weinig omkijken naar onderhoud, verbruikt niet veel, veel ruime om spullen mee te nemen, kuip en ruit als bescherming tegen slecht weer. bv Yamaha Majesty, Suzuki Burgman of Honda Silverwing 400

full


Laat ze maar zeuren :) "wat de boer niet kent,dat eet ie niet" :')
Ideaal,zo'n scootah :P
 
TS moet vooral snelweg rijden. Ik heb met de SW400 stuk snelweg gedaan, maar 120 is toch niet echt comfortabel. Dat ging met m'n Pan 1100 stukken prettiger :)

Maar als het zuinig moet, ergens zwerft toch nog een topic rond van iemand die z'n motor helemaal als een sigaar ingepakt had? Dacht gelezen te hebben dat dat ding belachelijk zuinig reed :}
 
Laatst bewerkt:
TS moet vooral snelweg rijden. Ik heb met de SW400 stuk snelweg gedaan, maar 120 is toch niet echt comfortabel. Dat ging met m'n Pan 1100 stukken prettiger :)

Maar als het zuinig moet, ergens zwerft toch nog een topic rond van iemand die z'n motor helemaal als een sigaar ingepakt had? Dacht gelezen te hebben dat dat ding belachelijk zuinig reed :}

Ik reed met mijn burgman 400 enkele keren naar de eifel en luxemburg,vond ikzelf prima te doen :] .(dus 70 moet zeker goed te doen zijn,20 km woon/werk verkeer ,snelweg,was ,voor mij,een eitje :) )
Maar na ca 5-600 km had ik het dan wel gehad :')

Vandaar nu ook zijn grote broer,wel minder zuinig en waarschijnlijk duurder in onderhoud.
Maar luxe :9~

full
 
Laatst bewerkt:
Hi allemaal,

Ik ga vanaf maandag 70km enkeltje over de snelweg. Het begin met de trein, maar ik voorspel psyschische schade bij langdurig OV'en. De auto is geen optie (file).

Wie heeft er een goed idee voor een goede, betrouwbare, zuinige en onderhoudsvrije woon-werk motor voor zo'n 2.000eu?
Mijn eisen: comfortabele zit, liefst volle kuip en goed windvangend ruitje.

Mijn online zoektocht heeft me langs Deauvilles en oude BMW's geleid.

Zijn er mensen met betere ideeen? Vooral verbruik en onderhoudsarm zijn dan belangrijke zaken met 140km/dag.

Welk traject ?
 
Diversion XJ600S *O* *O*

Ideale motor voor woon werk. Licht, stuurt heerlijk en je smijt hem overal tussen

Onderhoud kan je doen met een schroevendraaier en steek sleutel setje :+

Ontzettend sleutel vriendelijk. Als er al gesleuteld moet worden ;) Onverwoestbaar :Y

Heb er veel plezier mee :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan