info occasions

MotoFoetsie

MF veteraan
9 okt 2004
3.630
0
Motorvrienden,

Bestaat er ook zoiets als een site waarop je een overzicht kunt vinden van alle specifieke zwakheden, waarop je zou moeten letten bij evt. aankoop, van alle types gebruikte motoren die er in NL te koop worden aangeboden?
Wanneer je op zoek bent naar 'n gebruikte fiets lijkt me zoiets erg waardevol.

Gr
 
Volgens mij niet, maar elke denkbare motor is hier wel vertegenwoordigt denk ik. Geen betere plek om het te vragen dan hier dus. :Y
 
idd. hier vragen of anders kijken of de motor die je op het oog heeft een eigenarenclub heeft. die hebben meestal ook wel een website + forum en daar weten ze als geen ander wat de sterke en zwakke punten van een motor zijn.
 
Voor een goede overzicht van (bijna) alle motoren en hun zwakheden :

http://www.umgweb.com/

Ga naar "Used M/c guide" op de rechter menu. Het is wel in het Engels maar geeft een goede overzicht. En er zit tal van motor-verhalen erbij.

Voorbeeld:

KAWA GT750
1983 on, 736cc DOHC four,
74hp, 125mph, 48mpg, 500lb
Popular shaftie, either thrashed by DR’s or has an easy life as a tourer. Electrics, ign and exhaust can die at relatively low miles but most engines survived for at least 50k, some have done 75k. Shaft drive can turn twitchy on the overrun, especially after 50k. Occasional gearbox problems around 25k. Some clocked bikes, thrashing can run the engine dry of oil.

Let op het verschil met miles ipv km (6 miles = 10 km)
 
Die engelse site is wel aardig, maar engels en niet zo volledig imo.
Imo zou 't een idee voor dit forum zijn, een soort van database waarin je je bevindingen kunt plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan