Inruilen of verkopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RockyK

MF veteraan
21 jan 2013
1.573
43
Hallo,

Ik heb een zzr600 uit 1993, nu zit ik al een tijdje te kijken voor een andere motor maar deze moet natuurlijk eerst weg.

Nu komt het probleem, sinds een week is de tweede versnelling er zo goed als mee opgehouden en hij schiet elke keer in zijn vrij. Dit maakt het bijna onmogelijk de motor te verkopen... Tevens heeft de motor wat cosmetische schade, voor de rest wel in goede staat.

De vraag is kan ik hem het beste aan een particulier verkopen en mijn verlies nemen of zou er een dealer zijn die er nog wat voor terug geeft bij inruilen.

Zoek dus de economisch beste optie, ben student en kan geen 100den euro's mislopen.

Ik heb al met een dealer aan de telefoon gezeten alleen die zag er geen brood in voor zichzelf...









owjah, als er hier handige mensen zijn die zelf een schakelvork durven te vervangen mag je ook een bod uitbrengen op de motor O-)

advertentie al al meer dan 400x bekeken en nog steeds niemand met interesse... |( '(
http://link.marktplaats.nl/m815555630
 
Laatst bewerkt:
Ik had vorig mijn ZXR400 ingeruild bij een dealer, en in de ruil daarvoor een ZX6R aangeschaft. Ze gaven nog een mooi bod op die van mij, en als ik die 400 particulier zou verkopen zou dat in onderdelen moeten gaan. Natuurlijk zal het op Marktplaats zetten misschien meer geld opleveren, maar de vraag is of je er tijd en energie in wilt steken. Een dealer zal in ieder geval nooit meer geven dan dat je hem particulier kan verkopen, altijd minder.

Wat natuurlijk wel belangrijk is, is dat je een dealer vind die interesse heeft in jou motor.
 
Ja dat is dus het probleem, wie wil er nou een oude motor met versnellingsbak problemen...

En voor mij is de lol er echt helemaal vanaf zonder een goede tweede versnelling. Ik wilde eigenlijk gewoon rustig aan voor een andere kijken maar op deze manier is het rijden niet leuk meer en moet dat ding gewoon zsm weg.
 
Waarom niet gewoon repareren? € 300,- is de wereld niet en dan kan je tenminste weer rijden. De motor wordt er ook meer van waard. Rijdend is hij altijd meer waard dan stuk.

Als je een andere motor koopt moet je ook geld uitgeven en heb je daarop ook waardevermindering. Ik denk dat je met repareren en doorrijden het minste geld verpilt.
 
Waarom niet gewoon repareren? € 300,- is de wereld niet en dan kan je tenminste weer rijden. De motor wordt er ook meer van waard. Rijdend is hij altijd meer waard dan stuk.

Als je een andere motor koopt moet je ook geld uitgeven en heb je daarop ook waardevermindering. Ik denk dat je met repareren en doorrijden het minste geld verpilt.
:^

Ding is nu niks waard.. Rijdend ook niet veel, maar dan kun je er nog iets voor vangen.
 
Punt is dat ik geen geld wil investeren in een motor die ik niet meer wil. Er zou al een vervanger komen, en dat wil ik dus nu versnellen.

Als ik er nu nog geld in ga stoppen krijg ik het ook niet meer terug.

In onderdelen verkopen zie ik best wel tegenop aangezien ik niet weet hoeveel vraag er naar is.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik die nog dubbel ook :') zit ik nog met een complete motor haha
 
Ze vragen ook om een complete kappenset. Als je die verkoopt voor 300 euro zit je al op de helft. Motorblokkie 200 euro enz.
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat hij interesse heeft, zo te zien heeft hij lichte schuifschade en dat heb ik ook :(
 
verkopen aan een motorsloper dan?
daar zijn er genoeg van te vinden en die hebben waarschijnlijk minder problemen met wat schakelproblemen.
 
Punt is dat ik geen geld wil investeren in een motor die ik niet meer wil. Er zou al een vervanger komen, en dat wil ik dus nu versnellen.

Als ik er nu nog geld in ga stoppen krijg ik het ook niet meer terug.

In onderdelen verkopen zie ik best wel tegenop aangezien ik niet weet hoeveel vraag er naar is.

In onderdelen verkopen wil meestal zeggen dat je met een hoop oud ijzer en onbruikbare onderdelen blijft zitten die je niet kwijt komt. Of heel lang hebt liggen voordat er een koper komt.

Verder heb je volgens mij een luxe probleem. Je wil een andere maar eigenlijk hoeft het niet. Deze repareren is je goedkoopsteoptie en je hebt weer voor jaren een goede motor.
 
Motorblok is al een keer vervangen voor dit probleem, blijft terugkomen bij deze serie.

Ik wil gewoon wat anders, wat brengt een motor zo gemiddeld op bij de sloop?
 
Heb mijn magna destijds ook in onderdelen verkocht...
Was aardig wat werk maar leverde me veel meer op dan de motor...
Laatste restje heb ik meegegeven aan iemand die het frame wou hebben...

+ je leert hoe zon ding in elkaar zit...
 
Laatst bewerkt:
Ja leuk maar mijn fzr heb ik ook al in onderdelen staan, heel de schuur staat vol haha. Dit was economisch ook de beste optie en ik heb de prijs die ik als geheel zou krijgen al helemaal terug maar je blijft inderdaad met zooi zitten.

Trouwens als er iemand een gratis frame met kenteken wilt van een fzr600, PM me! Subframe is wel ingekort!
 
Nog steeds geen vooruitgang, ook al een opkoop bedrijf gebeld. Deze zouden terug bellen gisteravond maar niets meer gehoord... :(
 
Wellicht kan je in je advertentie 2 prijzen zetten. 1 richtprijs voor verkoop zoals ie nu is (met defecte versnelling) en 1 prijs (de andere prijs + EUR 300,-) voor verkoop na reparatie. Ik verwacht dat dat meer interesse wekt; een potentiële koper weet dan waar ie aan toe is.
Het stukje "Laten doen kost rond de 300 euro." kan er dan uit.
Als je er echt van af wilt zou ik niet te hoog gaan zitten qua prijs.

just my 2 cents..
 
En dan er vanuit gaan dat die gene hem ook daadwerkelijk koopt... Nee dat ga ik niet doen.

Ik heb er bewust geen prijs bij gezet zodat mensen me een bod kunnen doen. Op dit moment sta ik werkelijk voor alles open.
 
1 tip: zet gewoon een prijs bij je advertentie.. NOTK schrikt een hoop mensen af. Mij in elk geval wel, zeker in combinatie met zo'n schakelprobleem..

edit: wel eerst lezen |( maar ik blijf erbij, prijs is beter. Als 100 euro genoeg is, zet dat er dan bij.
edit2: notk betekent: Ik wil eigenlijk van mijn motor af en ik zoek eigenlijk die ene gek die er teveel voor geeft. Ik weet dat dat onrealistisch is, maar ik durf mijn laagste prijs niet neer te zetten omdat ik dan de kans verspeel om er de volle mep voor te krijgen.. :+
 
Laatst bewerkt:
Klopt, zal er ff bij zetten bieden vanaf 200. Lijkt me redelijk toch? velgen en banden zijn al meer waard.

Had NOTK staan zodat ik geen mensen krijg die bieden en vervolgens niets meer van zich laten horen en dus onnodig andere bieders afschrikken...
 
Laatst bewerkt:
Wat moet ik hier nou mee? Of biedt je aan me aan te rijden en verzekerings fraude te plegen :')
 
je kunt toch uitwisselen.
Hij heeft nog een goed blok..jij goede kuip en onderdelen..
dus je verkoopt jouw motor aan hem..
 
je wilt hem niet repareren, en verder rijden
je wilt hem niet repareren, en verkopen voor een hogere prijs
je wilt hem niet in onderdelen verkopen
je kunt hem niet als geheel verkopen, omdat niemand interesse heeft.

volgens mij zijn dit zo goed als alle opties, waar je allemaal niet op zit te wachten.
Wat wil je nou? :')
 
Hallo,

Ik heb een zzr600 uit 1993, nu zit ik al een tijdje te kijken voor een andere motor maar deze moet natuurlijk eerst weg.

Nu komt het probleem, sinds een week is de tweede versnelling er zo goed als mee opgehouden en hij schiet elke keer in zijn vrij. Dit maakt het bijna onmogelijk de motor te verkopen... Tevens heeft de motor wat cosmetische schade, voor de rest wel in goede staat.

De vraag is kan ik hem het beste aan een particulier verkopen en mijn verlies nemen of zou er een dealer zijn die er nog wat voor terug geeft bij inruilen.

Zoek dus de economisch beste optie, ben student en kan geen 100den euro's mislopen.

Ik heb al met een dealer aan de telefoon gezeten alleen die zag er geen brood in voor zichzelf...









owjah, als er hier handige mensen zijn die zelf een schakelvork durven te vervangen mag je ook een bod uitbrengen op de motor O-)

advertentie al al meer dan 400x bekeken en nog steeds niemand met interesse... |( '(
http://link.marktplaats.nl/m815555630
Heb de advo bekeken.
Een dergelijke motor heb ik onlangs ingekocht voor 250 euro, rijdend.
Die van jou is voor onderdelen, dus 100~150 euro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan