@Nicolaas als ik het goed begrijp druppelt bij dat dopje dus rotzooi uit want normaal gesproken in een slangetje wordt opgevangen en wat je dan handmatig kan legen?
Op jouw eerste foto heb je daar iets hangen waar je het slangetje op kan aansluiten maar dat kan ik niet vinden. Wat is dat precies waar die op vast zit en waar dient het voor?
@Nicolaas: Echt bijzonder; dat ding wat jij omcirkeld is bij andere motoren het filter van van de carburateur verwarming. Meestal zit dit vol troep.
De hele constructie met alles erop en eraan is precies hetzelfde als bij andere Kawa's met carburateur verwarming. Ik ben daarom oprecht nieuwsgierig wat de rol is bij de ZXR 400 van dit.
Ik zie het filter in de openingspost op 2 foto's zittenIk zie trouwens ook geen benzinefilter naast de brandstofpomp. Die zit er bij mij wel tussen.
Ben toevallig bezig aan de mijne.
Dan zal ik erover heen gekeken hebben...Ik zie het filter in de openingspost op 2 foto's zitten
@nico95 Zonet de tank weer even geïnstalleerd en de motor gestart. Kon uiteindelijk ook nog een beetje gas geven zonder dat de motor uitviel!Cilinder 1 & 4 waren heet, cilinder 2 & 3 klein beetje lauw. Denk zelf dat dit de hitte van de andere cilinders kan zijn geweest. Heb bij de uitlaatbochten en bij de cilinders gevoeld.
De doppen ga ik voorlopig afplakken met duck tape.
@Nicolaas als ik het goed begrijp druppelt bij dat dopje dus rotzooi uit want normaal gesproken in een slangetje wordt opgevangen en wat je dan handmatig kan legen?
Op jouw eerste foto heb je daar iets hangen waar je het slangetje op kan aansluiten maar dat kan ik niet vinden. Wat is dat precies waar die op vast zit en waar dient het voor?
@g-flater vacuumslang denk ikzelf ook niet want die loopt volgens mij parallel met de benzineslang
Ik ga vandaar proberen de carburateur los te maken zodat ik o.a. de vlotterbakjes even kan bekijken/legen.
Jullie berichten helpen mij goed op weg! Mijn dank is dan ook groot
cilinder 2 en 3 koud, volgensmij zitten die beide op dezelfde bobine? mocht het probleem zich zo blijven voordoen is dat ook iets waar je naar kunt kijken!
als je de carburateur echt goed schoon wil maken is dit wel een mooi stukje begeleidende tekst: How to strip and clean your carbs - www.zxrworld.co.uk
als je het echt goed wil doen zou je hem moeten ultrasoon reinigen. maar je kunt ook eerst kijken in hoeverre dit helpt, volgende keer heb je ze er vele malen sneller uit