Kilometer vervalsing?

Hrur

Rookie
13 dec 2014
2
0
Al een poosje volg ik advertenties op marktplaats en het volgende valt mij op, vaak worden er motoren aangeboden via motorzaken met lage kilometerstanden en een bouwjaar van meer dan 6 jaar geleden. Als het kenteken zichtbaar is ga ik naar de site van het RDW en bekijk dan de historie en wat blijkt in 70% van de gevallen, het is een importmotor.
De ergste die ik nu heb gezien is een motor uit 2008 geïmporteerd in 2009 en daarna 4 eigenaren en jawel maar 18.000 kilometer. Wie valt dat meer op
 
'Kilometer vervalsing' > 'Kilometer vervalsing?'
 
18k in 6 jaar tijd.... ik heb nog 'ergere' gevallen gezien hoor :P

Of er echt gesjoemeld wordt met die kilometerstand durf ik niet te zeggen... maar er zijn genoeg motoren die echt maar zo weinig mooi weer kilometers maken
 
Ja m'n vriendin heeft ook zo'n Fazer met 13.xxx op de teller uit 2001, maar het zijn wel de echte kilometers, ze rijdt er ongeveer 500km per jaar op.

Ik rijd zelf zo'n 15k per jaar. Maar niet iedereen is dus zo
 
Al een poosje volg ik advertenties op marktplaats en het volgende valt mij op, vaak worden er motoren aangeboden via motorzaken met lage kilometerstanden en een bouwjaar van meer dan 6 jaar geleden. Als het kenteken zichtbaar is ga ik naar de site van het RDW en bekijk dan de historie en wat blijkt in 70% van de gevallen, het is een importmotor.
De ergste die ik nu heb gezien is een motor uit 2008 geïmporteerd in 2009 en daarna 4 eigenaren en jawel maar 18.000 kilometer. Wie valt dat meer op
Welkom op MF!
 
In Belgie rijdt een motor gemiddeld zo'n 3200km per jaar.

Zou dus best wel eens kunnen.
 
ik kan me niet voorstellen dat een motor minder dan 10K per jaar rijdt, dus trek je conclusies..-zou ik zeggen- of ga naar HP motoren... :+
 
Ik heb destijds in 2008 mijn SV nieuw gekocht en staat nu pas na 6 jaar 15.000 op dus dat kan prima..
 
Heb zo een Xmoto gekocht met net geen 5000km erop. Vorige 2 eigenaren hebben gewoonweg geen tijd gehad ervoor... Het kan dus wel!
 
Ik heb ook tijden gehad dat ik max 3k. km per jaar rijdt. Dat is zoals al gemeld ook het gemiddelde. Dus ja het kan. En ja er wordt ook regelmatig gesjoemeld met kilometerstanden. Daar zijn al genoeg topics over bekend. En stom genoeg is het in ieder geval in Nederland voor motoren nog steeds niet illegaal om de stand terug te draaien.
 
ik kan me niet voorstellen dat een motor minder dan 10K per jaar rijdt, dus trek je conclusies..-zou ik zeggen- of ga naar HP motoren... :+

10k. km per jaar is voor een motor al behoorlijk veel en het ligt 3x boven het gemiddelde.
 
Waarom zou dit alleen bij importmotoren het geval zijn?
Zolang de kilometers niet 100% aantoonbaar zijn en er geen APK/NAP voor motoren bestaat is dit ook perfect mogelijk met NL motoren.
 
Het klopt misschien vaak wel maar wat opvalt is dat bij importmotoren het bijna nooit hoger is dan 20.000 km en het is op geen enkele manier na te gaan. Maar goed ik lees hier dat het mogelijk is maar dat toch ook een flink aantal er vraagtekens bij zet. Het komt er op neer dat je een verkoper niet op zijn blauwe ogen kan vertrouwen. Helaas merk je pas bij intensief gebruik de mankementen die helemaal niet passen bij de kilometrage, zoals versleten koppeling, ketting helemaal versleten (15.000km) richtingaanwijzer knop die lam is.
 
Onlangs een sportster voor mijn vriendin erbij gekocht. 7 jaar oud (2007) met 4000km op de teller.
Van aantoonbaar de eerste eigenaar met diverse facturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan