KLPD motoren

Trijnie

MF'er
29 mrt 2005
58
0
ik kan momenteel kiezen tussen twee motoren. Een K1100 met een ton op de klokken, 12 jaar oud, handvatverwarming, particulier gereden kosten 4750


of een K1100 89.000km gelopen,ABS, handvatverwarming, met KLPD achtergrond. Prijs 5950


Wat zouden jullie doen?
 
Uit welk jaar is de KLPD motor?
Zou ik niet aanraden, komt best vaak voor dat die gasten een melding krijgen waar spoed achter zit dus kan me zo voorstellen dat de touren vaak in het rood staan terwijl de temperatuur nog lang niet warm genoeg is.

Aan de andere kant is de onderhoud altijd door de baas betaald en dus niet op bezuinigd lijkt me.

Ik weet dat je de dienstauto's van de politie beter aan de kant kunt laten staan en daarom neig ik dat ook van de motoren te zeggen.

Kan je niet nog ff w88 met kopen en er eentje kopen die qua kilometers en prijs een beetje op het gemiddelde zitten??

Suc6!

MEllow!
 
Hier in Belgie wordt er met die politiemotoren onwijs geknald...heb ooit tijdens mijn werk 1tje gezien die ijskoud startte en vanuit stilstand vol in de begrenzer trok om onze auto's in te halen :X

Maar volgens die agent kunnen BMW's daar wel tegen

Langs de andere kant: als je eentje koopt waar iemand als baksteen mee gereden heeft is ie nog niet boven de 3000 toeren geweest :P })
 
mijn achterbuurman die rijd ook bij de klpd, maar dat wil je niet weten heo vaak die dingen in onderhoud zijn.....
 
Langs de andere kant: als je eentje koopt waar iemand als baksteen mee gereden heeft is ie nog niet boven de 3000 toeren geweest :P })
:^
En daarmee rijdt hij dan de gemiddelde motorrijder al het snot voor de ogen weg, kun je nagaan....

KLPD motoren zijn igg motoren die veel kilometers maken per koude start. Hard rijden met warme motor zorgt niet voor motorische slijtage, die komt van veel koude starts.
Gemiddelde KLPD'er zit vrijwillig het hele jaar op de motor, een liefhebber dus en als het ff kan rijden die echt eerst hun motor warm voordat ze aan het gas gaan hangen. Onderhoudt altijd bij deskundige sleutelaar die dat type motor goed kent en idd zorgt dat alles op maximaal verzorgt is aangezien er soms ook maximaal van die machine's gevraagd wordt. Soms zijn er exemplaren die dat idd niet goed aankunnen..heb je net die te pakken ben je zuur, maar dat heb je met alle motoren.

Met die kilometerstanden moet je zowiezo geluk hebben en toch wel rekening gaan houden met wat kleine aanpassingen aan slijtage onderdelen, zelfs bij een K1100 ;)

Het ergste wat je kunt kopen is een BMW-K die onderhouden is door de eerste de beste motorsleutelaar zonder specifieke BMW kennis.


Er rijden overigens erg veel ex-politiemotoren rond waarvan de eigenaar het niet weet en er erg gelukkig mee is, terwijl hij je ten alle tijden zal afraden een ex-politiemotor te kopen.....

D'r zijn meer topics over het kopen van ex-politiemotoren, use search.
full
;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een voormalig politiemotor uit Frankrijk een BMW K75RT.
Hij is uit '96 heeft nu 150710 KM op de teller staan.
Hij had schade en werd uit dienst gehaald omdat vermoedelijk werd overgegaan naar een ander merk.
Vervolgens in de opslag en verkocht via de domeinen.
Ik heb hem in 2003 gekregen *D
Hij had dus een lange periode niet gelopen, we hebben onderdelen van een andere 'sloop'motor af mogen halen, startkabels aan de accu en starten en lopen, een hij liep een partij mooi :}
Op aanhanger gezet, stickersplaksel eraf gehaald, wat opgeknapt, ingevoerd bij de RDW en er een jaar op gereden voor het eerste onderhoud.
Alle kleppen stonden goed, hoefde niets afgesteld te worden, alleen voorvork keringen vervangen, andere bandjes en de gebruikelijke oliefilter etc etc.
kosten van het geheel... 1500 Euro.

Op dit moment staat hij al weer maanden stil, hij loopt nu wat rot, maar als ik weer regelatig wat langere afstanden kan rijden dan rijdt hij over een km of 500 is alle aanslag van de kleppen en loopt hij weer helemaal als vanouds. :}

Ik ben helemaal weg van mijn K75RT.
OK hij is groot en zwaar 180 KG, maar daar merk je tijdens het rijden helemaal niks van.
En een voordeel, je kan iedereen goed bijhouden met die politie computer die erin zit }) Het is zeker geen suffe motor!

even showen
mm1294a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er rijden overigens erg veel ex-politiemotoren rond waarvan de eigenaar het niet weet en er erg gelukkig mee is, terwijl hij je ten alle tijden zal afraden een ex-politiemotor te kopen.....

idd. mijn bandit is een ex politiemotor, maar hij is echt nog gloednieuw! O-)
 
ik kan momenteel kiezen tussen twee motoren. Een K1100 met een ton op de klokken, 12 jaar oud, handvatverwarming, particulier gereden kosten 4750


of een K1100 89.000km gelopen,ABS, handvatverwarming, met KLPD achtergrond. Prijs 5950


Wat zouden jullie doen?


en wie zegt dat die eerste niet zijn eerste 80 000 km in politie uniform heeft gereden?
 
Oef, zo'n motor moet ik helemaal niet hebben... gebeuren ongevallen van...
Als ik nu al bij een kruispunt met de systeemhelm open sta te wachten doen mensen spontaan een noodstop maken bij borden "STOP" ipv normaal door te tuffen, of doen ze snel effe hun gordel aan... :+
 
Ik heb een voormalig politiemotor uit Frankrijk een BMW K75RT.
Ik heb hem in 2003 gekregen *D
Hij had dus een lange periode niet gelopen, we hebben onderdelen van een andere 'sloop'motor af mogen halen..
..ook kuipwerk enzo..een franse politiemotor is toch blauw :?
Ik ben helemaal weg van mijn K75RT.
OK hij is groot en zwaar 180 KG..
Da's toch niet zo zwaar :?
En een voordeel, je kan iedereen goed bijhouden met die politie computer die erin zit }) Het is zeker geen suffe motor!
Hadden ze die niet meer nodig :?
 
Teveel geld.
De motoren van de overheid worden al voorzien met een grotere zuiger-cylinderspeling om bij te warme motoren geen vastlopers te krijgen.
Dan nog een ton op de teller, dan begint het groot onderhoud.

Gr,
Henk
 
De KLPD motor is uit 1996. Hij is van 1996 tot 1999 bij de klpd in dienst geweest. De motor is daarna 4 jaar door een particulier bereden.
 
Ik zou geen van beide kopen... of iets anders met minder kilometers of als je echt BMW wilt, meer geld neerleggen voor een met een frisser blok. Een BMW kan heel wat hebben, maar ik heb ze liever jonger / met minder kilometers op de klok. En het is maar net hoeveel je rijd. Als je 5000km per jaar rijd, maakt het niet zoveel uit maar rijd je 50.000km per jaar, dan zou ik dus toch wel een nieuwe kopen.
 
das duidelijk, maar over het algemeen wordt de KLPD fiets, of inmiddels ex klpd dus afgeraden...
 
das duidelijk, maar over het algemeen wordt de KLPD fiets, of inmiddels ex klpd dus afgeraden...
Nee, mijn eigen laatste dienstfiets was motorisch in prima staat toen hij eruit ging en afgezien van een volledig afgereden koppeling in in staat waarin IK best een K 1100 zou kopen.

Aangeraden word te zorgen dat je weet waar je naar moet kijken en weet waarover je praat als je een motor gaat kopen ;)

Afgeraden word een zepert te kopen :+
 
1)..ook kuipwerk enzo..een franse politiemotor is toch blauw :?2)Da's toch niet zo zwaar :?3)Hadden ze die niet meer nodig :?

1) Ja mocht goed kuipwerk van de sloopmotor halen (Hij is niet gekocht bij een motorzaak) Deze is toch echt wit.
2) Ik ben niet zo groot (170cm) kan net met voetjes bij de grond (heb zadel laten verlagen), het zwaartepunt ligt hoog bij deze motor.
3) BMW heeft voor de politie andere computers dan voor de burger uitvoering.

Overigens vind het het bedrag wat je vermelde in je eerste post veel te veel geld. Tegen de 3000 Euro vind ik een beter bedrag.


eenmiljoenvijfhonderzevenduizendtweehonderdtien :?
[me]**Lara** zal toch niet met dr manke vingers een er 2tussen hebben gefrot ... ik controleer het straks wel even.[/me]
 
Laatst bewerkt:
Ik zou geen van beide kopen... of iets anders met minder kilometers of als je echt BMW wilt, meer geld neerleggen voor een met een frisser blok. Een BMW kan heel wat hebben, maar ik heb ze liever jonger / met minder kilometers op de klok. En het is maar net hoeveel je rijd. Als je 5000km per jaar rijd, maakt het niet zoveel uit maar rijd je 50.000km per jaar, dan zou ik dus toch wel een nieuwe kopen.
Ik denk juist andersom. Als je zelf veel rijdt, kan je net zo goed een blok nemen waar al veel op de klok staat.
Je kunt natuurlijk voor een paar duizend Euro een blok kopen dat 30K of 40K minder heeft gelopen, maar dat heb je er dan zelf binnen een jaar toch wel bijgereden. Je gooit de extra investering in een jaar weer weg...
 
met een K blok kan je zonder veel moeite 4 ton rijden.
ruime zuigerspeling is onzin, ook met oude boxers geloof ik er geen klap van.
het word een technisch verhaal maar als je zuigers te ruim zwemmen heb je geen goede warmteoverdracht meer en loopt hij juist warm.
ik zou voor de klpd fiets gaan.
onderhoud op tijd gedaan en niet twee maal daags naar de snackbar op en neer maar deugdelijke stukken gereden.
heb je wel eens een politieagent op een rokende motor zien rijden?
de prijs moet je nog wel wat aan doen, het is toch de vraagprijs?
overigens ik rijd zelf een civiele k75 met 110.000 op de teller.
in prima staat.
mijn duurste reparatie was een schokdemper bij 30.000 en remschijven bij 80.000
 
Terug
Bovenaan Onderaan