Kosten grote/kleine beurt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bougies zijn zeker NGK iridium? Kosten in NL inderdaad 20+ euro stuk. Van Ebay.co.uk gehaald voor 36,- totaal :)

Klein beurtje kost mij (doe het toch zelf) 60,- en grote beurt komt er alleen een luchtfilter bij (20 euro)en Rem vloeistof om koppeling/rem vloeistof te vervangen (10 euro). Al het andere materiaal om te meten heb ik liggen.
 
Ik ben niet geript hoor Robin Hood :? Deels het nadeel van een vrij zeldzame motorfiets :+

Luchtfilter = orgineel honda, imitatie was een 10tje goedkoper, keuze dan snel gemaakt => orgineel
Olie ong. 10 euro per liter, vrij normale prijs, als je niet naar de action :X gaat voor motorfiets olie

Bougies zijn niet van goud en gaan 12k mee. Zijn alleen dure bougies => NGK ER9EH, zoek maar is op ;)
 
Mijn fietsje lekker zelf gedaan eergisteren:

Luchtfilter € 45,-
Oliefilter € 10,-
Olie (2,5L) € 30,-
Bougies € 90,- :X :X

Daarvoor gaat ik niet naar de dealert :N en het is nog is leerzaam ook


Dit valt onder een kleine beurt, dat doe ik ook zelf je eerste verdiensten.
Banden,kettingsetje en kleppenstellen laat ik doen. Wel de kuip voor een gedeelte
zelf al gedemonteerd, daar zijn de meeste monteurs ook erg blij mee.
 
@ Wolves

Kettingset heb ik ook besteld.....is alleen nog niet binnen, achtertandwiel moet speciaal voor me gemaakt worden O-)

Kleppen stellen, laat ik ook doen, lokale motorzaakje hier doet het voor 75 euro, exc. materiaal kosten
 
Ik ben €75 kwijt voor een beurtje. Is alleen materialen/onderdelen. Onderhoudt doe ik zelf, is prima te doen. Alle vloeistoffen, bougies, filter schoonmaken etc. Kleppen stellen doe ik samen met een maat etc.

Onderhoudt hoeft niet heel duur te zijn als je een beetje handig bent.
 
Heb net een grote beurt laten doen inclusief banden (MPP) was ik iets meer dan €500,- kwijt.

Luchtfilter vervangen
Olie en liefilter vervangen
NAKS aangespannen
Kleppen gesteld
Carbs gesynchroniseerd
Remvloeistof vervangen
Nieuw setje banden eronder dus...
 
Misschien is het makkelijk om er ook bij te zeggen welke motor.

Mijne is nu binnen voor een groot onderhoud (en een paar extra werkzaamheden), dus ben benieuwd wat het prijskaartje gaat zijn.
 
De mijne gaat naar een kawasaki dealer volgende maand. :Y
De kosten zijn ongeveer 335 euro tenzij er echt nog iets vervangen moet worden (maar dat zal wel niet aangezien die nog niet eens in de buurt komt voor het aantal gereden km voor een grote beurt). :X

Ik heb er nu denk ik 8000 km op zitten en de kleine beurt moest ik bij de 6000 km doen en die heb ik nog niet gedaan en aangezien ik mijn er6 nu al ruim een jaar heb en de winter ook niet echt onderhouden is vind ik een grote beurt beter dan een kleine.
Weet ik gelijk zeker dat het allemaal goed zit. ;)
Kleine beurt ga ik na deze grote beurt zelf doen elke 6000 km.
Ik rijd nu ook veel meer dan een jaar geleden en ben ook van plan de winter door te rijden dus dan zal die nog vaker onderhouden moeten worden :r
 
Aangezien mijn motor (suzuki gsx 650 f) nieuw is moet ik me aan de onderhoudsperiodes bij de dealer houden om mijn fabrieksgarantie te behouden. Deze zijn 1000 km, 6000 km (klein), 12000 km (groot) en zo door.

Wordt nog een dure zaak zo te horen, als alles bij de dealer gedaan wordt. Toch maar eens een kerel vinden die me het meest voor de hand liggende onderhoud kan leren... O-)
 
Ik heb alleen de 1000km beurt LATEN doen. De 6000 en op dit moment 12000km doe ik zelf. Zijn ook niet voor garantie nodig. Alleen de 1000km is voor je garantie (maar die had ik toch al gratis).

Maar hoeveel verwacht je ermee te gaan rijden dan? Want als je alleen een mooi weer rijder bent zal je niet boven de 4-5k in het jaar rijden denk ik.
 
bel eens rond zou ik zeggen
een grote beurt kan afhankelijk zijn van het type motor dat je rijd.

En veel dingen kan je zelf, krijg je meer gevoel met je motor en bevorderd het de totale jij-motor relatie :+
 
afgelopen winter de motor goed onderhanden gehad, nu enkel wat nieuwe olie.

benzinetank (350,-)
kettingset (140,-)
achterband (125,-)
olie (15,- p/liter)
remklauw (40,-)
schakelaartjes, slangetjes, filters (40,-)

snel vergeten :p
 
Ik heb alleen de 1000km beurt LATEN doen. De 6000 en op dit moment 12000km doe ik zelf. Zijn ook niet voor garantie nodig. Alleen de 1000km is voor je garantie (maar die had ik toch al gratis).

Maar hoeveel verwacht je ermee te gaan rijden dan? Want als je alleen een mooi weer rijder bent zal je niet boven de 4-5k in het jaar rijden denk ik.

Ik rij 6000 a 7000 per jaar en dat komt goed uit, 1 beurtje per jaar.
 
afgelopen winter de motor goed onderhanden gehad, nu enkel wat nieuwe olie.

benzinetank (350,-)
kettingset (140,-)
achterband (125,-)
olie (15,- p/liter)
remklauw (40,-)
schakelaartjes, slangetjes, filters (40,-)

snel vergeten :p


Sinds wanneer moet je benzinetank vernieuwd worden bij een beurt? :+
 
beetje zelf klussen is veel goedkoper,

voorvork reviseren, 20,-
olie en olie filter, 40,-
Koelvloeistof, voor mij gratis, anders ongeveer 10,-
nieuwe voor- achterwiellagers, 40,-
nieuwe bougie's 4 x 8,75
remblokken en rem olie, 86,- + 5,-

Als je zelf het gereedschap heb, werkplaats handboek en het leuk vind om te sleutelen ben je veeel goedkoper uit. En als je een keer pech heb kan je het meestal zelf wel repareren.
 
Heb net een grote beurt laten doen inclusief banden (MPP) was ik iets meer dan €500,- kwijt.

Luchtfilter vervangen
Olie en liefilter vervangen
NAKS aangespannen
Kleppen gesteld
Carbs gesynchroniseerd
Remvloeistof vervangen
Nieuw setje banden eronder dus...


bij een echte dealer/garage?
zijn nette prijzen dan
 
laatste beurt 350 euro:
-michelin PP2CT voor en achter
-nieuw kettingsetje
-nieuwe vorkolie
 
90 euro voor bougies ???? zijn ze van goud ofzo? of gaan ze 200.000 km's mee?

en die olie :')

voor een 10tje heb je bij de action 5 liter


ik denk dat je geript bent.

lol... ik denk dat jij vervroegd je koppelingsplaten mag gaan vervangen :X hoop ook voor je dat het motorolie was, geen auto-olie... alleen Guzzi's lopen goed met auto-olie (en dan vooral als je het in de tank gooit _O-)
 
beetje zelf klussen is veel goedkoper,

voorvork reviseren, 20,-
olie en olie filter, 40,-
Koelvloeistof, voor mij gratis, anders ongeveer 10,-
nieuwe voor- achterwiellagers, 40,-
nieuwe bougie's 4 x 8,75
remblokken en rem olie, 86,- + 5,-

Als je zelf het gereedschap heb, werkplaats handboek en het leuk vind om te sleutelen ben je veeel goedkoper uit. En als je een keer pech heb kan je het meestal zelf wel repareren.

cheap vorkje reviseren :Y voor het reviseren van m'n Honda voorvork ben ik al gauw 5 tientjes kwijt aan materiaal, maar dat is dan wel Honda origineel, aangezien aftermarket geen nieuwe stofringen te krijgen zijn :X
 
Grote beurt GTR1400 incl kleppenstellen ( 7 stuks ).
Alle vloeistoffen vervangen olie en luchtfilter remblokken voor en achter was ik rond de €.140 voor kwijt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan