de ene (irridium) bougie is de andere nietik vind die prijzen anders knap hoog.
4x irridium bougies (ebay) = 30 euro
1xK&N luchtfilter (ebay)= 45 euro
4l olie (castrol Louis) = 34 euro
en die zaken verdienen er ook nog op, dus vraag me af waarop een nederlandse dealer zijn prijzenbasseerdbaseert
Maar maak het ook mee dat het gewoon echt perfect wordt uitgevoerd, maar dan praat je over iemand die gewoon precies weet waar hij mee bezig is, ook die zijn er genoeg.
Maar ook voor regulier onderhoud heb je best wel kennis van zaken nodig.
de ene (irridium) bougie is de andere niet
en de ene kwaliteit olie is de andere niet
daarbij zit het verschil in marges tussen internetbedrijven, handelaren, dealers en merkdealers in overheadkosten, service, garantie, etc.
de ene (irridium) bougie is de andere niet
en de ene kwaliteit olie is de andere niet
daarbij zit het verschil in marges tussen internetbedrijven, handelaren, dealers en merkdealers in overheadkosten, service, garantie, etc.
als dit allemaal aan mijn motor gedaan was voor dit geld dan bracht ik hem gelijk weer naar een andere dealer en liet het weer opnieuw doenIk heb een ZXR 400
hier zijn alle vloeistoffen vervangen..
ook zijn bougies, kleppen stellen, caberateurs stellen,
nieuwe remblokken, koppeling spannen, andere sproeier erin,
en ik heb andere/nieuwe voetsteunen
voor bij elkaar 140 euro..
daarop kwam nog 2 uur werkloon,
dit was 59 euro per uur..
dus 140 + 118 = 258 eurotjes....
als dit allemaal aan mijn motor gedaan was voor dit geld dan bracht ik hem gelijk weer naar een andere dealer en liet het weer opnieuw doen
of jouw dealer moet wel 6 handen hebben als hij dit zo snel kan
Ben ook aan het rondinformeren. Heb een suzuki gsx-r750 uit 2006. Prijzen die ik van dealers tot nu toe heb gekregen lopen uiteen vanaf 450 euro (dealer Hoegee) tot aan 600 euro. En dat is alleen de beurt nog, dan is er niks vervangen zo heb ik me laten vertellen.
Ik ga het zelf niet doen omdat ik a) de kennis niet heb en b) het gereedschap niet in huis heb. Iemand die een zelfde motor 'onlangs' nog een grote beurt heeft laten geven?
Geen kennis is geen excuus, en met een schroevedraaier en een ratelsetje kom je een heel eind hoor, er zijn zat how to's op internet te vinden. Heb dan wel geen gsx-r van 2006, maar ik heb vorige week mijn 2005 R6 zelf gedaan:
- olie
- oliefilter
- bougie's
- remvloeistof
- koelvloeistof
- luchtfilter reinigen (k&n filter)
- kabels smeren
Was met 150 eurie en een middagje rommelen klaar, behalve het luchtfilter omdat dat na het wassen een nachtje moest drogen
Als je het eenmaal een keertje zelf gedaan hebt denk je: "was dit het nou...?" t is echt niet moeilijk
Geen kennis is geen excuus, en met een schroevedraaier en een ratelsetje kom je een heel eind hoor
Ik weet niet of het wel helemaal goed is om dit te zeggen. Dat iemand kennis heeft wil namelijk nog niet zeggen dat ie ook 2 rechterhanden heeft. Ben het er ook mee eens dat je thuis gewoon heel veel zelf kan doen, maar aan de andere kant vindt ik ook dat een nette motor netjes moet blijven en dus in sommige gevallen beter kan uitbesteden aan een dealer. Dure motor rijden is gwoon een dure hobby.
Het is soms best triest om te zien hoe sommige motoren eigenlijk achteruit gaan in hun staat.
Ik heb mijn fireblade afgelopen winter gekocht, deze was ook zelf onderhouden door de vorige eigenaar. Sommige dingen zagen er wel gewoon netjes uit, maar andere dingen waren gwoon om van te huilen.
Geen kennis is geen excuus, en met een schroevedraaier en een ratelsetje kom je een heel eind hoor, er zijn zat how to's op internet te vinden. Heb dan wel geen gsx-r van 2006, maar ik heb vorige week mijn 2005 R6 zelf gedaan:
- olie
- oliefilter
- bougie's
- remvloeistof
- koelvloeistof
- luchtfilter reinigen (k&n filter)
- kabels smeren
Was met 150 eurie en een middagje rommelen klaar, behalve het luchtfilter omdat dat na het wassen een nachtje moest drogen
Als je het eenmaal een keertje zelf gedaan hebt denk je: "was dit het nou...?" t is echt niet moeilijk
bij een echte dealer/garage?
zijn nette prijzen dan
Na verloop van tijd "slijt" een bougie (meestal vergroot de elektrode-afstand wat een trage of zwakke vonk opleverd)Hoe vaak wisselen jullie van bougies? Ik heb altijd het idee zolang je motor start zijn de bougies goed. Ik kan mij niet herinneren dat ik de bougies heb vervangen. Misschien is het wel een ker gebeurd door de garage, maar dat weet ik niet.
Toevallig afgelopen week Grote beurt (24.000 km) gehad voor mijn '03 600RR.
496,25 euro. Niet bij de goedkoopste, wel een goede - De valkenier in Barneveld.
Grootste kosten waren de nieuwe bougies.
Wanneer ik periodiek onderhoud laat doen, dus de grote en kleine beurt elke x mee pak, moet ik dan zelf nog iets doen zoals olie bijvullen enz? Of red ik dit allemaal makkelijk wanneer ik constistent deze beurten laat doen bij mijn dealer?