Kwastert aan de TRX 850!

Ik heb dat zelf al een paar keer gedaan (wel met BMW sloten). Het laatste palletje van de cilinder is een veertje dat de cilinder in het huis houdt. Meestal zit er ter plekke een gaatje waardoor je met een paper clip dit veertje in kan drukken. Dan trek je met de sleutel de hele cilinder er uit. Als je dan de sleutel er uit trekt kan je de plaatjes wisselen, of weer bij elkaar zoeken omdat ze door de schuur gespat zijn.
Als basis moet je dus ergens Yamaha koffer/buddy/tanksloten vinden.

Edit, Yamaha is hetzelfde, zie vanaf ongeveer 1:00
Ik denk dat er dan wel een redelijk sortering plaatjes voorhanden moeten zijn. Maar dan is het wel de enige optie denk ik
 
Wat Robm84 zegt, als je Yamaha cilinders kunt vinden waar jouw sleutel in past (qua profiel, dus niet om te draaien), dan kun je alle uitstekende deeltjes van de plaatjes afslijpen totdat het het de vorm van de cilinder heeft. Dan past jouw sleutel én de originele van die slotjes.
Ik heb dat al diverse keren gedaan, gewoon rustig tegen een (witte) slijpsteen houden.
 
Je kunt dan op z'n minst het aantal sleutels reduceren.
Uiteindelijk heb je toch alsnog een sleutelhanger bij met een huissleutel en de sleutel van je motorslot. Daar kan nog prima eoa sleuteltje bij lijkt mij.
 
Je kan ook plaatjes weglaten. Als er twee plaatjes over zijn die de cilinder blokkeren kan je de sleutel al niet meer draaien. Je kan de plaatjes gewoon van positie verwisselen tot je de juiste combinatie hebt. Er zijn maar drie hoogtes in sleutels.
 
Als je plaatjes weglaat of afslijpt zijn de sloten wel makkelijker te lockpicken.
Maarja als ze iets willen hebben is het voor de hand liggender dat ze het slot forceren. Denk ik.
 
Je kan ook plaatjes weglaten. Als er twee plaatjes over zijn die de cilinder blokkeren kan je de sleutel al niet meer draaien. Je kan de plaatjes gewoon van positie verwisselen tot je de juiste combinatie hebt. Er zijn maar drie hoogtes in sleutels.
Dat "systeem" heb ik dus gebruikt om het volkswagen golf slot wat in de deur van het zijspan zit "geschikt te maken" voor de tankdopsleutel van de Guzzi (contact sleutel was te anders van vorm).... is goed te doen, ik kwam al een heel eind door plaatjes te wisselen en om te draaien, maar heb er uiteindelijk ook een paar aangepast met een sleutelvijltje...... (slotplaatjes van een golf hebben de opening in het midden, dus slijpsteen gaat niet werken)
 
Mijn opleiding tot slotenmaker kwam in de bajes goed van pas.. O-)
Ik ben best veel sloten gemaakt, maar ook zelf cilinders voor thuis.
Die plaatjes kan je gewoon los bestellen.
Er zijn niet zo veel verschillende plaatjes, het is de locatie die het slot vooral uniek maakt.
Het is goed zelf passend te maken. :Y :Y
 
Ik ben weer aan het prutsen geslagen. Voor treffens of kampeertripjes propte ik tot nu de zooi in 3 drybags, en dat bond ik dannop de bak. Koelbox met een paar sapjes achter de stoel en gaan💪.

Nu heb ik op het BOT gezegd dat ik ook eens mee zou gaan naar het AET, (ben bang dat corona roet over het speenvarken gaat gooien)en dan geven die drybags toch wat
gedoe. Je kunt niet makkelijk wat pakken, je moet alles vastknopen, en bij slecht weer is het toch verrekte handig wanneer je een treffenkist hebt die je met maximaal 1 spanbandje vast op het span kunt zetten!

Dus.....
Bekijk bijlage 1544733Bekijk bijlage 1544735Bekijk bijlage 1544737Bekijk bijlage 1544739
Blijft een supergaaf span
Ik ben nog steeds onder de indruk
 
Ik heb vandaag een proefritje gemaakt met de 'ruwbouw' bak. Ik kan m met één spanbandje borgen en dan nlijft ie perfect op zn plek. Dat kanmook niet anders, aan de voorkant zit ie aan allekanten ingeklemd met rubber stootklossen, en aan de achterkant zit ie klem in de stoel
IMG-20200926-WA0021.jpeg
 
Ook heb ik een scharnier gemaakt. Ik wil dat de klep waterdicht is, en dat het scharnier onzichtbaar is. Bij de neusklep heb ik keukenkast klepscharnieren gebruikt. Nadeel daarvan is dat als je de klep opent, er eventueel opliggend water de bak in loopt. Alsnog alles nat. Bij de neusklep maakt dat door de grote 'oversteek' niet uit, maar bij mn bagagebak is dat niet de norm die ik nastreef. Dus maar even goed nagedacht hoe dat vroeger bij mn OpelKadett ook al weer zat. Een paar uurtjes, wat strip en wat zagen en lassen doen de rest.




 
is wel de vorm die EZS voor de deurscharnier van de rally gebruikt (die heb ik gekocht om mijn deur te fabrieken............)

Ja vandaar, RX5 ook.

Niet dat het verder wat uit maakt,het is altijd wel netjes zo, geen scharnieren vol in het zicht :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan