Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Het is toch niet te geloven. Bestel de originele NGK DR8EB past ie niet omdat ie een dik kopje heeft die niet los wil.
 

Bijlagen

  • 20200703_111411.jpg
    20200703_111411.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 14
Al andere bougie geprobeerd?? (vonken zo los op de motor of vonken onder compressie zijn twee heeeel verschillende dingen he ) Iridium bougie geeft bij mij goede resultaten, is wat duurder maar gaat ook veel langer mee....Jammer dat je op t eiland woont en best een eindje weg is anders .....

Welke bougie hebben jullie? Heb een nieuwe besteld maar die past dus niet, heeft een dik koppie en bij mij zit er een dunne in.
 
Ik zou je serieus graag willen helpen Gerrit, maar het spijt me ...
Is het niet een optie om een garage op het eiland te vinden die je kan opweg kan helpen?
 
Hoi! Ik ben op zoek naar een 35kw motor omdat ik nog een jaartje met code 80 op mijn rijbewijs zit, maar ik kom er niet met zekerheid achter of een pegaso strada geschikt zou zijn. Op sommige websites wordt namelijk vermeld dat die toch 36 kw is.
Is er iemand met een pegaso strada die mij kan vertellen welk vermogen er op het kentekenbewijs staat?
 
Ik heb een Pegaso (Tuscany uitvoering) uit 2004.
Maar zowel bij de RDW als op mijn kentekenbewijs staat 36,00 kW:
AF302865-A29B-464C-A1CE-C6909D4B8379.jpeg


Bij de RDW:
A32759AE-C916-444E-AD7D-D532DC377D36.jpeg
 
Van de week een nieuwe koffer gemonteerd op mijn, ook nieuwe (voor mij dan), pegaso cube (2000). Erg blij mee.


8FA12C8E-797D-47C9-BCCB-F4E7B7054B9B.jpeg
tevens heb ik nog een vraag. Iemand hier ervaring met Dominator uitlaten? En wat voor een geluid maken die onder een pegaso? De dominator zijn zo een beetje de enige Uitlaten welke ik Online kan vinden voor dit model. Als iemand tips heeft wat betreft andere uitlaten, let me know!
 
Iemand hier ervaring met Dominator uitlaten?
En wat voor een geluid maken die onder een pegaso?
De dominator zijn zo een beetje de enige Uitlaten welke ik Online kan vinden voor dit model.
Als iemand tips heeft wat betreft andere uitlaten, let me know!
Ik heb er geen ervaring mee.
Wel heb ik al vaker gehoord dat die geschikt zijn voor de Pegaso, en dat ze een (jawel) wat leuker cq voller geluid ten gehore brengen.
Ik kan je dus niets garanderen, maar verneem het graag als je er meer over te weten komt.
Mijn uitlaten zullen met de tijd ook vervangen moeten worden, en alle informatie is dan welkom.
(Overigens: mijn motortje heeft een zeer beschaafd standaard geluid, maar liever nog stiller dan aanweziger.)
 
Als je de originele overhoud en nog enigzins "hard" zijn heb ik daar wel interesse in. Kijken of we die kunnen modden zodat ze een beetje tegen mij gaan "praten "
 
Aha, starten lopen!!! Die iridium bougie was geen succes, zit nu weer een originele simpele NGK in maar het grote probleem was vuil, iets rubber of kit achtig dat in de tank zat. Alles los gehad en gereinigd, benzine filter vervangen en injectoren laten reinigen. Ze loopt als nooit tevoren, wat een verschil zeg.
 
Aha, starten lopen!!! Die iridium bougie was geen succes, zit nu weer een originele simpele NGK in maar het grote probleem was vuil, iets rubber of kit achtig dat in de tank zat. Alles los gehad en gereinigd, benzine filter vervangen en injectoren laten reinigen. Ze loopt als nooit tevoren, wat een verschil zeg.
Aaah gelukkig, vond het al zo ontzettend vervelend voor je de hele tijd.
Weet je ook hoe dat spul daar is gekomen?
Dan kun je misschien nog iets doen om het in het verschiet te verkomen.
Maar tussentijds: GOED GEDAAN en veeeel plezier!
 
Yep, waarschijnlijk heeft in het verleden iemand het brandstoffilter verwisseld en die plaat vast gekit met alle gevolgen van dien, er dreven echt een heleboel kleine en grote stukjes in de tank. Heb nu alles tot de laatste hoek/filter schoon gemaakt. En aangezien ik de rest op startgebied al had vervangen hoef ik nu maar naar de starter te kijken en ze loopt al.
 
Nieuw hier en sinds deze zomer eigenaar van deze Pegaso Strada uit 2007. Erg blij mee, rijdt super makkelijk en soepel. En zelfs boven verwachting capabel op de lange afstanden. Zat al een aprilia bagagerek op en toevallig deze originele aprilia kofferset op marktplaats tegengekomen. Wat kleine updates om het comfort een beetje te verhogen; oxford handvatverwarming en handkappen van acerbis. Verder volledig origineel. Eerst al een paar dagen gereden in het Duitse Teutoburgerwald en nu 4000km gemaakt in 7 dagen van Amsterdam naar Lissabon, via Eifel, Vogezen, Ardeche, Pyreneeen en Baskenland. Super mooie trip! Daar heb je echt geen dikke GS voor nodig!😉 Pegaso is een prima reismotor!
Screenshot_20200803-204048_calimoto.jpg20200728_093450.jpg 20200801_085836.jpg
 
Dag Jan, van harte welkom hier.
Fijn dat je je even voorstelt.

Allereerst respect voor jouw afgelegde trip; wat een hoop km’s in zo’n korte tijd.
Neem aan dat de handvat verwarming overbodig was haha.
Dat de motor gemakkelijk en soepel rij is herkenbaar en fijn om te horen.

Laat zo nu en dan gerust even een foto achter.
 
Hallo allemaal, even een fototje van een van mijn Pegaso's. zelf heb ik meer dan 35 jaar sleutel ervaring en moet toch bekennen dat het sleutelen aan deze motorfietsen een echte uitdaging is. misschien wel een beginners fiets om op te rijden maar niet voor een beginnende sleutelaar.
 
Hallo allemaal, even een fototje van een van mijn Pegaso's. zelf heb ik meer dan 35 jaar sleutel ervaring en moet toch bekennen dat het sleutelen aan deze motorfietsen een echte uitdaging is. misschien wel een beginners fiets om op te rijden maar niet voor een beginnende sleutelaar.
Allereerst welkom hier!
Plaats gerust wat foto's hoor, altijd leuk.
Voor technische vragen kan ik je sowieso niet helpen, laat ik dat maar meteen melden.
Maar het zal na 35 jaar toch wel meevallen met deze "oude" techniek?
 
Cilinder van een pegaso 650 uit 1998.
Motor had 4km gereden dat was ook niet zo verwonderlijk omdat ze vanuit de fabriek fout met het gieten van de cilinder hadden gemaakt.
het retour kanaal van de koeling zat gewoon helemaal dicht.
Deze heb ik van onder en boven geboord en hulp gaten weer dicht gelast.
Dit soort dingen en ik kan nog wel wat voorbeelden noemen heb ik bij geen een ander merk meegemaakt.
Dat maakt het in mijn ogen een bijzondere motor ;)
 
Leuk. Kun jij zo rijden, bij mij ging de ruit dan aardig uit de vorm en boog aardig door vanaf 100 km/h. Geen last van turbulentie zo?
Volgens mij heb ik dezelfde dagrijlampjes liggen. Uit China via Wish maar heb nog geen goeie plaats ervoor, heb geen valbeugels.
Oeps, zie dit bericht nu pas haha; vijf maanden later !!!

Maar goed.
De ruit buigt niet om.
Turbulentie is na enkele afstel km's niet meer.

Rij overigens ook zeldzaam boven de 100 per uur.
Echter ben ik de beroerdste niet, en zodoende heb ik laatst even doorgetrokken tot de 130; dan begint het idd lichtjes te buigen.

De lampjes heb ik gratis van iemand mogen overnemen.
Hoorde van een ingewijde dat het idd om zeer basic spul ging.
Voldoen bij mij perfect.
Heb ze bewust op die locatie geplaatst om een "wider view" te creëren voor wanneer ik bij lage snelheden (en in het donker) rijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan