Ik heb zo'n digitaal ding bij een tankstation gebruikt, leek me wel redelijk.
M'n maatje had z'n banden gevuld op zijn werk met 2.8 gistermiddag en dit ding sloeg op zijn motor precies af bij 2.8
Ik ga er dus maar van uit dat deze meter (Total, Werkhorst, Meppel) redelijk goed werkt.
Ikke ook, superhandigventieldoppen die bij spanningsvermindering van 0,2 bar
een rood randje laten zien; zit een soort busje in dat dan omhoogkomt.
Bij mijn Fazer staat er in het boekje:Bij de Mille gaven ze 2,3 en 2,5 bar op. Bridgestone geeft 2,5 en 2,9 op. Nu bij de RR geven ze ook 2,5 en 2,9 op. Ik weeg zelf maar 60 kg en meestal geen bagage bij me. Zou ik gewoon 2,5 en 2,9 houden, of iets verlagen?
Ik heb een fireblade uit '92 kan iemand mij zeggen wat de spanning moet zijn voor en achter???
Alvast bedankt motorvrienden
ehh..iedereen heeft het over een digitale meter... Dat wil niet zeggen dat hij exact de juiste waarde aangeeft. Hij geeft alleen heel exact een waarde aan. Vergelijk er eens twee of drie (van hetzelfde merk) op dezelfde band, en je zult zien dat ze soms verschillende waarden aangeven.
Het beste is om geregeld de spanning te controleren met dezelfde meter.
(ik gebruik een analoge van Michelin)
Controleren doe ik op het circuit uiteraard elke dag. Spanning ca 2.2 voor en achter. Op straat rij ik met dezelfde banden (SC1/SC2) met ongeveer 2.4/2.5
ehh..iedereen heeft het over een digitale meter... Dat wil niet zeggen dat hij exact de juiste waarde aangeeft. Hij geeft alleen heel exact een waarde aan. Vergelijk er eens twee of drie (van hetzelfde merk) op dezelfde band, en je zult zien dat ze soms verschillende waarden aangeven.
Het beste is om geregeld de spanning te controleren met dezelfde meter.
(ik gebruik een analoge van Michelin)
Controleren doe ik op het circuit uiteraard elke dag. Spanning ca 2.2 voor en achter. Op straat rij ik met dezelfde banden (SC1/SC2) met ongeveer 2.4/2.5
Waar kan ik zo'n voetpomp halen? En wat kosten die krengen ongeveer?
Ik heb vandaag de automaterialenshop gebeld. 12 euro met nanometer.
Die ga ik vrijdag dus ff halen.
Het is niet alleen gewicht. Karkas opbouw, compound, temperatuur, type wegdek etc. zijn ook belangrijk, waarbij karkas opbouw het belangrijkst is.
Uhhh... ik herinner me anders een topic over het nog bruikbaar zijn van een bepaalde achterband...Check iedere week voor ik in het weekend ga rijden.
2,1 voor en achter....
Perfect....
Als je het niet fijn vindt sturen kan je dat doen maar op zich is het niet zo erg. Genoeg bochten pikken, dan rij je ze weer rondDe vorige eigenaar heeft achter te zacht gereden en nu is de achterband dus een beetje "vierkant" afgesleten grrrr....Zou ik nou een nieuwe achterband er om moeten leggen? Profiel is nog ca. 5 mm diep!
Groeten,
De Buikschuiver