Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ssst, ik ben Belg. En ik kan goed rijden
Het zijn bijna net zulke slechte rijders als belgen, volledig overgeleverd aan verkeersstress...
Kan in de buddysit jaEn dan moet je poepen na 10 KM.
Ja, zo'n kinderachtige reactie kun je dan terug verwachten, inderdaad.
Wat een heisa voor zo'n kut-stukkie naar ZwitserlandKinderachtig?
Ik ben bijna 60, mijn linker heup is van titanium, mijn gebroken bekken is aan elkaar geschroefd, ik heb een hernia en long covid. Toch ga ik elk jaar met de motor met vakantie en niet met de motor op een aanhanger, want dat is pas kinderachtig.
1. Motor of auto maakt tot CH niet veel uit.Voordelen:
- 1. Je komt (veel) frisser aan op je bestemming.
- 2. Je kunt zoveel gereedschap en vloeistoffen meenemen als je wilt.
- 3. Zat ruimte voor een tent, en een extra dikke slaapmat.
- 4. Boodschappen voor de eerste dag kunnen gewoon mee
- 5. Complete extra set droge motorkleding mee.
- 6. Stuk minder kans op ongelukken door vermoeidheid op lange stukken snelweg.
- 7. Geen herrie om je hoofd, geen turbulentie, geen stijve nek aan het einde vd dag
- 8. Je doet er even lang over, want je hoeft minder vaak te stoppen.
- 9. In het zeldzame geval dat je motor er mee stopt, en ter plekke niet te repareren is, kun je 'm toch zelf mee naar huis nemen.
- 10. Je voorkomt de slijtage van een lange snelle saaie reis (banden, ketting).
- 11. De keus in het gebied waar je wilt rijden wordt een stuk groter, omdat afstand ineens niet zo veel meer uitmaakt.
Dat grapje is van de week al gemaakt hier, nog wel door een dame, herhaling maakt een uhm niet grootterVele hebben hier een rolmaat nodig, misschien even de lengte opmeten om te bepalen wie de grootste heeft.
Alles wat belangrijk is is al gezegd, type motor, weer, ervaring, uitgerust of niet en hoe druk is het verkeer in Duitsland.
Dat alles is van belang voor een veilige reis. Afstand kan je plannen, maar je moet altijd rekening houden met onverwachte omstandigheden. Die kunnen tijd kosten, dus wees flexibel in je planning.
Kan je nagaan, ik heb niet eens de moeite genomen om alle stoere praat terug te lezen.Dat grapje is van de week al gemaakt hier, nog wel door een dame, herhaling maakt een uhm niet grootter
Dat is idd erg modern tegenwoordig, zonder de inhoud te kennen er toch commentaar op hebbenKan je nagaan, ik heb niet eens de moeite genomen om alle stoere praat terug te lezen.
Ik denk niet dat je je keuze hoeft te verdedigen hoor.En nu?
Nu ben jij beter dan ik of zo?
Jij de stoere hardcore motorrijder, en ik een homo, een halfie?
En is dat belangrijk? En waarom dan?
Door een praktische oplossing bij voorbaat op emotionele gronden (lekker belangrijk!) af te wijzen, doe je mogelijk jezelf tekort als het echt niet meer anders gaat.
Voordelen:
- Je komt (veel) frisser aan op je bestemming.
- Je kunt zoveel gereedschap en vloeistoffen meenemen als je wilt.
- Zat ruimte voor een tent, en een extra dikke slaapmat.
- Boodschappen voor de eerste dag kunnen gewoon mee
- Complete extra set droge motorkleding mee.
- Stuk minder kans op ongelukken door vermoeidheid op lange stukken snelweg.
- Geen herrie om je hoofd, geen turbulentie, geen stijve nek aan het einde vd dag
- Je doet er even lang over, want je hoeft minder vaak te stoppen.
- In het zeldzame geval dat je motor er mee stopt, en ter plekke niet te repareren is, kun je 'm toch zelf mee naar huis nemen.
- Je voorkomt de slijtage van een lange snelle saaie reis (banden, ketting).
- De keus in het gebied waar je wilt rijden wordt een stuk groter, omdat afstand ineens niet zo veel meer uitmaakt.
Nadelen:
- Je wordt uitgelachen door mensen met een beperkt inlevingsvermogen of grootheidswaanzin.
- Het avontuur begint past echt op de bestemming.
- Kost wat meer benzine.
Geen droom, maar (nog steeds) een jaarlijkse realiteit.toen werd @mean-machine wakker
En nu het belangrijkste.......Vandaag dus uitgeprobeerd hoeveel kilometers mijn lichaam aan kan. Ik ben vanuit de regio apeldoorn via duitsland (snelweg) naar limburg gereden. Daar een stuk binnendoor gereden en vervolgens via de snelweg in nederland weer terug. In totaal 510 km. En dat was duidelijk te veel. na 350 km begon het allemaal toch serieus pijn te doen. Wellicht dat het nog beter gaat als ik dit vaker doe. Want ik heb dit jaar nog amper gereden. Wat me wel opviel is dat de snelweg in duitsland zoveel relaxter rijdt. veel rustiger, niet opletten of je niet te snel rijdt. Veel minder verkeer. En het verkeer wat er is lijkt veel minder gejaagd. In nederland is het allemaal veel drukker en hektischer op de snelweg. en dus vermoeiender.
Hoezo?
Het zijn bijna net zulke slechte rijders als belgen, volledig overgeleverd aan verkeersstress...
Ivm punt 2 overweeg ik toch een auto aan te schaffen.1. Motor of auto maakt tot CH niet veel uit.
2. Met 2 grote zijkoffers en grote topkoffer en tanktas met ook nog 2 rolbags (50+30L) kan ALLES mee.
3. zie 2.
4. zie 2. en dan ook nog voor een paar dagen langer.
5. Op tijd je regenpak aantrekken. Zelfs een HELE dag in de DDR met heel veel regen, geen druppie last gehad.
6. Tot CH is vermoeidheid geen issue.
7. Ja idd in de auto is stiller. Nekpijn NOOIT gehad. Mss voor jou een lichtere helm kopen.
8. Klopt: tijdsduur motor of auto met aanhanger ongeveer gelijk.
9. Als de motor er mee stopt? Wat als de auto er mee stopt?
10.Ja idd ketting en banden slijten, maar dat doet de auto ook.
11. Wat is afstand? Ik ben met (alleen) motor in Portugal en meerdere keren in (zuiden van) Italië geweest.
Smaakte heerlijk na een dagje rijden.En nu het belangrijkste.......
Hoe was de vlaai ?
Luisteren naar lichaam…..en zien hoever je op een dag komt…..
En vooraf onderling ruzie met elkaar maken…..rare gedoe….Precies! Je bent op vakantie, niet op de vlucht.
Mocht je je altijd afgevraagd hebben wat er toch in die koffers zit, binnenkort weet je het.Ivm punt 2 overweeg ik toch een auto aan te schaffen.