Maximum afstand per dag

Voor een professionele vrachtwagen chauffeur gelden maximale rijtijden. Voor een particulier niet.
Zouden die maximale uren per dag er alleen maar zijn om de markt van de transportwereld te beschermen?
Of moet het individu tegen zichzelf beschermd worden?
Ik hou mezelf in elk geval aan die rijtijden als particulier. Daar heeft iemand al een keer over nagedacht, dus dat ga ik niet nog een keer doen.
 
Ik hou mezelf in elk geval aan die rijtijden als particulier. Daar heeft iemand al een keer over nagedacht, dus dat ga ik niet nog een keer doen.
Ik zie het als: iemand heeft erover nagedacht en een ALGEMENE regel ervoor opgesteld. Een regel die te handhaven valt, en niet specifiek op iemand(s gezondheid/gemoedstoestand) is gericht.
 
Ik zie het als: iemand heeft erover nagedacht en een ALGEMENE regel ervoor opgesteld. Een regel die te handhaven valt, en niet specifiek op iemand(s gezondheid/gemoedstoestand) is gericht.
Precies, iemand van 60 heeft dezelfde regels als ik (26). Goed voor het handhaven, maar verder ook wel vreemd.
 
Precies, iemand van 60 heeft dezelfde regels als ik (26). Goed voor het handhaven, maar verder ook wel vreemd.
Dus iemand van 60 zou eerder vermoeid zijn dan iemand van 26? Nou, ik denk juist dat dat tegenwoordig andersom is. De tere "jeugd" is vaak zwak, ziek of misselijk terwijl de ouderen gewoon doorgaan. Of bedoel je soms dat er in de regels moet komen te staan dat ouderen langer door mogen rijden dan de jongeren?
 
Wat een gezever hier !! Als je moe bent, dan stop je gewoon !! Als je veel ervaring hebt met snelweg en lange ritten, dan houdt je het misschien wat langer vol. Waarom toch alles in regeltjes proberen te vatten ! Luister naar je lichaam en geest en handel daar naar !!! Totaal overbodig topic geworden !
 
Ik zie het als: iemand heeft erover nagedacht en een ALGEMENE regel ervoor opgesteld. Een regel die te handhaven valt, en niet specifiek op iemand(s gezondheid/gemoedstoestand) is gericht.
Ja, toch komen die algemene regels niet zomaar uit de lucht vallen.
Iemand heeft ook de maximum snelheden bedacht........ houdt jij je als particulier hier ook stipt aan?
Ja, eigenlijk wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan