ja, dus
lijkt me meer iets voor wikipedia
Blablabla
Dat waren mooie jaren. Doohan-Schwantz, Doohan-Beaty, Doohan-Criville
Blablabla
Fotos............
Vooral SchwantzIk was meer een Schwantz-fan dan een Doohan, ook al vond
ik zijn manier van rijden ook wel strak.
Leuk om dit soort topics te zien verschijnen, ook al ben ik dan maar van 1985, kan
me dit als de dag van gisteren nog herinneren
waar kan ik me aanmeldenik zat te denken aan een medisch-forum...
Met Schwantz en Rainey had ik zelf zeer weinig vandaar mijn interesse in Doohan.
De gebeurtenissen om hem heen en de drang om te winnen fascineerden mij na een videoband over hem te hebben gekregen werd het mooier en mooier.
De mooiste periode in motorracen was toen ik 3 favorieten in 3 verschillende klasses had Melandri, Rossi en Doohan wat een tijd was dat.
Doohan!Degene die mijn kleine oogjes vanuit mijn kinderstoeltje héél groot kon laten worden! Wát kan die man rijden zeg! Ik heb nog oude videobanden van de TT liggen, en wat verlang ik toch terug naar dergelijke tijden.
Doohan qualifier:
die oude banden hebben wij thuis ook nog liggen...zelfs nog beelden van Cees doorakkers in de GP500 op Eastern Creek....met hooibalen langs de bochten. Moet je nu eens mee aankomen in het circus dat motogp heet........toen was het nog echt passie, het gaat nu alleen nog maar om geld! Motogp trekt mij niet meer....de SBK is mijn klasse!
Heet dat passie, wanneer coureurs na een simpele crash het loodje leggen omdat er onvoldoende veiligheid is? Ik noem dat stom!
De crash van Daijiro Katoh gezien op Suzuka?
Het leek redelijk onschuldig, maar ja toen kwamen de medicals die hem verplaatsten zonder hem te stabiliseren.
Dan kun je een heel mooi en veilig circuit hebben, maar als de medicals al niet bekwaam zijn dan heb je er ook niks aan.
Trouwens in de tijd van hooibalen e.d gebeurden er relatief weinig dodelijke ongelukken.
Volgens mij schoot Katoh tussen de kussens door of er net naast. Ook bij beter ingrijpen van de medicals had ie het denk ik niet geredVolgens mij ga je op dat punt ook gewoon met dik over de 200 de muur in als het misgaat. Neemt niet weg dat de medicals wel moeten weten wat ze doen
Over onveilige circuits gesproken....vergelijk de BSB banen eens met de Motogp en F1 circuits en tel het aantal grindbakken en de breedte ervanEn toch vallen er in de BSB ook geen/of weinig zwaargewonden. Correct me if i'm wrong.
Vorig weekend interviewden ze Melandri bij de BSB op Oulton Park en hij zei direct dat ie het een gevaarlijke baan vond...hij had een rondje gedaan in de pacecar..haha.
Het is en blijft gevaarlijk wat voor baan je ook hebt, maar BSB is onder andere door de tricy circuits erg spannend om te zien. Meer uitdaging lijkt mij voor de coureur ook. Haal het Motogp circus maar naar Brands hoor wat mij betreft
200 km/h richting de chicane en al afremmend.
Dat van de medicals is al een hele heisa over geweest destijds en of Katoh het had overleefd geen idee, maar het was wel een jongen voor de toekomst.
Wat de Engelsen betreft zijn het rijders met een groot hart, ondanks dat sommige banen er tricky uitzien blijft the mountain op Cadwell mooi om te kijken.
En dan heb ik het nog niet eens over de andere vele stuurbanen.
The mountain op Cadwell is
Helemaal
Het is dat ik in Augustus richting Misano ga, maar ik denk dat ik volgend jaar maar eens naar Cadwell ga voor wat leuke foto's.
Nee..ik ben niet jaloers
Mooie foto's trouwens op je site .... daar kan ik met mijn compactje ( sp550uz ) niet tegenop
Het is en blijft gevaarlijk wat voor baan je ook hebt, maar BSB is onder andere door de tricy circuits erg spannend om te zien. Meer uitdaging lijkt mij voor de coureur ook. Haal het Motogp circus maar naar Brands hoor wat mij betreft
Meer uitdaging weet ik zo net nog niet. 't Is dan gewoon meer een kwestie van meeste lef hebben (enigzins gechargeerd gesteld) dan van stuurmanskunst. Ik zie liever een coureur de grindbak ingaan, dan met z'n kop tegen een muur.
Racen is al spannend zat, de faciliteiten rondom de baan moeten dan optimaal zijn in mijn ogen. Begrijp me niet verkeerd, wanneer ze in BSB op tricky banen willen racen, mijn zegen hebben ze, maar ik begrijp best dat de MotoGP er niet komt.
MotoGP op Brands zou wel rulen!
Een topcoureur zal altijd willen racen no matters what!
Het is aan de "verstandige mensen" om ze in bescherming te nemen.
En de omstandigheden zo te creeren dat de risico's tot een minimum beperkt worden.
Zoals de topicstarter ook zal beamen vond bijvoorbeeld Doohan Assen ook helemaal niks maar hij reed er wel en voluit ook.