Motor gestolen in Velp (en weer terug dankzij MF)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Whoehoee! Ok! Veel schade aan t ding gespot? Je kan de details natuurlijk pas zien als die weer terug is... maar?
Iig vet dat die terug is!

Zet in de topictitle ook ff dat die terecht is, wel zo duidelijk...
 
Als ie van een balkon stond toe te kijken, hadden ze m ook wel eventjes kunnen ophalen voor verhoor.

Tis achteraf, maar je hebt natuurlijk geen foto van deze lieverdjes gemaakt toen ze bij je motor waren?
 
Dus eind van het liedje was het voor iedereen handiger geweest als je hem gewoon gelijk zelf meegenomen had...

Dat de politie komt en niet achter de dader(s) aangaat is toch wel knullig hoor! Had je ze geboeid aan moeten leveren ofzo? Of hadden ze ze dan nog niet meegenomen?

Maarre, lekker dat je fiets terecht is. En Rutgert verdient natuurlijk een eervolle vermelding.
 
'Motor gestolen in Velp (rijdt af en toe rond in Arnhem!!!)' > 'Motor gestolen in Velp (en weer terug dankzij MF)'
 
Als 1e @Rutgert: Echt een super actie van je om de motor te spotten en daarna meteen te bellen , serieus RESPECT!!!

@Stuwy: Gelukkig heb je je motor terug en hebben die klootzakken nu niks meer , stelletje teringzwervers.

(Ik had het misschien wel anders aangepakt , ookal heb ik 1 gekneusde pols , heb ik altijd nog 1 pols en 2 benen over, zoniet heeft mn auto nog een voorbumper , en ik zweer het vliegles zou hij krijgen die klootzak!)

Maarja gaat erom dat je motor terug is :) en als je tegenwoordig als eigen rechter speelt ben jij nog een groter crimineel dan de dief van de motor , KUTLAND!
 
Laatst bewerkt:
Hmm, even een wild idee :)

EDIT: hier meer info over m'n idee.

Hoe effectief zou het zijn om een soort Amber Alert maar dan voor motoren te maken? Het begin punt is er al: de leden van MF. Even een mailtje naar iedereen sturen om te vragen zich aan te melden met mobiel nummer en postcode. Zodra er dan hier melding wordt gemaakt van een gestolen motor -> Motor Alert naar een bepaald postcode gebied.

Stel dat 10% van de MF leden mee wilt doen. Dan heb je een userbase van 9000 man. Je hebt iets van 100 postcode gebieden in Nederland? Dan heb je rond de 100 man binnen een uur te pakken die hun ogen open kunnen houden, zonder dat ze eerst 's avonds naar MF moeten gaan.

Een sponsor zoeken voor zoiets dergelijks lijkt me niet heel moeilijk. (link in SMS meesturen) En qua techniek heb ik nog wel wat partijen in m'n netwerk.

Als iemand van MF hier iets in ziet: let me know. :)
 
Laatst bewerkt:
Allereerst, Stuwy, gefeliciteerd!

Mooi om te zien dat een beetje samenwerking echt tot resultaten leidt. Jammer daarentegen dat wanneer de dieven op een presenteerblaadje aangeboden worden er niks mee gedaan wordt. Dit zijn juist die momenten dat de politie zijn meerwaarde aan zou moeten tonen.
 
Hmm, even een wild idee :)

EDIT: hier meer info over m'n idee.

Hoe effectief zou het zijn om een soort Amber Alert maar dan voor motoren te maken? Het begin punt is er al: de leden van MF. Even een mailtje naar iedereen sturen om te vragen zich aan te melden met mobiel nummer en postcode. Zodra er dan hier melding wordt gemaakt van een gestolen motor -> Motor Alert naar een bepaald postcode gebied.

Stel dat 10% van de MF leden mee wilt doen. Dan heb je een userbase van 9000 man. Je hebt iets van 100 postcode gebieden in Nederland? Dan heb je rond de 100 man binnen een uur te pakken die hun ogen open kunnen houden, zonder dat ze eerst 's avonds naar MF moeten gaan.

Een sponsor zoeken voor zoiets dergelijks lijkt me niet heel moeilijk. (link in SMS meesturen) En qua techniek heb ik nog wel wat partijen in m'n netwerk.

Als iemand van MF hier iets in ziet: let me know. :)


Is en goed idee, misschien meerde verzekeringsmaatschappijen?
 
kijk aan mooi dat je motor weer terug krijgt.weet je waar die gast woont ,zo ja ga je hem toch nog een keer met een bezoek vereren voor de gelede schade neem ik aan.
zou niet alleen gaan maar met een mannetje of???
 
motor is terug!!!!!
Iemand van mf belde terwijl we in presikhaaf aan het fietsen waren, hij wist waar de motor stond.
Daar aangekomen lang op de politie moeten wachten, toen de dieven net weg wilde rijden kwamen ze aan.
Zelf niet ingegrepen want m'n rechter pols is zwaar gekneusd dus kon weinig maar gelukkig was de politie echt net op tijd.
Krijg binnenkort te horen wanneer ik hem bij het bureau kan halen.

Ik weet niet wie van mf belde maar ik hoop dat hij nog ff meld want ik ben hem zeer dankbaar!

Verder bedankt voor iedereen die zo enthousiast was, hoop dat er een keer een arnhem meeting komt dan kan ik met de ktm meerijden!!!
he gefeliciteerd kerel, hopelijk kan je m snel ophalen :]
 
Geweldige actie dit!

Hulde voor de beller en nog meer hulde voor de TS die, ondanks de verblijfplaats dief en het oog in oog staan met de dief, zo rustig is gebleven.

Mijn primaire lompe reactie zou ook zijn om deze gozer in ieder geval iets van fysiek letsel toe te brengen, en zijn portemonne binnen z'n buiten te keren......maar ja dat mag natuurlijk niet.

Kun je alsnog geen foto maken en deze hier posten met z'n adres?

Die gozer moet toch een of andere manier aan de schandpaal. Foto op internet + adres, zijn werkgever inlichten, weet ik veel wat.

En dan de politie..........Kwalitatief Uitermate Teleurstellend en diep triest natuurlijk.....

Wat voor straf zou zo'n gozer krijgen......waarschijnlijk 50 uur taakstraf?
 
Laatst bewerkt:
Wat voor straf zou zo'n gozer krijgen......waarschijnlijk 50 uur taakstraf?

Voorwaardelijk


Jammer inderdaad dat de politie er zo lang over heeft gedaan. Jammer ook dat we geen zwarte lijst mogen maken van mensen die een motor gejat hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan