Motor in de zon

ik heb een volledig zwarte motor ,nou die warmen heel goed op int zonnetje
je kunt je hand bijna niet meer op de tank leggen zo heet

als t ff kan zet ik m in de schaduw..vind ik fijner iig

Niet alleen de tank word loeiheet

Het gedeelte waar je op zit kan ook heeeeeet , heet , heet worden :/
Hoop dat zn motorbroek zowel water bestendig alswel hittebestendig is :X Anders heeftie gebraden balletjes :/ *O* _O- _O-








Mjmmmm lekker idee voor mn meeting, gebraden gehaktballetjes met zelf made sate saus :9 O-)
 
Laatst bewerkt:
De zelf ontbrandings temp van benzine is veel hoger dan de temp van een hete uitlaat. Zelfs na het rijden als je uitlaat nog heter is kan dit nog niet. Je kan zelfs als er een plas benzine op de grond ligt, gewoon een sigaret in gooien zonder dat er wat gebeurd. Dit kan overigens niet in de tank ivm druk en verzadiging van de lucht met benzine damp. Je kan je motor gewoon lekker in de zon zetten zonder zorgen

En dat overlopen is gewoon omdat je hem te vol hebt getankt. Als ie dan recht staat is er niets aan de hand maar zet je hem op z'n zijstandaart dan loopt ie inderdaad over :W

eg nie...hannibal van a-team heeft menig maal de wereld gered door iets te laten ontploffen met sigaartje in 3.000.000 miljoen liter benzine..mja, dat was dan wel v-power :z
 
De tank van mijn fiets stroomt ook wel eens over. Als ik de tank vul tot net onder de rand van de vulopening is er meestal niks aan de hand. Maar als het erg warm is, dan stroomt de tank na verloop van tijd over. Dat duurt soms wel een minuut of 5 voordat het gebeurt.
Dat lijkt me een combinatie van een iets krimpende tank (koelt af door de koude benzine), en iets uitzettende benzine (wordt wat warmer in de zwarte tank met de zon er op)

Op de foto is het overstromen nog te zien.
full
 
De tank van mijn fiets stroomt ook wel eens over. Als ik de tank vul tot net onder de rand van de vulopening is er meestal niks aan de hand. Maar als het erg warm is, dan stroomt de tank na verloop van tijd over. Dat duurt soms wel een minuut of 5 voordat het gebeurt.
Dat lijkt me een combinatie van een iets krimpende tank (koelt af door de koude benzine), en iets uitzettende benzine (wordt wat warmer in de zwarte tank met de zon er op)

Op de foto is het overstromen nog te zien. [afbeelding]


Waarom ben je niet mee met de Brikkers ? met OBW ?
is misschien wel leuk idee voor jou , allemaal heerlijke ouwe Brikker motoren bijelkaar in t buitenland :Y *O*
 
Niet alleen de tank word loeiheet

Het gedeelte waar je op zit kan ook heeeeeet , heet , heet worden :/
Hoop dat zn motorbroek zowel water bestendig alswel hittebestendig is :X Anders heeftie gebraden balletjes :/ *O* _O- _O-







Mjmmmm lekker idee voor mn meeting, gebraden gehaktballetjes met zelf made sate saus :9 O-)



_O- nou ja zeg ,maak je dr een culinairtje van :/

en die broek is ook zwart,dus gekookt zijn ze ook al :/ :X
 
Na het lezen van dit topic heb ik meteen geprobeerd om m'n motor in de schaduw te krijgen...

Echter hij weigerde om met z'n handdoek van het strand af te komen en zei dat na zo nu en dan een stukje zwemmen het best zou gaan....

Ik heb het maar zo gelaten..
 
De ontbrandingstemperatuur van benzine is 280 graden celsius. Als je motor onder die temperatuur blijft zit je goed ;) Overigens heeft benzine met een hoger octaangetal een hogere ontbrandingstemperatuur. Dus voor de veiligheid zou je euro98 kunnen tanken. :P

idd, maar als het buiten 280 graden celcius is zou ik mij over andere dingen zorgen maken dan m'n motor(mezelf bijvoorbeeld, aangezien je het dan toch allang niet meer hebt overleefd :o )

ben je echt bang dat je kleuren vervagen, dan zou ik maar een motorhoes kopen en die in een rugzak meenemen
 
Na het lezen van dit topic heb ik meteen geprobeerd om m'n motor in de schaduw te krijgen...

Echter hij weigerde om met z'n handdoek van het strand af te komen en zei dat na zo nu en dan een stukje zwemmen het best zou gaan....

Ik heb het maar zo gelaten..

wat n bitch....
 
Of je motor er tegen kan ligt een beetje aan het land waar die gemaakt is. Het is heel logisch als je er even bij nadenkt: Italiaanse motoren kunnen uitstekend tegen de zon, Britse motoren absoluut niet, die zijn voor een regenachtig klimaat gemaakt. Wat je zou kunnen proberen voor een britse motor is hem in de schaduw onder de tuinsproeier zetten zodat hij nog enigzins het idee heeft in een regenachtig klimaat te staan. Duitse motoren zijn voor een gematigd landklimaat gemaakt, beetje wisselvallig weer zeg maar dus, en daarvan is het afwachten of je een zonnig of een regenachtig exemplaar hebt gekocht. Voor Japanse motoren geldt hetzelfde. En in Amerika zijn de klimaatverschillen zo groot dat ze voor de veiligste oplossing hebben gekozen en motoren maken die in alle weersomstandigheden al uit elkaar vallen.
 
Of je motor er tegen kan ligt een beetje aan het land waar die gemaakt is. Het is heel logisch als je er even bij nadenkt: Italiaanse motoren kunnen uitstekend tegen de zon, Britse motoren absoluut niet, die zijn voor een regenachtig klimaat gemaakt. Wat je zou kunnen proberen voor een britse motor is hem in de schaduw onder de tuinsproeier zetten zodat hij nog enigzins het idee heeft in een regenachtig klimaat te staan. Duitse motoren zijn voor een gematigd landklimaat gemaakt, beetje wisselvallig weer zeg maar dus, en daarvan is het afwachten of je een zonnig of een regenachtig exemplaar hebt gekocht. Voor Japanse motoren geldt hetzelfde. En in Amerika zijn de klimaatverschillen zo groot dat ze voor de veiligste oplossing hebben gekozen en motoren maken die in alle weersomstandigheden al uit elkaar vallen.

Wat frapant eigenlijk

Ligt dat aan t afstellen van je motor waardoor het plaatselijk tegen de weer elementen kan ??
Is zelfde dus als een auto in Oostenrijk daar niet afslaat zo gauw er een meter sneeuw ligt.. en als je met je Nederlandse autootje erheen gaat dat ze die wagens moeten gaan slepen om te laten starten

Zo iets?
 
Mijn motor is dit jaar nog niet buiten geweest, Is het nu beter om hem rustig aan het licht te laten wennen met een ritje in het bos of denken jullie dat hij een ritje naar het strand wel aan kan :?








en het is niet eens vrijdag
 
Mijn motor is dit jaar nog niet buiten geweest, Is het nu beter om hem rustig aan het licht te laten wennen met een ritje in het bos of denken jullie dat hij een ritje naar het strand wel aan kan :?








en het is niet eens vrijdag


eeerst Blokje rond , tuffer .. dan goed belonen met wa extra lekkere brandstof en extra lekkere olie .. en dan pas lange rit

:N Tssk, arme motor O-)
 
Dit verhaal klopt wel. Als je net getankt hebt, en de benzine komt koud uit de grond, en staat daarna stil kan de tank overlopen. Heb het zelf een keertje meegemaakt. Effe gereden, daarna afgetankt, naar huis wat 500 meter verder van station ligt, en dan op de zijstandaard. Liep wel mooi over en als het dan in de volle zon staat en komt op hete uitlaat/motor, Wat dan ?

De Kale


Daarom heeft je motor een overloopslangetje die onder de fiets uitkomt. Je krijgt dus alleen een plasje benzine onder de motor. Kan geen kwaad. Alleen niet je peuk naartoe schieten. :)
 
De zelf ontbrandings temp van benzine is veel hoger dan de temp van een hete uitlaat. Zelfs na het rijden als je uitlaat nog heter is kan dit nog niet. Je kan zelfs als er een plas benzine op de grond ligt, gewoon een sigaret in gooien zonder dat er wat gebeurd. Dit kan overigens niet in de tank ivm druk en verzadiging van de lucht met benzine damp. Je kan je motor gewoon lekker in de zon zetten zonder zorgen

En dat overlopen is gewoon omdat je hem te vol hebt getankt. Als ie dan recht staat is er niets aan de hand maar zet je hem op z'n zijstandaart dan loopt ie inderdaad over :W

Hé, dat wist ik niet! Zal ik eens aan SPutnick vertellen, die heeft constant een plasje benzine onder zijn Tuono liggen.... Slaapt die ook weer beter! :)
 
Laatst bewerkt:
Daarom heeft je motor een overloopslangetje die onder de fiets uitkomt. Je krijgt dus alleen een plasje benzine onder de motor. Kan geen kwaad. Alleen niet je peuk naartoe schieten. :)


wat is er nou net gezegd...
een peuk is niet heet genoeg om benzine te laten ontbranden.
Net als met alle branden, de benzine brand niet, maar de gassen die eruit komen, (die komen er rond de -20 al uit dacht ik) zelfs als hout brand dan brand het hout eigenlijk niet, maar de brandbare gassen die eruit komen. daarom hou je ook kool over.
beetje het zelfde effect als een olie lamp.
 
Broodjes aap krimpen ook bij kou of niet?

Benzine heeft een uitzettingscoefficient die gelijk is aan y=1.06 en een dichtheid van 0,7 kg/l.
Knappe zon die er dan voor kan zorgen dat je tank overloopt (benzine moet eerst nog tot aan het kritieke punt uitzetten). M.a.w. je hebt 'm te vol getankt en er kwam een beetje benzine door je overloop gesijpelt.

ik zeg dat de kunstof tank uitgezet is van de warmte van het blok waardoor de inhoud groter wordt en als je hem dan vol tankt en hem af laat koelen waardoor te tank gaat krimpen zal ie overlopen. :Y
 
De tank van mijn fiets stroomt ook wel eens over. Als ik de tank vul tot net onder de rand van de vulopening is er meestal niks aan de hand. Maar als het erg warm is, dan stroomt de tank na verloop van tijd over. Dat duurt soms wel een minuut of 5 voordat het gebeurt.
Dat lijkt me een combinatie van een iets krimpende tank (koelt af door de koude benzine), en iets uitzettende benzine (wordt wat warmer in de zwarte tank met de zon er op)

Op de foto is het overstromen nog te zien. [afbeelding]


Dus ookal warmt je benzine op, dan nog krimpt jouw tank?
Waar is die tank van gemaakt?
 
-Edit volledig overbodige reactie.....
Ik ga zo maar ff rijden, dat helpt wel om weer bij zinnen te komen...
 
Laatst bewerkt:
Of je motor er tegen kan ligt een beetje aan het land waar die gemaakt is. Het is heel logisch als je er even bij nadenkt: Italiaanse motoren kunnen uitstekend tegen de zon, Britse motoren absoluut niet, die zijn voor een regenachtig klimaat gemaakt. Wat je zou kunnen proberen voor een britse motor is hem in de schaduw onder de tuinsproeier zetten zodat hij nog enigzins het idee heeft in een regenachtig klimaat te staan. Duitse motoren zijn voor een gematigd landklimaat gemaakt, beetje wisselvallig weer zeg maar dus, en daarvan is het afwachten of je een zonnig of een regenachtig exemplaar hebt gekocht. Voor Japanse motoren geldt hetzelfde. En in Amerika zijn de klimaatverschillen zo groot dat ze voor de veiligste oplossing hebben gekozen en motoren maken die in alle weersomstandigheden al uit elkaar vallen.

Ik denk dat die van jou met dit weer niet te houden is. Zo'n stoere Italiaanse bink zal mega hitsig zijn nu met al die korte rokjes buiten... ik begrijp meteen waarom jij vandaag niet gaat rijden... welke kant je ook op probeert te gaan, dat ding gaat linea recta naar het strand... brommers kieken... _O-


Zo... nu ga ik mijn kwaakje kikkerland laten zien... als er maar geen reiger langs komt... :X
 
Tank is van metaal.

De benzine zal opwarmen, en de tank zal wat afkoelen inderdaad.

Als de benzine opwarmt warmt je tank toch ook op? Als je heet water in een mok gooit wordt die mok toch ook warm? Als je ijs in je drinken doet wordt het drinken toch ook koel? Als je zelf in een warme auto stapt wordt je toch ook warmer? Als je warm water in de diepvries stopt koelt het toch ook af?

Vandaar dat ik vraag waar zijn tank van is gemaakt dat als de benzine die erin zit warm wordt, en dat dan de tank toch afkoelt. Want dan hebben we een wetenschappelijke doorbraak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan