Motor parkeren Amsterdam

Uit het gewone koffie-apparaat .
Zakje maatje 4, en 5 schepjes gemalen bonen ..

En ja, ik heb zo'n luxe bonen-machine gehad . ( 2 zelfs )
Echt, ook lekker..
** maar bij mij gingen 2 van die dingen net na de garantie kapot .. ik ben d'r wel even beu van **
 
Uit het gewone koffie-apparaat .
Zakje maatje 4, en 5 schepjes gemalen bonen ..

En ja, ik heb zo'n luxe bonen-machine gehad . ( 2 zelfs )
Echt, ook lekker..
** maar bij mij gingen 2 van die dingen net na de garantie kapot .. ik ben d'r wel even beu van **


je kijk teveel reclame en geeft je geld aan de verkeerde machine uit...
heb zo'n delongi dinges.. maal/koffie/capuchino geval... nog nooit een slag verkeerd gedaan..
👍🏼👍🏼👍🏼


😂🤣😂🤣
 
Ik heb een Saeco gehad, die gaf na een jaar of 8 de geest. Daarna een Jura gekocht en die doet het al 12 jaar zonder problemen.
 
Ik heb een Saeco gehad, die gaf na een jaar of 8 de geest. Daarna een Jura gekocht en die doet het al 12 jaar zonder problemen.
:^
En die defecte Saeco heb ik nog verkocht ook.
Er zijn hobbyisten die ze repareren en weer verkopen.
Jura is een top product.
Voor reparatie rekenen ze vaste tarieven, maar dan wordt ook alle slijtage gevoelige onderdelen vervangen.
En je krijgt dan weer garantie (1 of 2 jaar ).
 
Na 8 jaar heb ik mijn Jura inderdaad laten reviseren. Afhankelijk van hoeveel kopjes je ermee hebt gezet en hoe uit het apparaat is staat daar een vast bedrag voor. Ik dacht in mijn geval 150 euro. Alle slijtage onderdelen vervangen, nieuw waterreservoir (zonder kalkrestanten) en het ding volledig gepoetst. Als nieuw weer terug. Ik ga ervanuit dat hij ook zonder meer minimaal nog een keer 8 jaar haalt dus ik kan nog zeker 4 jaar verder.

Het ding mankeerde nog niks, maar 8 jaar is de grens dat die revisie nog wordt aangeboden vandaar dat ik het heb laten doen. Vooral omdat mijn Saeco kort na 8 jaar de geest gaf en met die Jura revisie heb je inderdaad weer 2 jaar garantie.
 
  • Leuk
Waarderingen: ronk
had eigenlijk zo'n ding met handpers moeten kopen...
maar had ik ook weer een maler aan moeten schaffen..

nu is t knopje indrukken en 2 tellen later is je koffie klaar, versch gemalen..

melk opschuimen is dan wel weer een dingetje...
 
Als ik er geld voor heb ( heb ik nu niet :) ) , wil dan inderdaad ook een Jura gaan proberen.
Want, JA .. ik vind de koffie uit een maal-apparaat echt veel lekkerder ( ben liefhebber en een totale koffie junk )

Maar die 2 machine's die net na garantie zelfmoord pleegde.. gaven me .. een zuur bijsmaakje..
( en kon me niet een 3e veroorloven )
 
Op drukke plekken als de Nieuwmarkt staat een motor veiliger dan in een parkeergarage als het om stelen gaat. Als het een mooi ding is dat de aandacht kan trekken zou ik er een hoes overheen hebben gegooid. (Wat ik in TS’ situatie zeker had gedaan) Mijn ouwe CBR600 heeft eens een hele nacht in de Pijp met sleutels in het contact gestaan, en een hele dag in Nieuw West. Volgens mij heeft Sad Bunny een keer de hele dag zijn sleutels in zijn CBR langs de gracht laten staan. Ze stelen hier liever een Vespa, dat soort gelegenheidsdieven kunnen niet eens wegrijden op een motor. En de professionals houden van voorbereidend huiswerk en rust om in te kunnen werken. Als je de boel echt niet vertrouwde had altijd nog op loopafstand voor een nacht een peeskamer kunnen huren om hem te stallen.
 
was vandaag waar de markt elk weekend nogal oosters gehouden werd...
liepen twee ongure types over t busstation.. naar voorzijde station...

liepen twee tellen later met fiets en achterwiel omhoog weg...
🤔
vond ik vreemd..
toch maar de juten gebeld...


..was dusch niet in de hoofdstad...
 
Mijn Poemia Saeco is met de kerst stuk gegaan. Zit ineens sluiting in. Nu gebruik ik een percolator. Ook prima.
 
En?? Heb je m nog ??

Denk dat ie geliquideerd is in Amsterdam.

Oh nee, hij heeft nog wel wat in een ander topic gezet over iets wat ie tegenkwam onderweg, 2 dagen later. Dus de motor is niet gejat!
Maar nu rest nog wel de vraag waar hij 'm dan wel heeft neergezet, daar willen we 'm allemaal neerzetten als we naar die godvergeten stad moeten. :P
 
Denk dat ie geliquideerd is in Amsterdam.

Oh nee, hij heeft nog wel wat in een ander topic gezet over iets wat ie tegenkwam onderweg, 2 dagen later. Dus de motor is niet gejat!
Maar nu rest nog wel de vraag waar hij 'm dan wel heeft neergezet, daar willen we 'm allemaal neerzetten als we naar die godvergeten stad moeten. :P
FYI er staan duizenden motoren op straat in Mokum iedere dag/nacht weer. Er worden hier misschien wel de meeste motoren gestolen maar procentueel gezien zou dat bv in Almelo wel eens meer kunnen zijn.
 
Denk de mijne er vanavond ook maar neer te zetten en dan gelijk op de Ouwe Zijdse Voorburgwal.
Sleutel in contact laten kan weinig kwaad las ik.
Gelukkig alleen maar WA verzekerd.
 
Dagboek notitie van Ijzervreter :

Vandaag poging 237 gedaan om van die bmw af te komen.
Motor neergezet, sleutels erin, al luid roepend dat ik nu even om een broodje kebab ging.
2 uur later, kebab tent is uitverkocht.. En ... het zal niet waar zijn...
Die bmw staat er nog steeds !
Overweeg nog even om naar Duindorp te rijden om hem daar in het kampf vuur te gooien maar
m'n dienst zat er op.
Morgen nog maar een keer proberen lief dagboek, probeer hem dan uit te lenen als botsabsorber op de A10.
 
Volgens mij heeft Sad Bunny een keer de hele dag zijn sleutels in zijn CBR langs de gracht laten staan.
Yep. Scherp geheugen, dat is alweer even geleden. Niet alleen zaten de sleutels er nog in, ook stond de verlichting nog aan, dus je kon ook (totdat de accu leeg was :) ) van een afstand zien dat 'ie daar stond. Nadat de accu leeg was kon er natuurlijk ook niemand op wegrijden (tenzij je even een nieuwe accu en eem moersleuteltje had gescoord), dus misschien is dat juist wel de redding geweest, wie zal het zeggen. Daarbij was dat overdag tijdens een werkdag. Maar toch, inderdaad, ze hadden 'm echt zo kunnen meenemen.

Zoals ik toen al zei was dat een duidelijk teken van hoe asociaal Amsterdam is geworden... Er was een hele dag lang blijkbaar niemand zo vriendelijk om even het contact uit te draaien, dus moest ik de wegenwacht bellen 's middags. Nare mensen, die Amsterdammers.

Overigens heb ik, maar dat is al veel langer geleden (zal een jaartje of tien zijn), ook een keer de sleutels van mijn toen nog bijna nieuwe Kymco People S 50 in het slot laten zitten. Toen kwam er 's avonds een Marokkaanse jongeman uit de buurt aanbellen omdat hij wist dat die scooter van mij was. Hij bleek 16 en had gewoon kunnen wegrijden en dan had er geen haan naar gekraaid. Ik heb hem €50 beloning gegeven en dat had hij al duidelijk niet verwacht. Maar verder zijn alle Marokkanen crimineel natuurlijk :)
 
Jaa.. als je de lokale king-ping bent kan dat ook !

In m'n ouwe stad waren er ook een paar die hun bmw of audi niet op slot hoefde te zetten.
Geen levend ziel was zo stom om die auto's ook maar met een vinger aan te raken ! ;p ;p ;p
 
Terug
Bovenaan Onderaan