Ik vroeg het maar even, want naar Andorra in de winter gaan niet zo veel motorrijders.Nee over feestjes.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik vroeg het maar even, want naar Andorra in de winter gaan niet zo veel motorrijders.Nee over feestjes.
Ik zou voor de BE grens al bevroren handen hebben denk ikIk vroeg het maar even, want naar Andorra in de winter gaan niet zo veel motorrijders.
@Rob RD? Kijk maar uit wat je zegt.Was me ook al eens opgevallen, maar dat weten die lui die denken dat ze alles weten niet.
nou, het zo direct was meer een afgeleide vanuit de brabanse zin:
Staak zodrek weer zunne koekwaus bij een feesje da uit te legge.
En dan is zo direct niet over een half uurtje, maar kan het best nog een jaar duren.
Maargoed, ik ben Rob niet, dus probeer dialecten te vermijden op dit forum.
ik heb een ducato die hetzelfde is als een jumper en citroen heeft er net zo 1, dus deze moet je even verder toelichtenFR wordt hier vrijwel jaarlijks misbruikt om zsm van noord naar zuid en vv te gaan. Naar Andorra in de winter, naar Spanje of naar Portugal in de zomer. Een soort noodzakelijk kwaad, zeg maar het OV moeten nemen omdat je motor niet start.
Tijdens die barre, vaak gedeeltelijk nachtelijke tocht, proberen we zo weinig mogelijk stops in te lassen en de gang er vooral in te houden. Dat lukt natuurlijk niet op de Route Nationale met z'n rotondes op iedere 400 m. Dan maar de snelweg, ook geen feest door die stomme tolpoortjes waar altijd wel zo'n fijne Fransoos achter je moet toeteren als je net niet snel genoeg bent voor ze.
Maar van een volk dat al jaren massaal én fanatiek Renault, Citroen en Peugeot rijdt, verwacht ik ook niet dat ze prettige wegmanieren hebben.
Zeg ik niet.
Helemaal goed.ik heb een ducati
Het gekke is: mijn Franse collega's kan ik het prima mee vinden. Beste mensen, valt ook prima mee te werken en te lachen. Maar onderweg daar kom ik blijkbaar alleen maar rare gestreste mensen tegen. Kort lontje, soms ook botweg asociaal en het feit dat je de hoofdprijs betaalt voor zowel je brandstof als je eten/drank (wat overigens nooit om over naar huis te schrijven is), helpt ook niet mee aan een prettige "Franse snelweg-ervaring".ik heb een ducato die hetzelfde is als een jumper en citroen heeft er net zo 1, dus deze moet je even verder toelichten
Verder vind ik niet, hoewel ik zelf regelmatig uitzonderingen maak, dat men over een volk kan spreken qua gedragingen.
in oktober liep ik nog in een franks politiefuik zonder achterlicht, koplamp want zekering kapot, maar uiteindelijk werd ik door alle 4 de agenten uitgezwaaid , mede door mijn lachwekkende poging om Frans te spreken.
Dus waarschijnlijk stonden er belgen achter je.
of Duitsers met een duitse auto, jeweetwel van die nationalistische trotse nare kereltjes.
Tja , zo is het al wat meer omgeving gebonden gedrag. Richting de Costa's zijn de Spanjaarden ook veel meer touristen gewend inc al de rare uitspattingen die iedereen wel kent uit het hoogseizoen en dan zal de gemiddelde persoon in eerste instantie wat anders reageren dan anders.Het gekke is: mijn Franse collega's kan ik het prima mee vinden. Beste mensen, valt ook prima mee te werken en te lachen. Maar onderweg daar kom ik blijkbaar alleen maar rare gestreste mensen tegen. Kort lontje, soms ook botweg asociaal en het feit dat je de hoofdprijs betaalt voor zowel je brandstof als je eten/drank (wat overigens nooit om over naar huis te schrijven is), helpt ook niet mee aan een prettige "Franse snelweg-ervaring".
Om eerlijk te zijn stamt mijn vooroordeel jegens Franse techniek nog van jaren geleden, maar het wordt nog vrijwel dagelijks bevestigd door mijn buurman die 2 Franse auto's heeft. Hij onderhoudt ze zelf en heeft daar (dus) bijna een dagtaak aan. Is het een opgelost, dan ontstaat er weer ergens anders een nieuwe, meestal nog grotere uitdaging. Never ending story...
Qua motorrijden heeft hij het wel slim bekeken, die is dan weer niet Frans en daar zit hij vooral bovenop ipv eronder te liggen
Het gekke is: mijn Franse collega's kan ik het prima mee vinden. Beste mensen, valt ook prima mee te werken en te lachen. Maar onderweg daar kom ik blijkbaar alleen maar rare gestreste mensen tegen. Kort lontje, soms ook botweg asociaal en het feit dat je de hoofdprijs betaalt voor zowel je brandstof als je eten/drank (wat overigens nooit om over naar huis te schrijven is), helpt ook niet mee aan een prettige "Franse snelweg-ervaring".
Om eerlijk te zijn stamt mijn vooroordeel jegens Franse techniek nog van jaren geleden, maar het wordt nog vrijwel dagelijks bevestigd door mijn buurman die 2 Franse auto's heeft. Hij onderhoudt ze zelf en heeft daar (dus) bijna een dagtaak aan. Is het een opgelost, dan ontstaat er weer ergens anders een nieuwe, meestal nog grotere uitdaging. Never ending story...
Qua motorrijden heeft hij het wel slim bekeken, die is dan weer niet Frans en daar zit hij vooral bovenop ipv eronder te liggen
Ik heb het ook niet zo op die franzosen maar hier moet ik je gelijk in geven, ze zijn wel behoorlijk motorminded inderdaad.Ik hou van peages, ik betaal graag voor het gebruik van deze snelle, veilige, vaak mooie en relatief rustige tolwegen. In 1 dag in de Franse Alpen. Nooit iets raars meegemaakt. Ook tussen de file door. Fransen houden van motorrijders, ook gendarmes.
Bekijk bijlage 1594014
Ik neem aan dat ik tegen volwassen mensen met minimaal een lagere schoolopleiding praat , wellicht onterecht...Leg het eens goed uit dan.
Want je stelt nu dat ik en een compagnon, mits we de eerste op de weg waren, de hele snelweg voor onszelf hadden: ik op de linker strook, hij op de rechter en verder mag er dus he-le-maal niemand meer dezelfde snelweg op rijden.
Ik neem aan dat ik tegen volwassen mensen met minimaal een lagere schoolopleiding praat , wellicht onterecht...
Ik neem aan dat ik tegen volwassen mensen met minimaal een lagere schoolopleiding praat , wellicht onterecht...
Onzin, het is hartstikke verboden hier. Door de gedoogcultuur in NL komen we ermee weg. Als elke motorrijder wist dat het verboden was en zich er ook aan zou houden zou het een stuk veiliger zijn allemaal.Waar is hier? In NL is het gewoon toegestaan, niet gedoogd. Er geldt volgens mij wel een max snelheidsverschil tussen de automobilist en de motorrijder. En als ik motorrijders in de praktijk zie rijden tussen de files door - en ik betrap mezelf er ook op - wordt dat verschil ruimschoots overschreden.
Kijk maar uit. Voor je het weet trappen ze elkaar op de A2 de kop in, omdat er iemand op dezelfde strook voor hem/haar reed, want 'Robber57 van motorforum heb et immahs gezegd, dus ist ut waahr'
Ben jij nou de forum trol ofzo? Worden we geacht hier nog serieus op in te gaan?Onzin, het is hartstikke verboden hier. Door de gedoogcultuur in NL komen we ermee weg. Als elke motorrijder wist dat het verboden was en zich er ook aan zou houden zou het een stuk veiliger zijn allemaal.
Ziekte tegenwoordig, allerlei sites met nieuwsvoorziening....voordeel is dat ik het niet lees, en bovendien ben ik al het punt voorbij dat ik me wat van aantrek cq last van heb....Pisnijdig is nergens voor nodig, maar een beetje verdrietig wordt ik er wel van ja. Sta ik zo direct bij het volgende feestje weer uit te leggen aan zo'n idioot figuur die er meteen mee aan komt zetten als je laat vallen dat je motor rijdt.
"Ja, maar ik las op nieuwsmotor dat het helemaal niet mag."
Onzin, het is hartstikke verboden hier. Door de gedoogcultuur in NL komen we ermee weg. Als elke motorrijder wist dat het verboden was en zich er ook aan zou houden zou het een stuk veiliger zijn allemaal.
Onzin, het is hartstikke verboden hier. Door de gedoogcultuur in NL komen we ermee weg. Als elke motorrijder wist dat het verboden was en zich er ook aan zou houden zou het een stuk veiliger zijn allemaal.
Had van mij niet gehoeven hoor. Gedoogd of niet. Ging mij om gegeven dat onze overheid al gauw iets overneemt van n ander land als het in hun straatje past. Neem nou de avondklok. Heel verhaal waarom ze het verlengen. Nou als je gewoon zegt dat Duitsland het ook verlengt weet ik voldoende.opmerkelijk dat ik dit nog moet uitleggen op een motor site...