magnamaniac
MF fossiel
Groot nadeel van werkschoenen met echte stalen neuzen: je krijgt ERG kouwe tenen in de winter kan ik je uit ervaring zeggen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Overigens hebben de Mythbusters ooit een paar tests gedaan naar aanleiding van dat "dichtgevouwen staal" verhaal dat al jaren de ronde doet.
Het bleek overduidelijk dat de kracht die nodig is om dat staal te vouwen dermate enorm is dat je echt allang geen tenen meer zou hebben als dat staal er in diezelfde omstandigheden niet gezeten zou hebben.
Alleen jammer dat die dingen met mijn kippenkuitjes voor geen reet lopenOi...... ik trek m'n postings in.
Dat staat bééldig op de motor.......
Tja, toch is dat de reden dat "stalen neuzen" tegenwoordig niet meer van staal zijn.
En om nou te zeggen dat die Mythbusters erg wetenschappelijke testjes doen.....
ja daaag
als er een heftruck overheen rijd ja, ik kan me geen situatie indenken waar een stalen neus op een motor gevaarlijk zou zijn.
Bij mij is er in de file al een keer een SUV over m'n voet heen gereden.
Hallooooooo
En dit kan ook nog ja.
2e dag van mijn motorcarriere, auto reed over mijn laarzen heen, niks van gevoeld. Was ook nog eens een flinke auto.
Helemaal niets. Motorlaarzen zijn eigenlijk gelijk aan veiligheidsschoenen en kunnen dus ook prima op de bouwplaats gedragen worden. Ze lijken ook zoveel op elkaar.Ik zit nog te twijfelen of ik motorlaarzen zal gaan kopen. Mijn grote vraag is: Wat is de meerwaarde?
Mijn superdeluxe veiligheidsschoenen zijn compleet met stalen neus, stalen zool, gore tex stoffering en lekker hoog, ver boven de enkels.
Het enige grote voordeel van motorlaarzen dat ik zo kan bedenken is dat ze geen veters hebben (al zijn veters uiteraard kort strikbaar)
Wat zie ik allemaal over het hoofd...
Dat is nu net het onbelangrijkste puntje.En als laatste puntje: Het ziet er ook nog es veel beter uit.
Ik mag graag met kisten rondrijden!paar jaar met veiligheidsschoenen/kisten rondgereden, enige punt is dat je linkerschoen naar de klote gaat na veel gebruik.
Op motorlaarzen zit boven je teen zo'n extra versteviging waarmee je schakelt. Met veiligheidsschoenen heb je dat niet dus hier slijt het leer (of ander materiaal) flink. Uiteindelijk heb je dus een gat in de schoen zitten.
Owja en veiligheidsschoenen zijn over het algemeen wat breder dus let op met bochten dat je schoen het asfalt niet raakt. Het rubber van de zool is een stuk zachter dan dat van motorlaarzen dus je mist zo een flink stuk van je zool.
uhm... wel eens op het idee gekomen om je textiel broek over je laarzen te dragen?Maar ze zijn in de regen met een textielen pak onhandig omdat ze dan vol met regenwater lopen.
Motor valt om, valt op je teen, weg teen
Jij valt met motor en motor valt op je teen, weg teen
Ze hadden het bij mythbusters getest(niet zozeer met motoren) en die stalen neuzen waren wel gevaarlijker als er iets op viel.
Dat is nu net het onbelangrijkste puntje.
Maar de betere bescherming is wel een punt; misschien toch een keer kijken.
Edit: maar zijn er motorlaarzen waar je ook fatsoenlijk een stuk op kunt lopen? Anders moet ik iedere keer een extra paar (wandel)schoenen meeslepen.
Motor valt om, valt op je teen, weg teen
Jij valt met motor en motor valt op je teen, weg teen
Ze hadden het bij mythbusters getest(niet zozeer met motoren) en die stalen neuzen waren wel gevaarlijker als er iets op viel.
Daarom zijn ze volgens de arbo ook verplicht op plaatsen waar iets zwaars op je tenen kan vallen. Gewoon om het wat spannender te maken...
Tja, vroeger zou ik een grap maken van "is dat niet dat land waar de soldaten pief paf moeten roepen omdat de kogels op zijn?" maar zover is het in Nederland nu ook bijna gekomenVoor zij die geïnteresseerd zijn, ik heb nog een paar splinternieuwe lederen (Belgische) legerkisten te koop. Maat 43/8.