Motorrijder haalt brommobiel van de snelweg

Dennis1967

MF'er
27 sep 2004
36
0
Delft
Vrijdagmiddag heeft een motorrijder op de A12 ter hoogte van Prins Claus plein een brommobiel van de weggehaald. Het betrof een ca. 80 jarige man die verklaarde de verkeerde afslag genomen te hebben.
De motorrijder kwam de brommobiel tegen op het 80-km stuk en aarzelde geen moment en zette de brommobiel aan de kant om erger te voorkomen. Even later zou het in een bocht 100 km/h worden en dan wordt het zonder een vluchtstrook wel heel gevaarlijk voor de brommobiel.
Op zeer professionele wijze zette de motorrijder de brommobiel bestuurder aan de kant.
Na de situatie uitgelegd te hebben heeft de motorrijder de politie gebeld.
De rechterbaan werd afgesloten en het verkeer reed niet langer vlak langs de brommobiel. Naast de vluchtstrook is ter plekke een muur en daar kun je niet overheen om veilig te staan.
Het verbaaste de motorijder wel hoeveel automobilisten het rijverbod negeerde of juist vlak bij de brommobiel toch naar de rechterbaan kwamen.
Na ca. 10 minuten arriveerde de politie en hebben zei het overgenomen. De motorrijder kon na een bedankje weer richting huis.
Na 15 minuten was de gecertificeerde verkeersregelaar thuis met een nieuwe ervaring.

Hoe ik dit allemaal weet? Ik ben de motorrijder :]
 
Laatst bewerkt:
Ouwe luitjes???? Brrrr je zou er maar eens achteropknappen met 100Km/h dan is er van dat mobieltje incl. inzittenden volgens mij bar weinig meer over!!!

Well done!!

Grtz Eagle.
 
:}

Strakke actie !!!

Altijd weer die motorrijders

:P
 
Laatst bewerkt:
Ouwe luitjes???? Brrrr je zou er maar eens achteropknappen met 100Km/h dan is er van dat mobieltje incl. inzittenden volgens mij bar weinig meer over!!!

Well done!!

Grtz Eagle.


Lees jij ergens dat er een oudje in reed. Aanname :z

Rijden ook zat jongere mensen in :W

@TS

goed gedaan jochie :}
 
Ik heb het bericht iets aangepast.
Het betrof een ca. 80 jarige, die overigens heel helder was en ook wel wist dat ie fout was, maar hij wist niet wat ie moest doen en reed dus gewoon verder.
 
Ik heb het bericht iets aangepast.
Het betrof een ca. 80 jarige, die overigens heel helder was en ook wel wist dat ie fout was, maar hij wist niet wat ie moest doen en reed dus gewoon verder.

Oeffff, zoals de engelsen zeggen "Lucky bastard" :) . Echt toppie dat er tenminste nog mensen zijn die reageren zoals T.S. , het had ook anders af kunnen lopen!!!!! -O-


Grtz Eagle.

Edit: typo
 
Laatst bewerkt:
ik snap wel dat iedereen recht heeft om zich te verplaatsen, maar hoe vaak gebeuren er nu al ongelukken met die dingen ? Denk dat de nederlandse wegen niet gemaakt zijn op dit soort voertuign en de gemiddelde bejaarde niet om ze te besturen.

goeie actie van je !!
 
Ik ben het type dat "bijna" altijd stopt als er iets aan de hand is en ik mogelijk kan helpen. Ik moet dan wel veilig kunnen stoppen e.d.

Al diverse keren meegemaakt dat er auto's op een zeer ongunstig punt stil stonden en dat iedereen daar dan maar al toeterend en vloekend omheen reden.
Daar kan ik gewoon slecht tegen.
Soms denken de automobilisten dat ik van de politie ben. Meestal laat ik dat maar zo.
Ze zijn blijkbaar zo verbaast dat ze geholpen worden dat ze er vanuit gaan dat de polite dat alleen maar kan zijn.
Wel zijn ze altijd dankbaar en dat geeft mij een goed gevoel.

Het zal je misschien verbazen dat de meeste bestuurders gehoor aan geven aan verkeerstekens die gegeven worden door een normale motorrijder. :)

Ik heb een opleiding tot verkeersregelaar gevolgd voor het MBT(Motor Begeleidings Team) en dat komt in dit soort situaties goed van pas.

Wil je weten wat het MBT doet, kijk dan op Thuis
 
Keurige actie Dennis,.....

2 jaar terug kwam ik uit m'n vroege dienst ( net na de middag) op vrijwel dezelfde plaats aanrijden bij Nootdorp,....was er net een brommobiel versplinterd....

..wasnotnice...

hmm,...

't plekkie schijnt in trek te zijn dus.... :X
 
Ik heb het bericht iets aangepast.
Het betrof een ca. 80 jarige, die overigens heel helder was en ook wel wist dat ie fout was, maar hij wist niet wat ie moest doen en reed dus gewoon verder.


Het was een krasse knar, haha

Goeie actie en idd auto's negeren vaak de rijstrooksluitingen (leuk scrabbele woord)
en dat is niet zo fijn als jij de drede daar voor bent.

Groet # :? :9
 
z'n brommobiel is gewoon 'n fout in de nederlandse wetgeving !!!
die dingen hoeven aan geen een crastest te voldoen en het snelheids verschil is
levens gevaarlijk , vooral op 80km wegen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan